به گزارش مشرق مهدي چمران در گفتوگو با فارس درباره اعتراض فرمانداري نسبت به دريافت بليت از مسافران اتوبوسهاي بي.آر.تي خارج از آنچه شوراي شهر تهران مصوب کرده است، اظهار داشت: تعدادي اتوبوس براي مسافرهايي که مسافتهاي طولاني سوار ميشوند گذاشته شده و مسافراني که مسافت محدودي را طي ميکنند بايد از ساير اتوبوسها استفاده کنند.
وي در پاسخ به اين پرسش که آيا شهرداري با نگراني از اجراي طرح هدفمند کردن يارانهها بليت مسافت طولاني را از همه مسافران دريافت ميکند يا خير؟ اظهار داشت: بهتر است فرمانداري تهران ابتدا افزايش 30 درصدي قيمت بليت هواپيما را پيگيري کند.
چمران در پاسخ به اين پرسش که ممکن است براي مردم اين نگراني ايجاد شود که هدفمند کردن يارانهها در افزايش نرخ بليت دخيل است، تصريح کرد: مردم نگراني ندارند.
بر اساس اين گزارش، فرمانداري تهران خطاب به شوراي شهر اعلام کرده است که افزايش نرخ بليت اتوبوسهاي بي.آر.تي توسط شهرداري(شرکت اتوبوسراني تهران وحومه) را مغاير با مفاد مصوبه تصويب شده شوراي اسلامي شهر تهران مغاير است و از شورا خواست اين وضعيت بررسي و به حالت قبل بازگردد.
محسن نايبي، فرماندار تهران با بيان اين مطلب افزود: افزايش نامتعارف کرايه اتوبوسهاي بليتي که طي هفتههاي گذشته عملياتي شده، برخلاف جدول اعلامي در بند (الف) ماده واحده مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران بوده و اجراي آن شبهاتي را در آستانه اجرايي شدن طرح ملي هدفمند کردن يارانهها به وجود آورده است.
معاون استاندار تصريح کرد: برابر مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران، شرکت اتوبوسراني مجاز است تا مسافت هفت کيلومتر يک بليت و تا دوازده کيلومتر 2 بليت از مسافران دريافت کند اين در حالي است که در حال حاضر از مسافرين در همان بدو ورود به اتوبوس و بدون توجه به مقصد، تعداد 4 بليت يعني هزينه مسافت بيش از شانزده کيلومتر را دريافت ميکنند که اين اقدام بر خلاف جدول اعلامي در بند (الف) ماده واحد مصوبه شورا است.
نايبي به جزئيات ديگر اين تخلف اشاره کرد و افزود: در تبصره (1) اين ماده واحده مصوبه نيز بيان شده است که شهرداري تهران (شرکت واحد اتوبوسراني تهران و حومه ) موظف است تا انتهاي خرداد ماه سال 1389 نسبت به اجرائي نمودن جايگزين سيستمهاي کارتهاي اعتباري به جاي بليتهاي کاغذي موجود اقدام کند، در غير اين صورت و تا زمان اجراي اين تبصره، شرايط و نرخ سال 1388 مجاز خواهد بود که در حال حاضر اين مهم نيز محقق نشده است.
وي در ادامه اظهار داشت: شرکت واحد اتوبوسراني تهران و حومه نه تنها برابر مفاد مصوبه شورا عمل نکرده بلکه با اجراي غير صحيح اين مصوبه موجب بروز شبهاتي در آستانه طرح هدفمند کردن يارانهها در بين مردم شريف تهران شده است.
فرماندار تهران بار ديگر با اشاره به وظايف نظارتي شوراي اسلامي شهر تهران، ابراز اميدواري کرد: باتدبير و نظارت شوراي اسلامي شهر تهران، وضعيت به همان روال گذشته يعني پيش از اجراي ناقص طرح برگردد تا بعد از اجراي موفقيت آميز طرح ملي هدفمند کردن يارانهها، مفاد مصوبه به درستي اجرا شود.
کد خبر 9530
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۳
- ۰ نظر
- چاپ
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران گفت: فرمانداري به جاي اينکه نسبت به افزايش نرخ بليت اتوبوسهاي بي.آر.تي اعتراض کند، بهتر است افزايش 30 درصدي بليت هواپيما را مورد بررسي قرار دهد.