کد خبر 952986
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۲
عباس موسوی نمایه

سخنگوی وزارت خارجه گفت که تصمیم مقتضی در این زمینه اتخاذ و اعلام می شود.

به گزارش مشرق، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در ارتباط با بیانیه اخیر کاخ سفید مبنی بر عدم تمدید معافیت برای خریداران نفت ایران اظهار داشت: با توجه به غیرقانونی بودن اصل تحریم های مورد نظر، جمهوری اسلامی ایران اصولاً ارزش و اعتباری برای معافیت های اعطایی بر تحریم ها قائل نبوده و نیست.

بیشتر بخوانید:

واکنش ریاض به عدم تمدید معافیت تحریمی ایران

استقبال نتانیاهو از تصمیم ترامپ علیه ایران

استثنائی برای واردکنندگان نفت ایران در نظر نخواهیم گرفت

وی افزود: با این حال، با توجه به تاثیرات منفی عملی این تحریم ها و احتمال افزایش این اثرات منفی با عدم تمدید معافیت ها، وزارت امور خارجه امروز به صورت مستمر با تمامی نهادهای ذیربط داخلی در تماس بوده و نیز رایزنی های فشرده ای با بسیاری از شرکای خارجی اعم از اروپایی، بین المللی و همسایگان صورت داده است.

سخنگوی وزارت خارجه عنوان کرد: نتیجه این تماس ها و رایزنی های داخلی و خارجی به مراجع عالی تصمیم گیری منعکس شده و به زودی تصمیم مقتضی در این خصوص اتخاذ و اعلام خواهد شد.

کاخ سفید امروز (دوشنبه) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «دونالد ترامپ» «تصمیم گرفته است معافیت های نفتی ایران را دیگر تمدید نکند.

کاخ سفید همچنین اعلام کرد که دونالد ترامپ تصمیم گرفته است استثنائات مربوط به کاهش خرید نفت از ایران را که در ماه مه به پایان می‌رسند (معافیت‌های تحریمی) تمدید نکند.

بر اساس اعلام کاخ سفید، هدف از این تصمیم رساندن صادرات نفت ایران به صفر است تا این کشور به منابع اصلی درآمد خود دست نیابد.

در این بیانیه آمده است که آمریکا، عربستان سعودی، امارات عربی متحده و دیگر متحدان و دوستانمان تلاش خواهند کرد که بازار نفت از تامین نفت کافی برخوردار باشد.

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه ۸۰ درصد درآمدهای ایران از نفت است مدعی شد که واشنگتن تلاش می‌کند که کل صادرات نفت ایران را قطع کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    3 1
    چرا از برجام خارج نمیشید دیگه دلیل چی هست بابا چرا نیم فهمید یا نفوذیهستید گمشید برید
  • ali IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    2 0
    باید تصمیم عملی با این عمل انجام داد نه بیانیه صادر کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس