پاتاگونیا

«پاتاگونیا» نام یک منطقه بزرگ در جنوب شیلی و آرژانتین است که چندی است خبر کوچ یهودیان به این منطقه، نام آن را بیش از پیش بر سر زبان‌ها انداخته است.

سرویس جهان مشرق - پاتاگونیا نام یک منطقه بزرگ در جنوب شیلی و آرژانتین است که نزدیک به دو میلیون جمعیت دارد. این سرزمین با مساحت تقریبی ۹۰۰ هزار کیلومتر مربع به «انتهای دنیا» معروف است؛ که پر از عجایب طبیعی است. پاتاگونیا از سوی غرب و جنوب به رشته کوه آند و از سوی شرق به دشت های پست محدود می شود.در بخش متعلق به شیلی، این منطقه از جنوب شهر پوئرتو مونتت آغاز شده. و در بخش متعلق به آرژانتین، از جنوب رودخانه ی کولورادو شروع می شود.

نقشه پاتاگونیا

اما آنچه در طول سالیان اخیر توجه محافل رسانه ای و سیاسی آمریکای لاتین را به خود جلب کرده است نه آب و هوای مساعد این منطقه و نه چشم اندازهای بی نظیر آن است، بلکه مهاجرت صهیونیست ‎ و خرید زمین‌های پاتاگونیا تنها موضوع مهمی است که نقل محافل شیلی و آرژانتین شده است.

بیشتر بخوانید:

یهودیان عراقی در راه بازگشت؛ ظلم صهیونیست‌ها به مهاجران یا نقشه جدید برای شمال عراق؟ +عکس

عزم محور مقاومت برای جنگ با صهیونیست‌ها در یک قدمی دمشق / برای نابودی اسرائیل حمله به تل‌آویو نیاز نیست! + نقشه

البته این مساله نه در حد یک ادعا بلکه پدیده ای است که امروز به صراحت می‌توان گفت بیش از هر زمان دیگری رنگ واقعیت به خود گرفته است. در همین راستا در پیش نویس اولیه تشکیل دولت "اسرائیل" که به عنوان سندی به " خاندان روچیلد" داده شد، پاتاگونیا به عنوان سرزمین دولت یهود ذکر شده است.

آب و هوای معتدل این سرزمین در کنار معادن غنی و جمعیت اندک آن از جمله مواردی است که پاتاگونیا را برای صهیونیست‌ها جذاب جلوه می‌داد.

از این رو چندین سال است که بسیاری از سیاستمداران دو کشور آرژانتین و شیلی نسبت به خرید وسیع زمین های پاتاگونیا توسط سرمایه داران یهودی اعتراض دارند. اما همانگونه که پیش بینی می‌شود رسانه‌های مطرح این دو کشور و همچنین ابررسانه‌های دنیا حتی الامکان به این موضوع دامن نمی زنند.

طبیعت زیبای پاتاگونیا
طبیعت زیبای پاتاگونیا
طبیعت زیبای پاتاگونیا
طبیعت زیبای پاتاگونیا

** افشاگری سناتور شیلیایی در مورد فعالیت صهیونیست‌ها در پاتاگونیا

در همین رابطه روزنامه صهیونیستی هآرتص در دسامبر ۲۰۱۳ در گزارشی به نقل از اوحانیتو توما، سناتور شیلیایی می‌نویسد: «اسرائیل به دنبال آن است که از پاتاگونیا به عنوان پناهگاهی برای یهودیان دنیا استفاده کند.»

به نوشته هآرتص، این سناتور شیلیایی که ریاست کمیته خارجه مجلس سران شیلی را به عهده داشته است تاکید می‌کند که «دولت شیلی نمی‌تواند نسبت به اتفاقاتی که در پوشش توریسم صورت می‌پذیرد بی تفاوت باشد، چرا که هزاران نفر از سربازان ذخیره اسرائیل به صورت مستمر از پاتاگونیا بازدید می‌کنند.»

اظهار نظر این سناتور شیلیایی به همین جا ختم نمی‌شود. وی همچنین در سال‌های اخیر گزارش‌هایی را منتشر کرده که بنا بر آن اشغال پاتاگونیا از اولین همایش صهیونیستی در شهر بازل مطرح شده است. سرزمینی که ۲۵۶ هزار کیلومتر مربع آن در مرزهای شیلی و ۷۸۷ هزار کیلومتر مربع آن در مرزهای آرژانتین واقع شده است و قرار است به عنوان سرزمین جایگزین یهودیان دنیا مطرح شود.

رهبر یهودیان " سانتیاگو" پایتخت شیلی هم در نامه‌ای به رهبران حزب «برای دموکراسی» خواستار محکوم کردن سخنان وی و اخراج این سناتور از منصبش شدند.

وضعیت این منطقه به جایی رسیده است که بسیاری از گردشگران و بازدیدکنندگان از این مناطق تاکید می کنند که حضور سربازان اسرائیلی و فراگیری زبان عبری برای همگان محسوس می‌باشد.


** پای یک میلیادر انگلیسی در میان است

محسن پاک آیین، از دیپلمات‌های کشورمان در همین باره می‌نویسد: «منابع آرژانتینی خرید گسترده زمین در پاتاگونیا توسط اسرائیل و با کمک سرویس های مخفی بریتانیا و عناصر طرفدار صهیونیسم را تائید کرده و اخیراً تعدادی از رسانه های آرژانتین از خرید اراضی پاتاگونیا توسط ' جو لیو ' یک میلیاردر انگلیسی برای اسکان دهها هزار اسرائیلی ابراز تعجب و نگرانی کرده اند.»

وی ادامه می‌دهد: «این میلیاردر انگلیسی، در مناطق حایل بین آرژانتین و شیلی، اراضی وسیعی را خریده و معروف است که املاک او چندین برابر بزرگتر از وسعت اسرائیل است. بیشترین اراضی خریداری شده درمنطقه Tierra del Fuego قرار داشته و خرید گسترده اراضی درمنطقه Lago Escondido نیز مد نظر میلیاردهای انگلیسی – یهودی می باشد.»

** گاردین: خشم بومیان پاتاگونیا از مهاجران اسرائیلی

روزنامه گاردین هم در ژانویه ۲۰۱۵ گزارشی مبنی بر عصبانیت و خشم مردم پاتاگونیای آرژآنتین از توریست‌های اسرائیلی را منتشر کرد. نویسنده این گزارش خاطرنشان می‌کند که یهودیانی که در این منطقه حضور دارند با بدرفتاری ساکنان اصلی این منطقه مواجه می‌‎شوند.

گاردین در این گزارش که در صدد مظلوم جلوه دادن صهیونیست‌ها است، می‌نویسد: «بدرفتاری مردم پاتاگونیا در جنوب آرژانتین درحالی افزایش پیدا کرده است که از دید آنها یهودیانی که به تازگی به آنجا مهاجرت کرده اند سربازان اسرائیلی هستند.»

ترویج زبان عبری در پاتاگونیا

گاردین با استناد به آمار گروه‌های یهودیان آرژانتین مدعی می‌شود که «اقدامات ضد یهودی و شعارهایی در حمایت از نازیسم به شدت افزایش یافته و مردم خواستار خروج یهودیان از پاتاگونیا هستند.»

** مهاجرت از فلسطین تقدیر محتوم صهیونیست‌هاست

موضوع سرزمین جایگزین صهیونیست‌ها موضع فوق العاده حساس و حائز اهمیت است که کمتر اجازه پرداختن به آن داده شده است. اگرچه با وجود شرایط اخیر و محاصره رژیم صهیونیستی از سمت لبنان، جولان و نوار غزه روند مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها شدت پیدا کرده است و به همین ترتیب کوچ از مناطق اشغالی بار دیگر بر سر زبان ها افتاده است. پیش از این نیز برخی از منابع، خبر از تحرکات صهیونیست‌ها برای بررسی کانادا، لهستان و سودان جنوبی برای کوچ یهودیان داده بودند.

این درحالی است که بسیاری از نظریه پردازان و متفکران یهودی بقای صهیونیست‌ها در آنچه سرزمین مقدس می‌نامند را محال توصیف می‌کنند. همچنین برخی ناظران سیاسی باور دارند که یهودیان در صورت بروز جنگی بلند مدت و شدید به سرعت از فلسطین مهاجرت خواهند کرد.

از همین رو با وجود گذشت سالیان سال از مساله فلسطین و علی رغم همه سناریوهای طراحی شده برای فراموشی آرمان فلسطین، ملت‌های اسلامی برخلاف دولت‌ها، همچنان بر موضع خود در حمایت از فلسطین پایبند هستند.

واقعیت آن است که اسرائیلی‌ها به ویژه پس از کشف منابع گاز طبیعی در آب های منطقه ای آن با چنگ و دندان به دنبال حفظ این سرزمین هستند اما در عین حال گزینه های دیگری را مد نظر دارند چرا که وضعیت کنونی آنها متزلزل تر از هر زمان دیگری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 50
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    بابا پاشید برید همونجا بیخیال این فلسطین بشید.مام دیگه آروم بشیم
    • من IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
      اسراییل باید از صحنه روزگار محو شود . چه خاور میانه و چه امریکای جنوبی هیچ کدام مکان امنی برای صهیونیست نخواهد بود. هرچند که به نظر میاد هدف اسراییلی ها کوچ از این منطقه نیست بلکه گسترش و تکثیر تفکر نحسشون هست.
  • سهیل بشردوست DE ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    14 92
    اسرائیل از جمله کشورهاییست که در زمینه فناوری و کشاورزی، البته واژه ی دوست را نمی توان در رابطه با هیچ سرزمین بیگانه ای به کار برد
    • ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
      52 12
      اونهایی که مثبت دادند آیا فهمیدند که این یارو چی گفت؟
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    81 3
    پاتاگونیا چرا دو تکه هست ؟ اصلا تحت حاکمیت کیست ؟
    • امیر IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
      15 12
      تو متن گفته قسمت بیشترش تو ارژانتین و کمترش تو شیلیه
    • US ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
      7 0
      چون در قرن شانزدهم تحت استعمار امپراتوری اسپانیا بود. وقتی که اسپانیایی ها بیرون رفتند دو قسمت شد
  • ستاره داوود DE ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    ما سامانه تاد داريم و فلاخن داوود .
    • IL ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
      81 17
      دشمن بشریت هستید
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
      92 6
      ما هم نگین سلیمان. برو شناتو تمرین کن.
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
      ما هم موشک رادار گریز و ضد رادار و نقطه زن با کلاهک بارانی داریم پس اماده باش و شنا کردن در مدیترانه را تمرین کن
    • IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
      89 4
      ای خاک داوود تو سر تون که اینقدر نچسبید
    • رضا IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
      شیعه بازوی خیبر شکن اسدالله غالب .علی بن ابی طالب رو داره حیدر مدد
    • محمد IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
      20 7
      که هر دو رو ایرانیا هک کردند خخخخخخ
    • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
      28 0
      مهم آدمیت است که ندارید
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    پیش بینی رهبر عزیزمان که 3 سال پیش گفت اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید دقیقا" درست از آب درمیاد . منتهی وقتی حرفی زودتر از زمان خودش زده میشه قابل درک و فهم نیست وحتی غیرممکن و نشدنی به نظر میرسه . اما ردخورنداره ان شاالله.
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    19 4
    آنها علاوه بر اسراییل در فکر مالکیت یک سرزمین امن هستن که برای موشک های ایران قابل دسترس نیست. به اضافه اینکه احتمالا اون منطقه دارای معدن و ذخایری است که دیگران از وجود آنها بی خبرند
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    26 61
    حالا ازین به بعد باید غصه "پاتاگونیای عزیز" رو هم بخوریم. پاره تن آرژانتین و شیلی... تظاهرات روز پاتاگونیا...
    • Tara IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
      5 0
      بامزه
  • IL ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    47 6
    عقلشون بکشه برن بین عربها جایی ندارن
    • IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
      25 8
      برین پاتاگونیا دیگه، بای
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    35 10
    برن کره مریخ.
    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
      بیچاره مریخی ها صهیونیست های کودک کش به بچه مریخی ها هم رحم نخواهند کرد
  • DE ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    اسرائیل هیچوقت از سرزمینهای اشغالی صرفنظر نخواهند کرد بلکه کاملاً برعکس . اینها به دنبال ایجاد " اسرائیل بزرگ " در خاورمیانه هستند که قسمتی از عراق و حتی خوزستان ایران هم جزو این نقشه است . کسانیکه میگویند نباید به اسرائیل کاری داشت سخت در اشتباه هستند و این اسرائیل و صهیونیسم است که مزاحم مردم منطقه و دنبال اشغال سرزمینهای آنها هستند . اسرائیل و صهیونیسم برای کل دنیا و بشرییت بسیار بسیار خطرناک است .
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    30 8
    من این جنگ طولانی ومهاجرت روباوردارم چون دریک رویادیدم تل آویو بودم واین شهربدون هیچ خرابی دست مسلموناافتاده وتعدادکمی هم مونده بودن اسیرشده بودن شهرسالم بودومن هم بادودوست مشغول ساخت یه سریال بودم وحتی چنداسیرروکه داشتن میبردن گفتم ماحق کشتن اسرارونداریم درهرحال همون بهتربرن تافلسطینیهای مهاجروساکن هم نفس راحتی بکشن ودنیا هم مجبوربه یه جنگ بزرگترنشه یعنی اروپاوآمریکاکه میدونن نمیتونن باهمه مسلمونابجنگن
    • US ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
      2 0
      رویا!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    16 36
    چیه حالا می خواهید حزب الله شیلی و آرژانتین هم درست کنید
    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
      27 11
      آره میخوایم
    • US ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
      4 1
      در جمهوری بولیواری ونزوئلا نیروهای دفاع مردمی تشکیل شده است که دومیلیون و دویست و پنجاه هزار نفر دارند. شبیه تجربه الحشد شعبی عراق و گروهان های دفاع ملی در سوریه. این تجربه در بقیه کشورها می تواند تکرار شود
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    109 8
    آره ستاره داوود شما در جنگ 31 روزه تانک مرکاوا داشتید و پاتریوت و هزاران شلوار خیس.
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    111 3
    این موش های کثیف هرجا بروند تخم آشوب میکارند
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    18 6
    کاش هرچه زودتر گورشون رو گم کنن برن اونجا
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    9 66
    اگر خیلی سر به سر اسراییل بگزارید شاید در جزیره هرمز ساکن شوند
    • Aryo IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
      9 2
      موش تو سوراخ نمی رفت، جارو به دمش بسته بود
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    109 8
    .آمریکا که نوکر اسرائیله .یکی از ایالت هاشو تخلیه کنه براشون.24 ساعته هم ازشون محافظت کنه.
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    14 4
    به امید خدا لاشه نجسشون مییبرن که اونجا رو هم نجس بکنن.صهیونیزم کودک کش
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    106 4
    کانون جنگ و بحران جهانی از خاور میانه به آمریکایی لاتین منتقل خواهد شد.
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    86 4
    اسرائیل ومردمیکه بزور وتطمیع ووعده بهشت سرخرمن انهارا که هیچ سنخیت نژادی وقومی وفرهنگی باهم ندارندبهم سریش کرده ومثلا ملت سازی کرده اند آنها هیچ وابستگی به آب خاک انجا ندارند اگر یک روزی سد تبلیغات اسرائیل شکاف بردارد سیل همه شان را شسته باخودخواهد برد نشان به آن نشانی با شللیک 4تا موشک دست ساز گاردونی مقاومت انهائیکه دستشان بدهانشان میرسد فراررا برقرار ترجیح دادند اینها با جنگ 6 روزه که خیانت وکم کاری برخی ازسران عرب باعث شد که چنین وضعی بوجود بیاید والا اسرائیل درجنگ 30 و33 روزه غزه وحزب الله 10 ها برابرقویتر بود ومقاومت بیشتر درتنگنابود اما پوزه اسرائیل بخاک مالیده شد
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    11 9
    عاقبت اسرائیل، نابود شدنه.. این دست و پا زدن ها هم بی فایده س..به زودی انشالله از صحنه روزگار محو خواهد شد..
  • DE ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    9 5
    یهود و صهیونیست باید از صفحه روزگار محو بشن در هر کجای دنیا که باشه این شیاطین نباید روی خوش به خود ببینند چون خیلی جنایت انجام دادن که باید یه روزی خودشان با زبان خودشان به این جنایت ها اعتراف کنند
  • IR ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    9 4
    فاصله پاتوگونیا با ایرا چقدره؟ به موشک قاره پیما نیاز داریم، خوبه امریکا رو هم می زنین
  • مهدی IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    10 6
    صهیونیست ها روی تمامی نقاط خوش آب و هوا و استراتژیک دنیا دست اندازی میکنند ولی این به معنای مهاجرت نیست این به معنای سیطره بر روی منابع و موهبت های طبیعی و سیاسی می باشد
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
    3 1
    خوب اگر یهودیان به پاتاگونیا مهاجرت کرده بودند حالا تمام آمریکایی لاتین را تصرف کرده بودند انگلیسی ها یهودی ها را دادند دم توپ اعراب تا از شرشان خلاص شوند
  • محمد IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
    4 1
    ازاین منتهازیادبرای آگاهی مردم پخش کنید
  • مجتبی مهدویان IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    4 1
    نبایددلخوش بود که شرارتشون کم میشه ایناقانع نیستن
  • مرحوم مش کاظم قهوچی NL ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    2 6
    فعلا" به مشکلات خودت برس بعد ببینیم چه میشود
  • یک ایرانی IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    2 0
    پیروزی فلسطینی ها نزدیک است.
  • ی کاربر IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    هدف اونا از رفتن به پاتاگونیا فقط ی جا ساکن شدن نیست تو پاتاگونیا بیشترین حجم آب دنیا از اونجا تهیه میشه برن اونجا آب رو احتمالا دستکاری میکنن یا میبندن و نمیدن‌ کلا اسرائیل باید نابود بشه با طرز تفکر احمقانه و خودخواهانه اشون
  • سارا ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    0 0
    پاتاگونیا چون بزرگه خیلی خوبه واسه یهودیان
  • سید حسین IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    0 0
    مردم دنیا میخان تفکر صهیونیست از بین بره نه این که این سیستم و آدماش توی دنیا جابجا بشن بیچاره بومی های اون منطقه از همین الان دچار نگرانی و آشوب شدند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس