کد خبر 952860
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰

تولید محتوا یکی از مهم ترین و پر سر و صدا ترین بحث های امروز دنیای وب است که انجام یا عدم انجام آن برای موفقیت هر ایده و بیزینسی میتواند تعیین کننده باشد.

افزایش بازدید سایت، سئو سایت، فروش و بازاریابی از سایت، برند سازی موفق، جلب اعتماد و ایجاد محبوبیت برای سایت، اهدافی است که احتمالا شما هم برای تحقق یکی از این موارد اقدام به مطالعه در خصوص آن نموده اید.

در این مقاله کوتاه قصد داریم در زیر مجموعه آموزش های مربوط به سئو سایت، به آموزش تولید محتوا برای سایت بصورت حرفه ای و با رویکردی جدید بپردازیم که بسیاری از سایت ها بدون توجه به آن ماه ها انرژی خود را صرف فعالیت های بیهوده می کنند و نتیجه مطلوب را بدست نمی آورند.

در این مقاله چند فرمول جادویی برای موثر تر کردن محتوا های سایت را به شما معرفی می کنیم تا با استفاده از آن با صرف انرژی بهینه و هدفمند، محتوای خود را در سریع ترین زمان به رتبه های اول گوگل برسانید. با من همراه شوید...

توجه ویژه گوگل به محتوای سایت

گوگل تماما متمرکز بر این موضوع است که بهترین، معتبر ترین، کامل ترین و محبوب ترین محتوا را برای کاربرانش به پرده نمایش در آورد.

برای شناسایی محتوا ها و قرار دادن خود به جای کاربران، از پیچیده ترین الگوریتم ها استفاده می کند تا یک خزنده و ربات، بتواند مثل یک انسان تصمیم بگیرد و نتایج را با توجه به کاربران هدف هر موضوع، رتبه بندی کند.

این کار امروز تقریبا انجام شده است و روز به روز هم به دقت و کیفیت آن افزوده می شود. یکی از دلایلی که سئو کار ها هم تعرفه های خود را افزایش می دهند، همین موضوع است.

آن ها دیگر مثل قبل نمی توانند با خرید مثلا 1000 بک لینک بر روی یک کلمه کلیدی، رتبه سایت را در آن کلمه افزایش دهند و گاها با چالش هایی مثل پنالتی شدن و از دست دادن رتبه کنونی هم مواجه می شوند.

برای مشاهده آموزش های بیشتر و کامل تر به آموزش تولید محتوا مراجعه کنید.

بنده خودم دوستان و همکارانی دارم که در زمینه نویسندگی فعالیت می کردند و اطلاعات چندانی هم در خصوص سئو نداشتند اما امروز با کلی نمونه کار موفق و رزومه قوی، به عنوان یک متخصص سئو مطرح شده اند و جایگاه در آمدی بسیار خوبی هم بدست آورده اند.

جالب اینجاست که این دوستان من فقط بلد هستند خوب بنویسند؛ همین و بس!

اما در این یک مورد فوق العاده عمل می کنند و احساس می کنم که گوگل هم با آن ها رابطه دوستانه ای برقرار کرده و هر چه می نویسند را به رتبه های اول خود راهنمایی می کند.

این یعنی گوگل دنبال محتوا های با کیفیت و حرفه ای است؛ برای کسانی هم که این محتوا ها را به او ارائه کنند، تشویق های ویژه ای در نظر می گیرد.

طبیعی است! هر چقدر افراد به سمت تولید محتوای خوب پیش بروند، گوگل هم بستر مورد اعتماد تر و موفق تری خواهد بود و نتیجه آن هم افزایش کاربران آن موفقیت آن است.

خب فکر می کنم تا اینجای کا به اندازه کافی در خصوص ارزش و اهمیت محتوا دانستید و حالا زمان آن رسیده که وارد بحث اصلی شویم و راه های تولید محتوای ایده آل را به شما معرفی کنیم.

با تولید محتوا به کاربرانتان کمک کنید.

 

موفقیت شما در گرو رضایت کاربرانتان است. به این موضوع با دید بیزینسی نگاه کنید و بدانید در صورتی که کاربر شما در سایتتان زمان بیشتری بماند و آن را کامل مطالعه کند، شما در موضوعاتی افزایش رتبه خواهید داشت که مستقیما برای شما فراهم کننده پول است.

·         خود را به جای کاربرتان بزنید.

·         او معمولا چند سال سن دارد؟

·         دغدغه های فکری او کدامند؟

·         چه سبک صحبت کردنی با او درست تر است؟ بیشتر محترمانه یا صمیمانه؟ یا حتی در قالب طنز؟

·         معمولا خانم است یا آقا؟

·         برای چه تصمیم به مطالعه این مطلب شما گرفته است؟

·         چطور می توانید با او دوست شوید؟

کاربرتان را به خود وابسته کنید و سعی کنید یک حساب بانکی پر از اعتماد نزد او داشته باشید! این باعث می شود بعضا برای سرچ، حتی سراغ گوگل هم نرود و مستقیم به سایت شما مراجعه کند.

من متوجه نمی شوم چرا بعضی از افراد همیشه سعی بر این دارند که اصطلاحات و کلمات سنگین و بسیار رسمی را در محتوای خود بکار ببرند و تصورشان بر این است که این سبک نوشتن باعث می شود به سرعت اعتماد و علاقه کاربرشان را جلب کنند!!؟

نوشتن محتوا مثل صحبت کردن است.

وقتی با یک کودک در حال صحبت هستید و از الفاظ رسمی و پیچیده استفاده می کنید، او حس بدی پیدا می کند، احتمالا چند ثانیه ای شما را نگاه کند و سپس فرار کند!

هر رده سنی و هر قشری از جامعه در ذهن خود فضایی خاص دارند که اگر در نوشتن محتوا بتوانید وارد آن شوید، مطمئنا او را مال خود کرده اید و این به معنی بدست آوردن یک کاربر وفادار است.

حالا در نظر بگیرید که چند نفر در روز آن مطلب شما را مطالعه می کنند و در صورت داشتن چند محتوای این شکلی، چقدر کاربر وفادار کسب خواهید کرد...

این موضوع یکی از اصلی ترین و مهم ترین تکنیک هایی است که در تولید محتوای سطح حرفه ای ایده نویسندگان سایت را تشکیل می دهد.

محتوا های کامل موفق ترند!

شاید کاربر شما یک سوال کوچک داشته باشد و سراغ شما بیاید؛ اما شما می بایست کامل ترین و دقیق ترین محتوا در خصوص آن سوال را به کاربرتان ارائه دهید.

گاها گفته می شود که اصل مطلب را بگویید و از زیاده گویی پرهیز کنید! اما منظور من زیاده گویی نیست و به هیچ وجه هم نمی گویم که برای بیشتر کردن محتوا، وارد صحبت های اضافه شوید و بحث را کش دهید...

باید تمرکز بر روی سوال اصلی کاربر در همه جای محتوا حفظ شود و اگر وارد بحث دیگری شوید، هم از نظر سئو محتوا برای شما ضعف محسوب می شود و هم ممکن است کابر شما خسته شده و سایتتان را ترک کند.

موضوع کامل بودن است.

گوگل هم اخیرا توجه بسیار ویژه ای به محتوا های کاملا دارد و به این دلیل است که آمار ها اعلام می کنند محتوای های متنی بالای 2000 کلمه تا 3000 کلمه، موفق ترین محتوا ها از نظر رتبه در گوگل هستند.

آخرین آماری که من مشاهده کردم حدود 2500 کلمه بهترین عدد برای محتوا های متنی بود و مطالبی که بیشتر از آن بودند، موفقیت کمتری بدست آورده بودند.

دلیل آن هم همین بحث تمرکز بر روی موضوع اصلی است که مشخصا در 5000 کلمه حفظ آن بسیار مشکل است.

استاندارد سازی محتوا از نظر سئو

یکسری اصول و قواعد برای استاندارد سازی محتوا وجود دارد که کار واکشی محتوا را برای گوگل سریع تر و راحت تر می کند.

از آن جایی که موضوع زمان برای همه ما حائز اهمیت است، دانستن و بکار گیری آن ها می تواند برای ما موثر باشد.

البته این را بدانید که موفقیت محتوا بیشتر در گرو جلب رضایت کاربر است تا گوگل! به همین خاطر هم ابتدا در خصوص نوشتن برای کاربر گفتیم.

زمانی که محتوای شما توجه کاربر را به خود جلب کند، به مرور زمان با سیگنال های مثبتی که طرف کاربران به سمت گوگل می رود، گوگل هم رتبه مطلب را افزایش می دهد.

صرفا برای سریع تر کردن این فرایند اصولی وجود دارد که رعایت آن ها به شما برای استاندارد تر بودن کمک می کند.

مقاله چطور محتوای سایت را سئو کنیم؟ را مطالعه کنید تا در 15 دقیقه، هر آنچه برای سئو محتوا به آن نیاز دارید را یاد بگیرید.

استفاده از تصاویر محتوای شما را متحول می کند.

تصاویر هم نوعی از محتوا هستند که نیازی به صحبت در مورد اهمیت آن ها نیست و مطمئنا می دانید محتوای متنی بدون تصویر، کمی خسته کنند و نا خوانا می شود...

با استفاده از تصاویر خاص و مرتبط با محتوای متنی، صفحات خود را از نظر جلوه بصری هم قوت ببخشید و بدانید که اگر محتوای شما 1 تصویر داشته باشد، شرایط آن با یک محتوای هم سان بدون تصویر، متفاوت خواهد بود.

خاص بودن تمام مرز های سئو را می شکند

خاص بودن و منحصر به فرد بودن رمز سئو است. چه در تصاویر، ه در متن، چه در ویدیو!

به عنوان نکته آخری که در این مقاله تولید محتوا برای سایت به آن پرداختیم، منحصر به فرد بودن را در سر لوحه کار خود قرار دهید.

عده بسیار زیادی از نوسندگان، تنها کاری که می کنند، مطالعه محتوا های سایت همکار ( رقیب ) و باز نویسی آن است! در صورتی که تولید محتوا باید به شکلی انجام شود که وجه تمایزی بین شما رقیبانتان ایجاد کند.

اگر همان چیزی که سایت همکار ارائه می کند، شما هم تولید و ارائه کنید، چرا باید گوگل شما را به جای او بگذارد!؟ در حالی که ممکن است او قدیمی تر از شما هم باشد و صفحه مربوطه هم بازدید خوبی دریافت کرده باشد!

امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد، در آخر قصد دارم شما را با یک منبع بسیار کامل در خصوص آموزش سئو و تولید محتوا آشنا کنم که اگر علاقه مند بودید، میتوانید با مراجعه به آن از مقالات و ویدیو های آموزشی رایگان و ارزنده آن بهره ببرید. دسترسی به این سایت با کلید بر روی یکی از 3 لینک موجود در مقاله امکان پذیر است.

این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس