کد خبر 952670
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۱
دیدار عمران خان با تولیت آستان قدس رضوی+عکس

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ارتباط دو ملت ایران و پاکستان فراتر از همسایگی و یک ارتباط برادرانه است.

به گزارش مشرق، عمران خان که بعدازظهر یکشنبه به همراه ۳ وزیر خود وارد مشهد شده است پس از زیارت بارگاه منور رضوی با تولیت آستان قدس رضوی دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام مروی در این دیدار که در تالار ولایت حرم رضوی برگزار شد اظهارکرد: به جنابعالی که سفر خود به ایران را با استعانت از امام رضا (ع) آغاز و متبرک کردید، خوش آمد می‌گویم و یقیناً الطاف خاصه حضرت علی بن موسی الرضا (ع) شامل حال دو ملت خواهد بود و جنابعالی نیز از برکات آن بهره‌مند خواهید شد.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: ایمان و اعتقاد دینی مردم پاکستان یک اعتقاد ریشه‌دار و خالص است و اوج این ایمان در ابراز ارادت آنان چه شیعه و چه سنی به پیامبر اکرم و اهل بیت طاهرین ایشان متجلی است.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: ابراز محبت مردم پاکستان به انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب یک پدیده بی‌نظیر و فرصت استثنایی برای گسترش همکاری‌های دو کشور است.

مروی گفت: ارتباط دو ملت ایران و پاکستان فراتر از همسایگی و یک ارتباط برادرانه است و مهمترین زمینه برای تقویت ارتباطات دو ملت، عشق و ارادت به پیشگاه مقدس حضرت علی بن موسی الرضا (ع) است.

وی تاکید کرد: زائران عزیز پاکستانی که بیشترین زائران خارجی این آستان مقدس هستند، در مشهد و در این آستان ملکوتی در خانه خود و در میان برادرانشان هستند و احساس غربت ندارند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: نگاه استعمار به منطقه شبه قاره همیشه نگاه دست اندازانه بوده است و برای هموار کردن دست‌اندازی‌های خود سرمایه‌گذاری ویژه‌ای بر اختلاف‌افکنی‌های قومی و مذهبی داشته‌اند.

مروی تصریح کرد: بهترین زمینه برای خنثی کردن توطئه‌های تفرقه‌افکنانه مستکبران و قطع دست استعماری آنها از منطقه، تقویت مشترکات ایران و پاکستان بویژه اشتراکات معنوی و در رأس آنها ابراز ارادت به حضرت علی‌بن موسی‌الرضا) ع) از طریق تسهیل زیارت زائران پاکستانی است.

وی خاطرنشان کرد: آستان قدس از طریق وزارت امور خارجه کشورمان تسهیل زیارت عزیزان پاکستانی را با جدیت دنبال می‌کند. همچنین برای تسهیل زیارت اربعین و عبور عزیزان‌مان از مرز میرجاوه به مقصد کربلای معلی برنامه‌هایی در چند سال گذشته داشته‌ایم که این برنامه‌ها با قدرت ادامه خواهد یافت.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: ناامن کردن مرزهای دو کشور از طریق گروه‌های دست‌ساز آمریکا در هر دو طرف مرز، و ایجاد بدبینی و اختلاف، برنامه قطعی آمریکایی‌ها است. دولت‌ها و ملت‌های رشید و بیدار ایران و پاکستان از این نقشه آگاهند و ضمن تأکید بر مقابله جدی با گروه‌های تروریستی تغذیه‌شونده از پول آمریکا و سعودی، اجازه نخواهند داد توطئه مستکبران بر روابط آنها اثر منفی داشته باشد.

سطح عالی روابط با ایران را خواستاریم

نخست وزیر پاکستان نیز در این دیدار گفت: پاکستان می‌خواهد روابط خود با ایران را به سطح عالی برساند.

عمران خان بیان کرد: من در دوران مسئولیت خود تمام تلاشم را می‌کنم تا روابط با ایران را به بهترین سطح ممکن برسانم.

وی اظهار کرد: پاکستان از دوران سختی در حال عبور است و ما می‌خواهیم طبق اصول و آموزه‌های نبوی کشور را اداره کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
    2 0
    آفرین عمران خان تقبل الله زیارتکم
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
    0 1
    ذوق مرگ نشید، اونهایی که پاکستانی‌ها را میشناسن، میدونن که همه اش فیلمه. آخرش اسب را واسه آمریکایی‌ها زین می کنند.
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    2 1
    فردا بمب گذاری نشه تو پاکستان نگی نگفتی
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    3 0
    خوس گلدینیز
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    0 4
    چه پرچم زشتی دارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس