کد خبر 952594
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
وزیر نیرو

وزیر نیرو، اخیرا با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهوری خواستار ارتقای جایگاه سازمان هواشناسی و تقویت این سازمان به منظور ارائه پیش‌بینی‌های درست‌تر و دقیق‌تر شد.

به گزارش مشرق، جلسه ۲۹ بهمن‌ماه سال ۹۷ شورای عالی آب در خصوص پیش‌بینی وضعیت سیلابی بهار جلسه مهمی بود. در این جلسه که نمایندگان تمامی دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت نیرو، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان هواشناسی و … حضور داشتند، نقطه نظرات کارشناسی نمایندگان هر نهاد مطرح شد.

بیشتر بخوانید:

حقایقی جالب درخصوص لایروبی رودخانه‎ها

جایزه وزارت نیرو به کم مصرفان

یکی از مهمترین بخش‌های جلسه، پیش بینی سازمان هواشناسی بود که در جلسه ۲۹ بهمن ۹۷ شورای عالی آب توسط نماینده این سازمان ارایه شد. در این پیش بینی، اشاره شده که در سه ماهه اسفند، فروردین و اردیبهشت بارشها عمدتاً نرمال و تنها در بخشهای از شمال شرق بارش قدری بیش از نرمال است.

تصویر گزارش ارائه شده نماینده سازمان هواشناسی در جلسه ۲۹ بهمن ۹۷ شورای عالی آب

در این گزارش، هیچ اشاره‌ای به احتمال وقوع بارش‌های کم سابقه فروردین و اردیبهشت به‌خصوص در غرب و جنوب غرب کشور نشده و می توان گفت یکی از دلایل اصلی تأخیر در انجام هرگونه اقدام پیشگیرانه، پیش‌بینی نادرست سازمان هواشناسی بوده است.

رضا اردکانیان وزیر نیرو، اخیراً با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهوری خواستار ارتقای جایگاه سازمان هواشناسی و تقویت این سازمان به منظور ارائه پیش‌بینی‌های درست‌تر و دقیق‌تر شد.

رئیس جمهوری نیز در واکنش به این درخواست وزیر نیرو، در جلسه اخیر هیئت دولت، بر لزوم ارتقای جایگاه سازمانی هواشناسی تأکید کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مرادی IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
    2 2
    با سلام هیچ آدم عاقلی با وجود جمعیت میلیونی ساکن در اهواز حدود 5 میلیارد متر مکعب آب در بالا دست این شهر را ذخیره نمیکند.
    • کمالی IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
      0 0
      ۲۰ میلیارد متر مکعب نه ۵ میلیارد متر مکعب...
  • ناشناس IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
    1 0
    سلام در تاریخ 29 بهمن 97 حدود 95 درصد ضرفیت سدهای کشور آبگیری شده بود. می توانید با یک جستجوی ساده در سایتهای مختلف این موضوع را ببینید.
  • کمالی IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
    5 0
    آقای اردکانیان ماهرانه از قصور وزارت نیرو در بدبخت کردن مردم عزیز خوزستان طفره می‌رود....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس