کد خبر 952489
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹

به گزارش مشرق، صفحه اینستاگرامی آیت الله ناصری توصیه های عملی ایشان برای شب نیمه شعبان را منتشر کرد که در ادامه می‌آید:

برای شب نیمة شعبان اعمالی هست. یکی از آن‌ها غسل است که بسیار مهم است. نیت آن هم غسل شب نیمة شعبان است. از دیگر اعمال این شب، زیارت حضرت ابا عبدالله علیه السلام است. برای حضرت ابا عبدالله علیه السلام زیارت مخصوص شب نیمة شعبان وارد شده که نصف صفحه است. خواندن زیارت عاشورا هم خوب است. روایت دارد وضو بگیر و به پشت بام خانه برو و به چپ و راست و آسمان نگاه کن، بعد رو به قبر حضرت ابا عبد الله علیه السلام کن و بگو: «السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا أبَا عَبْدِ اللهِ السَّلَامُ عَلَیْکَ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَکَاتُه» اگر چنین کردی، ثواب یک حج و یک عمره برای تو می‌نویسند. (کافی، ج ۴، ص ۵۸۹).این مطلب در شب‌های جمعه هم وارد شده است.

در روایتی دارد کسی که در شب نیمة شعبان صد مرتبه سبحان الله و صد مرتبه الحمد لله و صد مرتبه الله اکبر بگوید، خداوند گناهان گذشته‌اش را می‌بخشد و حوائج دنیا و آخرت او را برآورده می‌کند؛ چه آن‌هایی که بخواهد و چه آن‌هایی که درخواست نکند؛ اما خدا آن‌ها را می‌داند و به کرم و فضلی که بر بندگان دارد، همه را برآورده می‌نماید. (بحارالأنوار، ج ۹۴، ص ۸۵.)

با توجه به این روایات، نباید از این شب غافل بود. باید در خانة خدا رفت و از او حوائج خود را طلبید. شب نیمة شعبان به قدری مهم است که حضرت حق به ذات مقدس خودش قسم خورده است که هر کسی در شب نیمة شعبان در خانة او بیاید، محروم بر نخواهد گشت. (بحارالأنوار، ج ۹۴، ص ۸۵.) همچنین خواندن دعای کمیل در شب نیمه شعبان بسیار به مورد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس