کد خبر 952015
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰
روستای سیل زده ابوشلوگ در شادگان -خوزستان

مردانی هشت سال ایستادند تا یک وجب از خاک ایران کم نشود و حالا آنها و بچه‌هایشان مردانه در برابر این سیل ایستاده‌اند؛ شعار می‌دهند و حماسه می‌آفرینند و گونی‌های خاک را دست به دست می‌کنند تا در برابر آ

به گزارش مشرق، یک فعال رسانه‌ای در صفحه شخصی خود در اینستاگرام درباره سیل نوشت: بحران‌ها می‌آید و می‌رود اما آنچه باقی می‌ماند تصویر حماسه مردانی است که شب روز نشناختند و «شط را به گریه انداختند اما گریه نکردند؛ مقاومت کردند و پیروز شدند!»


مردانی هشت سال ایستادند تا یک وجب از خاک ایران کم نشود و حالا آنها و بچه‌هایشان مردانه در برابر این سیل ایستاده‌اند؛ شعار می‌دهند و حماسه می‌آفرینند و گونی‌های خاک را دست به دست می‌کنند تا در برابر آب کم نیاورند.


تصویر آن روز عین دو هیچگاه از ذهنم خارج نمی‌شود؛ صف طویلی که دوربین کامیار تنها نیمی از آن را به تصویر کشیده و نیم دیگرش پشت دوربین اوست. مردی که به عربی شعر حماسی می‌خواند و جوانانی که با این شعر کیسه‌ها را در یک حرکت موزون و هماهنگ دست به دست می‌کنند. لحظه‌های فراموش ناشدنی بود وقتی کودکی را می‌دیدم که پارچ و لیوان به دست از انتهای صف جلو می‌آمد تا این مجاهدان تشنه نباشند.

تصویر کامیار از خاطرم نمی‌رود که دوربین و عکس را کنار گذاشته بود و نشسته بود و به این حماسه زیبا خیره شده بود. تصویری که قلم من هم نمی‌تواند آن را در آن واقعیت میدانی اش برای مخاطب بیان کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
    3 0
    جناب وزیرالدوله با چشمان باز ببینید این مردم را . شما میخواهید با سند ۲۰۳۰ چه چیز رابه آنان بیاموزید ؟ اصلا چیزی بالاتر از غیرت دینی و ملی وجود دارد ؟
  • IR ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
    2 0
    هزاران درود
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
    1 0
    سیل یک امتحان و محک برای ایران و مقاومت است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس