کد خبر 951768
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
حسن روحانی

اگرچه بعضی از افراد ادای روشنفکری و حمایت از نقد و منتقدان را نشان می‌دهند اما در عمل و در صحنه قدرت، یک دیکتاتوری تمام عیار را برای خودشان رقم می‌زنند.

سرویس سیاست مشرق - بالاخره بعد از حاشیه‌های فراوان، اولین جلسه دو شورای عالی فضای مجازی و انقلاب فرهنگی تشکیل شد اما این جلسات با حذف دو شخص رقم خورد، عزت‌الله ضرغامی و حسن رحیم‌پور ازغدی، ضرغامی از هر دو شورای عالی فضای مجازی و انقلاب فرهنگی و رحیم‌پور از شورای عالی انقلاب فرهنگی.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) چند روز پیش با انتشار گزارشی مبنی بر اختلافات به وجود آمده میان رئیس‌جمهور و حسن رحیم‌پور ازغدی و عزت‌الله ضرغامی در جلسات سال گذشته شوراهای عالی انقلاب فرهنگی و فضای مجازی، به نقل از «برخی در فضای مجازی» خبر داد که «رهبر معظم انقلاب در توصیه‌ای دستوری، از عزت‌الله ضرغامی و حسن رحیم‌پور ازغدی خواسته‌اند تا اطلاع ثانوی در جلسات شورا حاضر نشوند».

درعین‌حال، این خبرگزاری مجبور شد خبر قبلی خود را اصلاح و اعلام کرد: «پیگیری‌های خبرنگار ایرنا حاکی است که خبر مزبور صحت ندارد و رهبر انقلاب توصیه‌ای در این خصوص نداشته‌اند»

بیشتر بخوانید:

انتقاد از روحانی جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی را هم لغو کرد

چرا آقای روحانی تحمل نقد در جلسات کارشناسی را ندارد؟

واکنش ضرغامی به عدم حضورش در شورای انقلاب فرهنگی

عدم دعوت از آقایان حسن رحیم‌پور ازغدی و عزت‌الله ضرغامی، در حالی است که اواخر سال گذشته، اخباری مبنی بر عدم دعوت از این دو چهره فرهنگی در جلسات مذکور منتشرشده بود. به گفته رحیم‌پور ازغدی پس از انتقاداتی که وی در جلسات شورای انقلاب فرهنگی خطاب به رئیس‌جمهور مطرح کرده، روحانی اعلام کرده چند نفر ازجمله وی (رحیم‌پور) نباید به جلسات شورا بیایند. همچنین انتقادات مشابهی از سوی عزت‌الله ضرغامی خطاب به روحانی در جلسه شورای عالی فضای مجازی (با موضوع حجاب و سانسور و…) مطرح شده بود که با عصبانیت روحانی همراه شد. روحانی حتی از ضرغامی خواسته بود به خاطر انتقادش از جلسه بیرون برود؛ و این در حالی است که اعضای هر دو شورا، منصوب آقای روحانی نیستند و او نمی‌تواند به میل خود و به صرف نقد و بحث اعضا، مانع از دعوت آنان شود.

فارغ از اینکه این اقدام روحانی بر خلاف قانون است، سوال اصلی این است که چگونه چنین رفتاری از یک رئیس‌جمهور قابل تصور است؟ مگر یک فرد مسؤول می‌تواند برای فرار از نقد و منتقدان، صورت مسئله را پاک کند و عملاً بگوید افرادی که من را نقد می‌کنند، حق ورود به جلسه را ندارند؟ مگر می‌شود رئیس جمهور می‌تواند منتقدان را حذف کنند؟ این رفتار روحانی در ادبیات سیاسی چه اسمی می‌توان قرار دهیم؟

برای پاسخ به این سوال باید رفتارهای روحانی در ۸ سال اخیر را مرور کنیم و با یک تحقیق کوچک درباره رفتارهای روحانی با منتقدین، متوجه می‌شویم که روحانی بیش از ۵۵ بار، منتقدین را با الفاظ ناپسند مورد توهین و فحاشی قرار داده و قدم به قدم به این مرحله رسیده است و احتمالاً در روزها و ماه‌های آتی، رفتارهای بیشتری از این سنخ از حسن روحانی شاهد خواهیم بود.

روحانی از ابتدای تشکیل دولت یازدهم تا به امروز، با ادبیات مختلفی منتقدین را مخاطب قرار داده و نشان داده است که بعد از فحاشی، حذف منتقدین کمترین کار ممکن است، لذا روحانی در مدت ۶ سال از دوران ریاست جمهوری، قدم به قدم برای تبدیل‌شدن به چنین شخصیتی عمل کرده است، شخصیتی که مستبدانه رفتار می‌کند و تحمل نقد و نظر دیگران و را ندارد و به‌نوعی می‌گوید حرف، حرف من است و هر آنچه دولت و کابینه من انجام بدهد حق مطلق است و کسی نباید درباره اقدامات و اظهارات من حرف انتقادی بزند و اگر حرف انتقادی زده بشود، یا با توهین روبرو شده و یا حذف می‌شود.

دهخدا در لغت‌نامه‌اش درباره چنین روحیه‌ای می‌نویسد:

دیکتاتور. [ت ُ] (فرانسوی، اِ) خودکامه. خودرأی. مستبد. مطلق العنان...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    181 7
    لعنت خدا بر دیکتاتورهای دولتی
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    108 5
    شانس آوردیم که زندانی شون نمیتونه بکنه.
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    5 96
    داداش مشرق به تیترهایی که میزنی دقت کن. شما خودت نود درصد کامنت هایی که مذاقت خوش نمیاد حذف میکنی بلکه بدتر شده کامنتها رو تقطیع و تغییر هم دادی! بعدشم جمهوری اسلامی که توی حذف منتقدین ید طولایی داره حتی براش قانون های قرون وسطایی مثل مطالعه و رونویسی اجباری داره رو که به فنا دادی رفت.
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    57 2
    دیکتاتوری
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    91 2
    اقای روحانی و مدیران اینستا کاملا همفکر هستند!
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    64 2
    اسمشو بذار قانون می تونم، می کنم
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    108 2
    با این رویه و اعصابی که دارند بهتر است ایشان جلسات را به صورت یک نفره برگزار کنند
    • IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
      74 2
      گل گفتي ، خودش باشه و آينه!
  • SE ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
    38 1
    ایشان مدعی بود حقوق دان است ولی عملا نشان داد که نه تنها حقوق نمی داند بلکه توبوق را خوب میداند
  • محمد IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
    14 1
    یک قانون بر حق حضور روحانی ، ضرغامی و رحیم پور در این دو شورا حاکم است. اگر قرار باشد افراد در حدی باهم تعارض پیدا کنند که همدیگر را حذف کنند ، بهتر است هیچیک شرکت نکنند.
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
    5 1
    با سلام ایا بهتر نبود برای سیلزدگان وجبران خسارت از حقوقهای نجومی ویا حقوق بالای مسئولین استافاده می شد این را با یستی اقای روحانی دستور می داد وابلاغ می کرد
  • یزدی زاده IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
    25 1
    یارب روا ندار که گدا معتبر شود که اگر معتبر شود ز تو بی خبر شود تفرعون و بینی پر باد، نشانه بزرگی نیست،ذات و اصل آدما در بوته امتحان خودشو به خوبی نشون میده.
  • سید رضا IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
    23 1
    اعلیحضرت ملک حسن !!
  • AE ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
    7 2
    فرو رفتن در تاریکی وظلمت.
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
    8 1
    شاه حسن.
  • DE ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
    6 1
    برای این رفتار روحانی چه اسمی می توان گذاشت؟سقوط بعد از سعود.
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
    6 2
    اصلاح طلبان دیکتاتور های کور هستند
  • AT ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
    0 5
    کاری بسیار بجا.
  • سید IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
    2 0
    عدم نقد پزیری اینگونه افراد
  • سینا IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    5 0
    این گروه هیچ آشنایی با آزادی بیان نداشه و ندارن و دلیل اینکه حرف از آزادی میزنن اینه که یه عده جوون طرفدار غرب رو جذب خودشون کنن و بس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس