کد خبر 951262
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۱
موسی فکی

شورای صلح و امنیت اتحادیه آفریقا به شورای نظامی انتقالی سودان ۱۵ روز مهلت داد تا قدرت را به غیرنظامیان واگذار کند.

به گزارش مشرق، شورای صلح و امنیت اتحادیه آفریقا امروز دوشنبه در نشستی با اعطای مهلت ۱۵ روزه به شورای نظامی سودان برای انتقال قدرت به غیرنظامیان موافقت کرد.

پیش از این «موسی فکی» رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا در مصاحبه با شبکه الجزیره، شورای نظامی سودان را به گفت‌وگو با گروه‌های سیاسی و مدنی برای پیشبرد مرحله انتقالی فراخواند و گفت: «ما آماده سفر به سودان برای کمک به مذاکره در خصوص مرحله انتقالی هستیم».

بیشتر بخوانید:

چرا حکومت عمرالبشیر سقوط کرد؟

شورای انتقالی سودان: حزب البشیر در دوره انتقالی شرکت نخواهد کرد

شورای نظامی انتقالی سودان پنجشنبه گذشته (۲۲ فروردین) به دنبال بیانیه ارتش این کشور که از سوی وزیر دفاع قرائت شد، تشکیل شد. عوض بن عوف در این بیانیه، عمر البشیر، رئیس جمهوری سودان را از منصب خود برکنار کرد.

وزیر دفاع سودان، تعلیق قانون اساسی، لغو حکومت‌های محلی و حکومت مرکزی، اعمال ممنوعیت آمد و شد شبانه و تعیین دو سال برای انتقال به انتخابات و تشکیل دولت را اعلام کرده بود.

«عوض بن عوف» شامگاه روز جمعه، به دنبال اعتراض احزاب و گروههای سیاسی به ریاست او بر شورای نظامی انتقالی، از سمت خود استعفا داد و «عبدالفتاح البرهان» را به جانشینی خود معرفی کرد. با این حال تظاهرات و اعتراضات مردمی و احزاب به تشکیل شورای انتقالی نظامی کماکان ادامه دارد و آن‌ها خواستار تشکیل یک دولت غیر نظامی هستند.

شهرهای بزرگ سودان از ۱۹ دسامبر گذشته تقریباً شاهد تظاهرات روزانه مردم این کشور علیه اوضاع بد اقتصادی و معیشتی و گران شدن نان است و تا کنون به برکناری البشیر از قدرت منجر شده است اما معترضان خواهان عزل تمامی عناصر نظام سابق هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس