کد خبر 951152
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵

سیل پل دختر، در کنار تلخی ها و آسیب هایی که به اموال، منازل و زیر ساخت های شهری وارد کرد، اما با ورود نیروهای امدادی و جهادی به منطقه، باعث شکل گیری وفاق ملی و همدلی در میان بخش های مختلف مردم شد. اما آسیب سیل به شبکه های تلفن همراه در این شهر باعث شده بود که نیروهای امدادی با تاخیر متوجه شدت بحران در این منطقه شوند و بعد از سه روز به این منطقه وارد شوند. مساله که نقش تلفن و زیر ساخت های ارتباطی را بیش از قبل آشکار کرد. اگرچه سیل آسیب های زیاد مادی و معنوی بر اموال و روحیه اهالی این شهر وارد کرده بود، اما قطع تلفن همراه و راه های ارتباطی، آلام روحی مردم این منطقه را تشدید کرده بود. چرا که این مساله باعث شده بود تا چند روز پس از بروز بحران، نیروهای امدادی از شرایط اهالی مناطق و روستاهای مختلف این شهر مطلع نشوند. ولی با اقدام فوری همراه اول و با برقراری اولین تماس ها، بار دیگر بارقه های از امید میان مردم پل دختر و معمولان ایجاد شد و سیلی از نیروهای امدادی و جهادی را وارد این شهر کرد. این اقدام همراه اول در شرایطی بود که بسیاری از زیر ساخت های شهری و راه های مواصلاتی تخریب شده بود.

به طور مثال در روستا مورانی، از توابع بخش مرکزی شهرستان پل دختر در استان لرستان، که همچنان بعد از بحران سیل فاقد برق و گاز می‌باشد ورود همراه اول در این روستا رضایت مردم را به دنبال داشت.

با ورود شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) به این منطقه و با ایجاد یک سایت پورتابل، به اضافه دیزل ژنراتور و لینک ماهواره توانست ارتباط را برای روستائیان فراهم نماید. این روستا در مسیر پلدختر-خرم آباد و در ۱۵ کیلومتری خرم آباد واقع شده است. این جاده در اثر سیل تخریب و هم اکنون از سمت خرم آباد مسدود است ولی در بخش های ی که قابلیت تعمیر داشته با ایجاد جاده های خاکی امکان دسترسی به این روستا فراهم خواهد شد.

در چنین شرایطی که هنوز راه های مواصلاتی این روستا به درستی ایجاد نشده است و شبکه برق رسانی و گاز رسانی آن قطع می باشد، اقدام همراه اول توانسته است تا شادی و رضایت مردم مورانی را از راه اندازی سایت همراه اول به دنبال داشته باشد. اقدامی که می تواند تاثیر زیادی در بازسازی روحیه مردم سیل زده مورانی برجای گذارد.

این روستا دارای آب و هوای معتدل در زمستان و گرم در تابستان است. بیش تر منبع درآمد اهالی این روستا از طریق کشاورزی و دامپروری است. این روستا دارای پوشش جنگلی غالب درخت بلوط، بنه (کلین)، بادام… این روستا در حاشیه رودخانهٔ کشکان قرار دارد به همین دلیل کشاورزی رونق بسیاری دارد و هم چنین در مجاورت این روستا یک چاه نفت و گاز طبیعی وجود دارد که به پالایشگاه کرمانشاه پمپاژ می‌شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس