کد خبر 951092
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
یورگن کلینزمن

جدیدترین گزینه‌ای که برای هدایت تیم ملی مطرح شده، یورگن کلینزمن است.

به گزارش مشرق، مدیران فدراسیون در هفته‌های گذشته بارها مدعی شدند که سرمربی جدید تیم ملی فردی در اندازه کی‌روش خواهد بود، ولی کلینزمن در فوتبال جهان بیشتر به خاطر دوران بازی‌اش مشهور است تا مربیگری.


هنوز فدراسیون واکنشی به مطرح شدن نام کلینزمن نداشته ولی نام این مربی آلمانی در فضای مجازی مطرح شده و تعدادی از کاربران ایرانی هم به صفحه او رفته‌اند.


کلینزمن مربیگری را از تیم ملی آلمان شروع کرد و توانست در جام جهانی ۲۰۰۶ به رتبه سوم برسد. البته بخش بزرگی از بار فنی آن تیم روی دوش یوآخیم لوو، سرمربی فعلی آلمان بود.

بیشتر بخوانید:

کلینزمن سرمربی جدید تیم ملی ایران؟


کلینزمن در دومین ماموریت مربیگری‌اش ناکام شد و در بایرن مونیخ نتوانست فصل را تمام کند. او با مدیران باشگاه دچار اختلاف شد و ستارگان بایرن هم معتقد بودند که دانش تاکتیکی او را زیر سوال بردند.


کلینزمن در تیم ملی آمریکا هم عملکرد خوبی نداشت و پس از ناکامی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ برکنار شد.


او هرچند در دوران فوتبالش بازیکن مهم و محبوبی بود، ولی کارنامه مربیگری درخشانی ندارد و اعلام نامش به‌عنوان گزینه هدایت تیم ملی نگران‌کننده به نظر می‌رسد.


البته با ۴۸ تیمی شدن احتمالی جام جهانی ممکن است فدراسیون بخواهد سراغ گزینه ارزان‌تری برود و در این صورت انتخاب کلینزمن محتمل خواهد بود.


جالب اینکه همزمان نام این مربی به‌عنوان گزینه مربیگری چین هم مطرح شده.


چین به تازگی فابیو کاناوارو را به‌عنوان سرمربی انتخاب کرد، ولی مربی جوان ایتالیایی در تورنمنت چهارجانبه فروردین‌ماه عملکرد خوبی نداشت و ممکن است فدراسیون فوتبال این کشور او را برکنار کند.


کلینزمن در حال حاضر سفیر افتخاری بوندس‌لیگا در چین است و یک روزنامه چینی نوشته که او گزینه جانشینی کاناوارو محسوب می‌شود.

منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
    2 0
    آخه نیست کی روش خیلی افتخارات داشته! :)) کی روش کدوم قهرمانی رو آورده؟ در رئال مادرید با بزرگترین ستارگان چند دهه اخیر فوتبال دنیا گند زد. بهترین دورانش دستیار فرگوسن بودن بود. دیگه کلینزمن مربی ایرانی نیست که بخواید تو سرش بزنید. :)) مثل سردار آزمون که کی روش رو با مارچلو لیپی که جزو پر افتخارترین مربیان تاریخ فوتبال جهان هست مقایسه می کرد و می گفت کی روش بهتره :)) تا این حد جو گیر هستیم ما :)) :)) :))

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس