کد خبر 950615
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵
نیروی‌کار

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران جمعیت شاغل کشور در زمستان ۹۷ نسبت به زمستان سال گذشته ۳۰۲ هزار نفر افزایش یافته است. همچنین به جمعیت بیکار ۶۸ هزار نفر افزوده شده است.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز آمار ایران، نتایج طرح آمارگیری نیروی‌کار زمستان ١٣٩٧ منتشر شد. بررسی نرخ بیکاری افراد ١٠ ساله و بیش‌تر نشان می‌دهد که ۱۲.۱ درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار)، بیکار بوده‌اند. روند تغییرات این نرخ حاکی از آن است که این شاخص نسبت به زمستان١٣٩٦ هیچ‌گونه تغییری نداشته و جمعیت بیکار کشور با ٦٨ هزار نفر افزایش به ٣ میلیون ٢٢١ هزار نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید:

نرخ بیکاری سال گذشته ۱۲ درصد شد

در زمستان ١٣٩٧، به میزان ۳۹.۵ درصد جمعیت ١٠ ساله و بیش‌تر از نظر اقتصادی فعال بوده‌اند، یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته‌اند. بررسی تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی حاکی از آن است که این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (زمستان ١٣٩٦) ٠.١ درصد افزایش داشته است.

جمعیت شاغلین ١٠ ساله و بیشتر در این فصل ٢٣ میلیون ٣١٣ هزار نفر بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣٠٢ هزار نفر افزایش داشته است. بررسی اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی نشان می‌دهد که در زمستان ١٣٩٧، بخش خدمات با ۵۱.۶ درصد بیش‌ترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است. در مراتب بعدی بخش‌های صنعت با ۳۲.۴ درصد و کشاورزی با ١٦.٠ درصد قرار دارند.

نرخ بیکاری جوانان ١٥ تا ٢٩ ساله حاکی از آن است که ۲۵.۵ درصد از فعالان این گروه سنی در زمستان ١٣٩٧ بیکار بوده‌اند. بررسی تغییرات فصلی نرخ بیکاری این افراد نشان می‌دهد، این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (زمستان١٣٩٦) ٠.٢ درصد افزایش یافته است.

بررسی سهم اشتغال ناقص نشان می‌دهد که در زمستان ١٣٩٧، ۱۱.۵ درصد جمعیت شاغل، به دلایل اقتصادی (فصل غیرکاری، رکود کاری، پیدا نکردن کار با ساعت بیش‌تر و…) کم‌تر از ٤٤ ساعت در هفته کار کرده و آماده برای انجام کار اضافی بوده‌اند. این در حالی است که ٣٥.٥ درصد از شاغلین ١٠ ساله و بیش‌تر، ٤٩ ساعت و بیش‌تر در هفته کار کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسام IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    1 0
    امار و ارقام بی پایه و اساس
  • ابوالفضل IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    17 1
    این امار اشتباه هر خانه ای را ببینید حداقل دو یا سه نفر بیکار دارن
  • تانیا IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    3 0
    سازمان آمار= یک سازمان دولتی سازمان دولتی= حقوق بگیر دولت حقوق بگیر دولت= چاپلوس و مدح و ثنا گوی دولت = سازمان آمار حقوق بگیر دولت تمام موارد بالا= آمار غلط و .. به خورد ملت دادن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس