کد خبر 949738
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶
بن سلمان

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد در صورتی‌که نقش ولیعهد عربستان سعودی در قتل روزنامه‌نگار منتقد ثابت شود ایالات متحده او را تحریم خواهد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در در یک جلسه استماع در کمیته اعتبارات مجلس سنا، به سوالی درباره احتمال تحریم «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی در چارچوب پرونده قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد پاسخ داد.

پامپئو گفت که دولت آمریکا به تلاش‌ها برای مشخص کردن واقعیت‌های مربوط به این پرونده ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

گفتگوی ترامپ با بن سلمان در مورد ایران

وی بر آمادگی واشنگتن «برای اعمال قانون بین‌المللی ماگنیتسکی» تأکید کرد؛ این قانون بر وضع تحریم‌هایی علیه طرف‌های دولتی در کشورهای خارجی، که در مشابه چنین قضایی نقش‌آفرین هستند، تصریح می‌کند.

وی اظهار داشت که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا از همان آغاز تأکید کرده است که دولتش تمام اقدامات را به منظور روشن کردن حقایق درباره قتل خاشقجی و مواخذه عاملان این جنایت انجام خواهد داد.

«پاتریک لیهی» سناتور دموکرات بار دیگر از احتمال تحریم کردن بن‌سلمان سوال کرد که پامپئو در پاسخ گفت: «در حالی‌که او قصد سفر به آمریکا داشته باشد، ما این کار را انجام خواهیم داد.»

خاشقجی در دوم اکتبر 2018 بعد از ورود به کنسولگری کشورش در استانبول به قتل رسید. ریاض پس از چند هفته و بر اثر فشار افکار عمومی جهان، مجبور شد به قتل او اعتراف کند.

در این میان، وزارت خارجه آمریکا، روز دوشنبه 16 شهروند سعودی را که در قتل خاشقجی نقشی مستقیم ایفا کرده‌اند، در فهرست تحریم قرار داد. با وجود روابط نزدیک اعضای این تیم ترور با بن‌ سلمان و جمع‌بندی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا مبنی صدور فرمان قتل توسط ولی‌عهد سعودی، دولت آمریکا در ماه‌های گذشته تلاش کرده محمد بن‌سلمان را از مشارکت در این ترور تبرئه کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس