کد خبر 949275
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۴
باباحیدری

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید منابع مالی حمایت از آسیب دیدگان سیل تعیین و برای تصویب نهایی به صحن علنی ارسال می شود.

به گزارش مشرق به نقل از خانه ملت، علی کاظمی باباحیدری عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با اشاره به نشست امروز کمیسیون گفت: دستور کار کمیسیون با توجه مجلس به موضوع سیلاب اخیر کشور تغییر کرد و بررسی طرح حمایت از آسیب دیدگان از سیل، سوانح طبیعی و پیشگیری مخاطرات طبیعی در دستور کار قرار گرفت.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: در جریان بررسی این طرح موافقین و مخالفین اظهار نظر کردند، به بار مالی و مغایرت های قانون آن اشاره شد اما از آنجایی که گفته شد در تنظیم این طرح نظر دولت تامین شده بود و با هماهنگی دولت تدوین شده است، کلیات آن رای آورد.

در این زمینه:

عکس / امدادرسانی تکاوران ارتش به روستای «چم مهر»

فیلم / ضرورت انفجار برای باز کردن راه آب چه بود؟

فیلم / دیدنی‌ترین لحظات پس از سیل

نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه اعضای کمیسیون جزییات حمایت از آسیب دیدگان سیل را در دستور کار قرار دادند، اظهار داشت: در ماده یک طرح منابع مالی مشخص شد و براساس آن تا سقف معادل ریالی ۲ میلیارد یورو از منابع صندوق توسعه ملی با نرخ سامانه نظام یکپارچه مدیریت ارزی اختصاص می یابد.

وی افزود: همچنین تا سقف معادل ریالی ۵۹۲ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو از محل کاهش ۳۰ درصد از منابع بند (ه) (به جز ردیف های ۱،۲و ۳ جدول مربوطه) تبصره ۴ قانون بودجه ۹۸ کل کشور برای جبران خسارات به حادثه دیدگان بلایای طبیعی داده می شود.

کاظمی به باقی مصوبات اشاره کرد و اظهار داشت: از دیگر مصوبات امروز کمیسیون دولت با انتشار صدهزار میلیارد ریال اوراق مشارکت ارزی و ریالی بلندمدت تحت عنوان «اوراق مشارکت در بازسازی منازل آسیب دیدگان سیل» و فروش آن در داخل و خارج از کشور با تضمین بازپرداخت اصل و سود توسط دولت، بانکها و بانک مرکزی مجاز به خرید مانده اوراق فروش نرفته است.

این نماینده مجلس افزود: همچنین تا سقف پنجاه هزار میلیارد ریال از محل کاهش و جابجایی اعتبارات ردیف های بودجه سال ۱۳۹۷ مازاد بر اختیارات سازمان برنامه و بودجه مندرج در قانون بودجه سال ۱۳۹۸ قرار می گیرد.

وی بیان داشت: کمیسیون برنامه و بودجه کلیه شرکتهای دولتی و بانکها موظف کرد علاوه بر احکام قانون بودجه ۱۳۹۸ کل کشور، حداقل یک درصد از هزینه های خود در بانک ها (به جز هزینه پرداخت سود سپرده ها) مطابق ارقام مصوب بودجه ۱۳۹۸ کل کشور را صرفه جویی کنند. منابع حاصله تا سقف ۳۰ هزار صرف اجرای احکام این قانون خواهد شد.

کاظمی توضیح داد: از فروش بیست هزار میلیارد ریال از اموال و دارایی های موجود نزد سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تبصره ۱ از جمله به طرح حمایت از آسیب دیدگان داده شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: طرح نیاز به اصلاحاتی در خصوص تعیین مجری و حساب بانکی منابع طراحی شده دارد تا نظارت بر اجرا ممکن باشد، از این رو تعدادی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه باید این نکات را اعمال کنند و در نشست فردا صبح کمیسیون که پیش از شروع صحن علنی برگزار می شود نکات بررسی و برای تصویب نهایی به صحن ارسال شود، برآورد ما این است که طرح مذکور فردا در دستور کار قرار می گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس