میوه

طی روزهای گذشته قیمت پیاز که به کیلویی 16 هزار تومان رسیده بود با توقف صادرات به کیلویی 8 هزار و 900 تومان رسیده است اما خبر از سرگیری صادرات گوجه‌فرنگی قیمت این محصول را دوباره افزایش داد.

به گزارش مشرق، گزارش میدانی از بازار میوه تهران حاکی است، قیمت پیاز با توقف صادرات، از کیلویی ۱۶ هزار تومان به ۸,۹۰۰ تومان رسیده، اما خبر از سرگیری صادرات گوجه‌فرنگی قیمت این محصول را دوباره افزایش داد.

صادرات سیب‌زمینی و پیاز که بیشتر به کشور همسایه عراق انجام می‌شد، قیمت پیاز را در روزهای گذشته بسیار افزایش داد و سبب شد که وزیر جهاد کشاورزی صادرات پیاز را از ۱۵ فروردین ممنوع اعلام کند. این خبر باعث شد قیمت پیاز در بازار به کیلویی ۷ هزار تومان برسد، اما روز گذشته قیمت این محصول دوباره ۲ هزار تومان در هر کیلو افزایش یافت.

بیشتر بخوانید:

قیمت جدید پیاز و سیب زمینی

فروشندگان بازار می‌گویند، بارندگی‌های اخیر باعث شده پای محصول پیاز به بازار کمتر برسد و دلیل افزایش ۲ هزار تومانی روز گذشته هم به این دلیل است.

صابری دبیر اتحادیه بارفروشان روز گذشته اعلام کرد که قیمت پیاز در بازار تا سقف ۷,۰۰۰ تومان است که نسبت به روزهای گذشته ۴۰ درصد کاهش یافته و در روزهای آینده نیز کاهش خواهد یافت. البته این وعده‌ها در چند هفته گذشته هم از سوی مسئولان مطرح شده بود.

بر اساس این گزارش، قیمت گوجه‌فرنگی هم که هفته قبل در روزهای اوج خود به کیلویی ۸ هزار تومان رسیده بود، بعداً این رقم به ۲,۵۰۰ تومان رسیده بود، دوباره روز گذشته قیمتها دوباره با خبر از سرگیری صادرات، افزایش یافت و گوجه فرنگی در منطقه ۱۹ تهران کیلویی ۵,۴۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

گزارش های میدانی حاکی است در منطقه ۱۹ تهران قیمت هر کیلو سیب درختی درجه دو، ۷,۵۰۰ تومان و درجه یک ۱۲ هزار تومان به فروش می‌رود.

کیوی ۸۲۰۰ تومان، پرتقال ۶۹۰۰ تومان، کلم قرمز ۶۸۰۰ تومان، پیاز ۸۹۰۰ تومان، سیب‌زمینی ۵۳۰۰ تومان، کاهو ۶۵۰۰ تومان، توت‌فرنگی ۱۲ هزار تومان، موز ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان، گوجه‌فرنگی ۵۴۰۰ تومان، فلفل دلمه‌ای ۷,۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.

میوه قیمت (تومان)
سیب درختی ۷۵۰۰
پرتقال ۶۹۰۰
موز ۱۱.۵۰۰
توت‌فرنگی ۱۲.۰۰۰
کیوی ۸۲۰۰
پیاز ۸۹۰۰
سیب‌زمینی ۵۳۰۰
کلم قرمز ۶۸۰۰
کاهو ۶۵۰۰
گوجه‌فرنگی ۵۴۰۰
فلفل دلمه‌ای ۷۵۰۰

نکته مهم این است موز وارداتی که حداقل برای واردات آن از زمان ثبت سفارش تا ورود به داخل کشور ۳ ماه زمان لازم است و این محصول که از یک قاره دیگر و شاید ماه‌ها روی کشتی است، ارزان‌تر از برخی میوه‌ها است که در داخل کشور و در استان‌های هم‌جوار به عمل می‌آید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    1 0
    مرگ بر گرانی و عاملین داخلی و خارجی آن
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    3 0
    فقیرفقرا اگه زودتر بمیرن بهتره وگرنه همشون زجرکش میشن با این قیمتها اگه یه بمب شیمیائی بزنین وهمشون رو زودتربکشین واقعا لطف کردین پیشنهادمیکنم آقای روحانی خودش دکمه روبزنه که افتخاره خلاص کردنه ملت نصیبش بشه
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    0 0
    خاک بر سرتون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس