photo_2019-04-07_18-45-57.jpg

تظاهرکندگان برای افزایش فشار بر دولت سودان، شیوه ای جدید از اعتراض را به نمایش گذاشتند.

به گزارش مشرق، تازه‌ترین خبرها از سودان حاکیست، تظاهرات مردم علیه عمر البشیر، رئیس جمهور این کشور در مناطق مختلف به ویژه پایتخت وارد چهارمین ماه شده و در روزهای اخیر به شکل متفاوتی ادامه یافته است.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، هزاران تن از مردم معترض از نقاط مختلف شهر خارطوم (پایتخت سودان) به سمت مقر وزارت دفاع و محل اقامت عمر البشیر جرکت کردند که البته با واکنش نیروهای امنیتی مواجه شدند.

 

به گفته منابع میدانی، نیروهای امنیتی تحت فرمان دولت سودان برای متفرق کردن معترضان آتش گشودند و خبرها حاکیست ۵ تن از شهروندان در جریان درگیری‌ها جان باختند و دهها تن دیگر زخمی شدند.

مردم معترض در پایتخت سودان درصدد هستند با تجمع در مقابل ساختمان وزارت دفاع و ستاد کل ارتش، دولت عمرالبشیر را به عقب نشینی و پذیرش درخواست‌های خود وادار کنند و تحصن آنان همچنان ادامه دارد.

 

گروهی از شهروندان معترض نیز در محل تحصن به تظاهرات‌کنندگان خدمات مختلفی می‌دهند و نوشیدنی و مواد غذایی توزیع می‌کنند و شماری دیگر نیز مسئولیت نظافت محل را برعهده گرفته‌اند.

تعدادی از شخصیت‌های شناخته‌شده سودانی نیز به منظور حمایت از تظاهرات‌کنندگان خود را به ساختمان‌های وزارت دفاع و ستاد کل ارتش رسانده‌اند و میان مردم معترض مواد غذایی پخش می‌کنند.

به گزارش مشرق، تطاهرکنندگان تلاش با شیوه‌های مختلف تلاش می‌کنند نیروهای امنیتی و ارتش مستقر در مقابل ستاد کل را به حمایت از انقلاب ترغیب کنند؛ تاکنون شماری از نیروهای مسلح به معترضان پیوسته‌اند.

وزارت برق دولت سودان نیز برای اختلال در روند اطلاع رسانی‌ها از قطع برق در سراسر این کشور خبر داده تا از ادامه تظاهرات مردم معترض جلوگیری کند؛ تظاهرات مردم در شهرهای مختلف سودان علیه دولت عمرالبشیر از بیست و هشتم آذرماه سال گذشته آغاز شده است.

مردم به افزایش قیمت کالاهای اساسی، کاهش ارزش پول ملی، بالا رفتن تورم و کم شدن قدرت خرید مردم اعتراض دارند و در برخی از مناطق وضعیت فوق العاده اعلام شده و مراکز آموزشی و مدارش نیز تعطیل شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    11 0
    مگه این دیکتاتور نگفت استعفا میدم چرا انقد دروغ میگن
  • نام IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    0 8
    بزنید سرکوبشان کنید بیشرف ها را .
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    13 18
    آخر و عاقبت نوکری عربستان همینه
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
    3 2
    خون مطلومان یمنی مزدوران اصحاب فیل سودانی را نفله کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس