کد خبر 948888
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷
اف 35

نشریه آمریکایی نشنال‌اینترست با اشاره به ادعای چین درباره رهگیری اف-۳۵ اذعان کرد که چنین مسئله‌ای امکان‌پذیر است.

به گزارش مشرق، رسانه‌های دولتی چین می‌گویند که ارتش این کشور قادر به رهگیری جنگنده‌های اف -۲۲ آمریکایی بر فراز دریای چین شده‌اند.

نشریه آمریکایی نشنال‌اینترست در مطلبی با اشاره به مسئله نوشته است که در شرایط کنونی نمی‌توان این ادعا را به راحتی ادعا کرد، زیرا چیزی فرای دنیای امکان‌پذیر نیست. در مطلب نشنال‌اینترست آمده است: در واقع، احتمال خیلی زیادی دارد که چین بتواند جنگنده‌های اف -۲۲ را رهگیری کند. رادارگریزبودن در نهایت موجب مشاهده‌ناپذیری نمی‌شود. فناوری رادارگریزی تنها تشخص و رهگیری را به تأخیر می‌اندازد.

در وهله اول، اگر یک جنگنده اف -۲۲ مخزن‌های خارجی سوخت را حمل می‌کند، - که اغلب طی مأموریت‌های گشت‌زنی رُخ می‌دهد - یک ویژگی رادارگریزی نیست. علاوه بر آن وجود لنزهای لونبرگ روی بدنه هواپیما که اغلب در مواقع غیرجنگی به کار برده می‌شوند، سطح مقطع راداری جنگنده را افزایش می‌دهند.

با این حال، و برخلاف باور عمومی، حتی جنگنده‌های اف -۲۲ که برای شرایط جنگی مهیای عملیات شده‌اند نیز برای رادارهای دشمن غیرقابل‌مشاهده نیستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    5 6
    امریکا چه اسراری داره بگه که ما ادم فضایی هستیم کلی مهندس مخابرات میدان تو دنیا هست که به ادعا امریکا با تعجب و خنده نگاه میکنن
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
    4 4
    به این میگن یه اظهار نظر حرفه ای: طرف میگه هواپیمای ما بسیار پنهان کاره ولی غیر قابل مشهاده که نیست. حالا توی ایران یه ماکت زدن به اسم قاهر 313 طرف اظهار نظر میکنه که با این تمام ناوگان آمریکا رو به خاک و خون میکشیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس