کد خبر 948792
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
تیام

استقلال ۸۰۰ هزار دلار به تیام نداد تا میلیاردها تومان برای جانشین‌های او خرج کند و در نهایت متوجه شود بخش عمده این هزینه‌ها کارساز نبوده است.

به گزارش مشرق، فصل گذشته مامه تیام در استقلال بی‌نظیر بود. او عامل خوشبختی این باشگاه و همین‌طور شفر بود. اگر تیام نبود وینفرد شفر به مشکلات فراوانی می‌خورد، همین‌طور باشگاه بزرگ استقلال. او هم در آسیا و هم لیگ شاهکار کرد و گل قهرمانی در جام حذفی را هم به ثمر رساند. بازیکنی به این تأثیرگذاری برای تمدید قرارداد در استقلال نزدیک به ۸۰۰ هزار دلار می‌خواست ولی باشگاه شرط مالی‌اش را نپذیرفت و در نهایت رضایت داد به عجمان برود. از انتقال او هم ۳۵۰ هزار دلار عاید باشگاه شد. استقلالی‌ها تصور کردند خیلی زرنگ‌بازی درآورده‌اند ولی حالا اگر از هر کدام آن‌ها بپرسید با حسرت می‌گویند کاش تیام را نگه می‌داشتند.

 

استقلال ۸۰۰ هزار دلار به تیام نداد تا میلیارد‌ها تومان برای جانشین‌های او خرج کند و در نهایت متوجه شود بخش عمده این هزینه‌ها کارساز نبوده است. به این لیست دقت کنید.

بیشتر بخوانید:

تیام: می‌دانم در استقلال بهتر بودم


همه روی هم اندازه تیام نشدند!
استقلال در ابتدای فصل بعد از آن‌که تیام را حفظ نکرد سراغ جذب تبریزی رفت. کلی پول به این بازیکن و باشگاه ذوب‌آهن دادند. روایت‌ها متفاوت است ولی دیگر همه سایت‌ها آن روز‌ها نوشتند ذوب‌آهن ۱/۸ میلیارد تومان از آبی‌‎ها گرفته است. بماند که این بازیکن هم جزو گران‌ترین بازیکنان لیگ برتر بود و پول سنگینی از استقلال گرفت. استقلال روح الله باقری بهترین مهاجم لیگ یک و همین‌طور الحاجی گرو را هم جذب کرد. هزینه انتقال این مهاجم نیجریه‌ای چیزی حدود ۵۰۰ هزار دلار بود که در نهایت با گرفتن ۲۵۰ هزار دلار رضایت داد و رفت. استقلال برای پر کردن جای خالی تیام با این بازیکنان به نتیجه نرسید و در نیم‌فصل، دو بازیکن دیگر هم جذب کرد. ایسما و گادوین منشا دو بازیکنی بودند که آبی‌ها آن‌ها را به خدمت گرفتند. این دو بازیکن هم ارزان نبودند و قرارداد بالایی با استقلال بستند. حالا این دو بازیکن هم جواب نداده‌اند. گادوین منشا در فصل قبل لیگ برتر یک گل در لیگ زد و برای همه سؤال بود که چرا استقلالی‌ها تصور کردند او می‌آید و جای یکی مثل تیام را پر می‌کند. ایسما هم که نشان داده هنوز سر وزن نیامده و کلاً بازیکن چندان باکیفیتی نیست. حالا تمام هزینه‌هایی که برای جذب این بازیکنان شده را در نظر بگیرید. استقلال اگر می‌خواست این‌قدر خرج کند ۸۰۰ هزار دلار می‌داد و تیام را نگه می‌داشت. آیا انتقال این بازیکنان به نفع باشگاه بوده است؟ تازه همه آن‌ها روی هم به اندازه یک تیام در استقلال کارایی نداشته‌اند و نتوانسته‌اند روی هم به اندازه این بازیکن گل بزنند. به طوری که در حال حاضر بهترین گلزن استقلال وریا غفوری است با ۴ گل زده!

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ددددذد IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
    2 3
    خخخخخ بهتر اخرین مصاحبه تیام بخونی و الکی جو زده نشی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس