سیل نمایه

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان گفت: از امروز پرداخت کمک‌های بلاعوض معیشتی برای سیل‌زدگان لرستانی آغاز شده است.

به گزارش مشرق، مسعود رضایی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۱ شهرستان لرستان درگیر سیل و خسارات ناشی از آن هستند، البته دامنه خسارت در پل‌دختر و معمولان گسترده‌تر است.

وی با اشاره به استقرار نیروهای استان‌های معین زنجان، قزوین، مرکزی و همدان در لرستان عنوان کرد: نیروهای استان اصفهان به عنوان استان معین در شهرستان پل‌دختر حضور یافته‌اند.

بیشتر بخوانید:

چطور سایه سیاه سیل را ازسرمان کم کنیم؟

سرداری که مشغول نصب سیل بند است +عکس

مهمترین نیازهای سیل‌زدگان لرستانی

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان تاکید کرد: همزمان با لایروبی و بازگشایی معابر کار برآورد خسارت وارده به منازل شهری و روستایی آغاز شده و در حال انجام است.

رضایی ادامه داد: از سویی پیگیری‌ها به منظور پرداخت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات به منازل آسیب‌دیده در حال انجام است.

وی تاکید کرد: از امروز پرداخت کمک‌های بلاعوض معیشتی به سیل‌زدگان از منابع داخلی بنیاد مسکن آغاز شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با اشاره به تقسیم خسارات به دو بخش واحدهای مسکونی و اثاثیه اظهار کرد: در بخش معیشتی ۱۵ میلیون تسهیلات و ۵ میلیون کمک‌های بلاعوض به سیل‌زدگان پرداخت خواهد شد.

رضایی تصریح کرد: سقف پرداخت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض برای واحدهای شهری ۸۲ میلیون به ازای هر واحد است که شامل ۵۰ میلیون تسهیلات، ۱۲ میلیون کمک بلاعوض، ۱۵ میلیون تسهیلات معیشتی و ۵ میلیون کمک بلاعوض معیشتی است.

وی اظهار کرد: سقف پرداخت تسهیلات برای واحدهای روستایی نیز ۴۰ میلیون تومان تسهیلات و ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض است، همچنین تسهیلات معیشتی شامل ۱۵ میلیون تسهیلات و ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض برای واحدهای شهری و روستایی یکسان است.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان افزود: ماهیت خسارات وارده به واحدهای مسکونی در پل‌دختر عمدتاً از نوع تعمیری است که به ازای هر واحد ۴۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس