کد خبر 948182
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
سعید محمد

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) گفت: در خوزستان برنامه‌ریزی کردیم تا مشکلاتی که احتمال می‌دهیم در حوزه دز و کرخه اتفاق بیفتد در هورالعظیم نقاطی را باز کنیم که سرعت تخلیه آب بهبود یابد.

به گزارش مشرق، سعید محمد صبح امروز در فرودگاه خرم‌آباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) با توجه به توان و امکانات مهندسی که در سراسر کشور دارد از نخستین لحظات وقوع این سیلاب‌ها در اواخر سال گذشته کل امکانات، تجهیزات و کارگاه‌هایی که در سطح کل کشور داشتیم در اختیار ستاد بحران استان‌ها قرار دادیم که از این امکانات بتوانند استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

حفر کانال انتقال آب در آق قلا توسط قرارگاه خاتم / خروجی آب ۱۵ متر مکعب در ثانیه است

وی افزود: نخستین واحدهای مهندسی که به محل وقوع حوادث رسیدند مجموعه قرارگاه خاتم بودند و با حدود 385 دستگاه ماشین‌آلات و حدود 700 نفر نیروی انسانی در 10 الی 15 روز گذشته در خدمت مردم کشور در استان‌های مختلف بودیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) عنوان کرد: استان گلستان نخستین استانی بود که آسیب جدی دید و مجموعه قرارگاه در آنجا خدمات زیادی در بحث‌های طراحی، مهندسی و تخلیه، انتقال و انحراف آب، تعمیق رودخانه‌ها، تعریض رودخانه، احداث جاده‌ها و احداث پل‌های موقت برای تردد مردم و ساماندهی خروجی آب انجام داد که در حال حاضر اثراتش را می‌بینیم و تا حدود زیادی آب در آنجا فروکش کرده و مهار شده جز یکی دو نقطه که خط القعر است، مسائل و مشکلات تقریباً برطرف شده است.

وی بیان کرد: در استان خوزستان نیز برنامه‌ریزی کردیم در کنار ستاد بحران و سازمان آب و برق خوزستان با توجه به امکان سیلابی که در کرخه است و مشکلاتی که احتمال می‌دهیم در حوزه دز و کرخه اتفاق بیفتد در حال حاضر بررسی کردیم در هورالعظیم نقاطی را باز می‌کنیم که سرعت تخلیه آب بهبود پیدا کند و اگر سیلابی در حوزه کرخه اتفاق بیفتد با اقداماتی که انجام می‌دهیم خسارات کاهش پیدا کند.

محمد تصریح کرد: برنامه‌ریزی که کردیم حدود 700 مترمکعب در ثانیه را در منطقه هور العظیم می‌توانیم تخلیه آب را سرعت دهیم که این هم برنامه‌ریزی‌شده و شب گذشته همکاران ما کار را شروع کردند و امیدواریم امروز این کار به اتمام برسد.

وی خاطرنشان کرد: احداث سدهایی که از گذشته سپاه انجام داده است مانند سد کرخه، سد گتوند، سد کارون 4 و سد کارون 3 این‌هاست که خوزستان را حفظ کرده و گرنه 18 هزار مترمکعب در ثانیه آب روی خوزستان آمده بود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: امروز با احداث این سدها شاهد این هستیم که با حداقل خسارت عبور می‌کنیم، در استان لرستان از نخستین ساعتی که این حادثه تأسف‌بار اتفاق افتاد از ما درخواست شد که در بحث جاده‌سازی کمک کنیم.

وی اظهار داشت: قبلاً منطقه بروجرد و خرم‌آباد را به ما داده بودند و امکانات ما در این منطقه مستقر بود که دیروز اطلاع دادند نیاز به کمک بیشتر است و امکانات در حدود 30 دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین اعزام کردیم برای بازگشایی راه، در حال حاضر عازم آنجا هستیم تا از نزدیک بازدید کنیم.

محمد افزود: تصاویری که دیدم خسارت جدی دیده است و بازسازی مسیر کار بسیار سخت و سنگینی است ولی تمام امکانات در خدمت مردم استان است تا بتوانیم هر چه سریع‌تر راه را بازکنیم.

وی عنوان کرد: از استان ایلام در تماس بودند و درخواست کردند جاده‌هایی که در منطقه دره‌شهر سمت سد سیمره تخریب‌ شده، تیم اعزام کردیم که مستقر شدند و امیدواریم در آنجا نیز سریع تردد را برقرار کنیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) بیان کرد: تمام توان ما در خدمت مردم است و همکاران ما از نخستین لحظاتی که اتفاق افتاده تاکنون نه تعطیلی و نه خواب داشتند و 24 ساعته در خدمت مردم بودند.

وی تصریح کرد: باید از قبل برنامه‌ریزی کرد، در حال حاضر در تمام مسیل‌ها ساخت‌ و ساز شده حتی زراعت شده و کانال‌ها بسته است، این‌ها از قبل قابل پیش‌بینی و انجام بود، امیدواریم از این تجربه درس گرفته شود.

محمد گفت: قرارگاه امروز پروژه‌هایی را در سطح کشور دارد، عدم تأمین اعتبار سبب شده مقداری پروژه‌ها سرعت کافی را نداشته باشد، تعاملی که برقرار شده روش‌های مختلفی را پیشنهاد دادیم به دولت تا بتواند تأمین مالی کند و پروژه‌ها از آن تب‌وتاب خود نخوابد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر عازم معمولان و پل‌دختر هستیم و بعد از ظهر جلسه‌ای با همکارانمان در سپاه استان داریم، امشب رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به منطقه می‌آیند و در خدمتشان هستیم و برنامه‌ریزی‌ها را برای استان لرستان انجام می‌دهیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس