کد خبر 948002
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
ماه عسل زوج جهادگر در مناطق سیل زده +عکس

یک زوج پزشک که به تازگی زندگی مشترک را آغاز کرده‌اند٬ تصمیم گرفتند تا ماه‌عسل خود را در گمیشان برای خدمت به مردم سیل‌زده بگذرانند.

به گزارش مشرق٬ زوج پزشکی که در ۷فروردین ماه امسال زندگی مشترک در منزل خود را آغاز کرده‌اند٬ خدمت به مردم سیل‌زده را به هزینه‌های تجملاتی ترجیح داده و تصمیم گرفتند تا ماه‌عسل جهادی خود را در گمیشان برای خدمت به مردم سیل‌زده آن‌جا بگذرانند.

ببینید:

شروع زندگی با سرمشق گرفتن از شهدا

پزشک جهادگر گفت: اردوی گمیشان٬ اولین سفر جهادی خارج از شهر برای همسرم بود اما خودم از دوران دبیرستان سابقه حضور و فعالیت در اردوهای جهادی مختلف را دارم و بعد از اعلام نیازی که از جانب بسیج علوم‌پزشکی صورت گرفت٬ من و همسرم تصمیم گرفتیم به همراه گروه جهادی به مناطق سیل‌زده اعزام شویم.

محمدحسین عظیم‌زاده احساس خود و همسرش از گرفتن این تصمیم را این‌گونه بیان کرد: من و همسرم ابتدای سال ۹۷ باهم محرم شدیم و از همان اول نیت کردیم زندگی خود را با سرمشق گرفتن از شهدا و توسل به آن‌ها ادامه دهیم و بعد از باخبر شدن از حادثه سیل در شمال کشور٬ احساس وظیفه بیشتری نسبت به مردم آن‌جا کردیم و تصمیم گرفتیم تا ماه‌عسل زندگی مشترک را در خدمت به سیل‌زدگان برگزار کنیم.

حفظ وحدت٬ نتیجه خدمت به مردم سیل‌زده

وی در خصوص تاثیری که این تصمیم یعنی ماه‌عسل جهادی در گمیشان بر سطح جامعه می‌گذارد٬ تشریح کرد: اگر با آگاهی از این تصمیم بتوانیم احساسات انسانی حتی چند نفر را تحریک کنیم و به جامعه نشان دهیم که کمک به دیگران با انجام کارهای ساده هم ممکن می‌شود٬ توانسته‌ایم تأثیر مثبتی بر بطن جامعه بگذاریم و هم‌چنین با این خدمات به مردم سیل‌زده٬ می‌توانیم در حفظ روحیه و هویت آن‌ها به عنوان یک ایرانی کمک کرده و باید گفت این یک رسالت تبلیغی برای حفظ وحدت کشور محسوب می‌شود.

همسرم به همراهی با من اصرار داشت

پزشک جهادگر در خصوص همراهی خانواده‌ها با تصمیم این زوج٬ ادامه داد: خانواده‌ها نگران تحمل سختی این سفر جهادی از جانب همسرم بودند و من با یادآوری اینکه ابتدای تحصیلات پزشکی بودن٬ لزومی بر تکلیف درمانی همسرم در این منطقه ایجاد نمی‌کند٬ سعی در متقاعد کردن او برای نیامدن داشتم اما با اصرار خودش در نهایت تصمیم گرفتیم ۲نفره در این اردو شرکت کنیم.

عظیم‌زاده افزود: ما از ابتدای فعالیت‌های جهادی درگیر این بودیم به جایی که نیازی به دریافت خدمات ندارند٬ به عنوان پزشک جهادی سفر نکنیم اما شرایط مردم سیل‌زده گمیشان ما را برای رفتن به این اردو٬ متقاعد کرد.

وی درباره فعالیت‌های گروه جهادی توضیح داد: با اعلام نیاز از جانب مسؤول پزشکی گرگان٬ در قالب تیم پزشکی با تخصص‌های مختلف به مناطق سیل‌زده رفته و باتوجه به اینکه سپاه با تأسیس بیمارستان صحرایی به همراه گروه‌های مختلف جهادی در حال ارائه خدمات پزشکی به مردم آق‌قلا بودند٬ ما به گمیشان رفته و ضمن تأسیس بیمارستان صحرایی امام‌رضا (ع) در این منطقه با یادآوری اینکه آب وارد شهر شده بود٬ با کمک نفربرهای ارتش٬ حمل‌ونقل راحت‌تری برای انجام خدمات پزشکی مختلف به گمیشان داشتیم.

همراهی و حمایت اهل تسنن با گروه جهادی

این پزشک جهادگر همچنین اضافه کرد: نکته بااهمیت در این اردو٬ کمک و همراهی خود مردم سیل‌زده با گروه جهادی بود که از جمله آن می‌توان به حمایت و همراهی روحانیون اهل تسنن به‌ویژه در خصوص اسکان بانوان گروه جهادی اشاره کرد که این نمودی از ارتباط و صمیمیت بین شیعه و سنی در سطح جامعه است.

عظیم‌زاده تصریح کرد: در بحث تجهیزات پزشکی ما از لحاظ تأمین داروی مورد نیاز با مشکل روبه‌رو بوده و در برخی موارد از جمله لوازم دارویی و بهداشتی از طریق سپاه و کمک‌های مردمی تجهیزات مورد نیاز را تهیه و استفاده می‌کردیم.

شاد کردن مردم سیل‌زده٬ از ماه‌عسل لذت‌بخش‌تر است

وی در خصوص انگیزه شخصی از حضور در گمیشان اظهار کرد: من یک پزشک هستم و پزشک حیات خود را در حیات بیمارش می‌بیند و وقتی احساس کردم مردم سیل‌زده بیش از دیگران به دریافت خدمات درمانی نیاز دارند٬ باوجود شروع زندگی تصمیم به رفتن گرفتم و این نکته را اضافه می‌کنم که برای من شاد کردن و احساس رضایت مردم نیازمند سیل‌زده از همه آن چیزی که مردم به نام ماه‌عسل می‌شناسند٬ لذت‌بخش‌تر است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
    42 6
    احسنت به شما که مفهوم زیبایی شناسی رو در این دنیای واژگونه مفاهیم، تغییر دادید!
  • سید حبیب IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
    28 4
    درود بر شما ان شاءالله این روحیه جهادی در کشور گسترش پیدا کند
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
    25 4
    احسنت به شما که مفهوم زیبایی شناسی رو در این دنیای واژگونه مفاهیم، تغییر دادید! درود بر شما ان شاءالله این روحیه جهادی در کشور گسترش پیدا کند
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
    0 3
    مسخره بازی
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
      0 0
      قیافت مسخره هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس