کد خبر 947867
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
محمد  شریعتمداری نمایه

وزیر کار گفت:رئیس جمهور بر آسان‌سازی فرآیندهای اشتغال فراگیر خصوصاً اشتغال استاد - شاگردی، اتمام طرح‌های اشتغال روستایی و تسریع در پرداخت تسهیلات این بخش وبخش اشتغال فراگیر ضمن اعمال دقت تأکید کردند.

به گزارش مشرق،، محمدشریعتمداری، وزیرکاردر تشریح جزییات دیدار با رئیس جمهور درباره برنامه های فنی و حرفه ای گفت: با توجه به شعار سال استاندار کردن تولیدکالا و خدمات و استاندارسازی آموزش های فنی و حرفه ای و نوسازی ضرورت تجدید حیات سازمان آموزش های فنی و حرفه ای کشور در راستای تأمین نیازهای حرفه‌ای بازار کار باید مورد توجه باشد.به عنوان مثال رئیس جمهور بر ضرورت آموزش‌های نوین کشاورزی در زمینه کشت گلخانه‌ای کشت هیدرو پونیک و روش‌های نوین آبیاری کشاورزی و تأمین تخصص‌های لازم در این زمینه با همکاری وزارت جهاد کشاورزی اشاره کردند.

بیشتر بخوانید:

وزیر رفاه: ۲۲۰ پرونده فساد مفتوح داریم

وی با بیان اینکه در دیدار با رئیس جهمور عملکرد برنامه های سال ۹۷ مورد بررسی قرار گرفت گفت: رئیس‌جمهور بر موضوع الکترونیکی کردن پرونده‌های سلامت و ضرورت پیروی همه بیمه‌ها از این راه و اتصال کار خوب انجام شده در درمان تأمین اجتماعی به کل شبکه درمان و اقدامات خوب وزارت بهداشت تاکید کردند. رییس‌جمهور همچنین در زمینه اشتغال با تاکید بر تقویت و آسان‌سازی فرآیندهای اشتغال فراگیر خصوصاً اشتغال استاد - شاگردی، اتمام طرح‌های اشتغال روستایی و تسریع در پرداخت تسهیلات این بخش و بخش اشتغال فراگیر ضمن اعمال دقت و کنترل را ضروری ارزیابی کرد.

شریعتمداری گفت: آقای روحانی مهارت آموزی و آموزش های فنی و حرفه ای را با اهمیت خواندند و تأکید کردند مشاغل آزاد فنی و حرفه‌ای باید بر اساس استاندارهای روز و مطابق با نیازهای بازار کار ارایه شوند.

وی بیان کرد: رئیس جمهور بر فعالیت شرکت های خدماتی در ایجاد برند در زمینه نصب و تولید و حتی توزیع مواد تأکید داشته اند. چنانچه این شرکت‌ها با عمل حرفه‌ای و استاندارد خود صاحب برند شوند، مردم می‌توانند به آنها و خرید کالا و خدمت از برندها اطمینان کنند. لازمه دوام این کار نظارت است لازم است تا در همه مراحل نظارت‌های لازم از آنان صورت گیرد.

وزیرکار شرکت‌های فعال در امر صادرات و وارادت و شناخت آنان از اهمیت برندسازی را هم را در این عرصه ضروری دانست و آموزش در حوزه برند را مورد تاکید قرار داد. همه دستگاه‌های دولتی که مستقیم یا غیرمستقیم در موضوع تولید نقش دارند؛ باید در جهت رونق تولید ملی حرکت و کمک کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس