فیلم/سردار غیب پرور:مشکلات کشور راه حل دارد

رئیس سازمان بسیج با اشاره به جلسه مقام معظم رهبری با مسئولان گفت: رهبر انقلاب بدون اشاره به دستگاه و ارگان خاصی بر ادامه‌ی تلاش‌ها و استمرار بر خدمت رسانی به مناطق سیل زده تاکید داشتند.

به گزارش مشرق، سردار غلامحسین غیب پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، با اشاره به جزئیات عملکرد این سازمان در خدمات و امدادرسانی به شهرهای مختلف سیل زده کشور گفت: ما از روز ۲۹ اسفند ماه سال ۹۷ کمک های خود را برای خدمت رسانی به مردم سیل زده سراسر کشور آغاز کردیم. گفتنی است تا دو، یا سه روز ابتدایی وقوع سیل در شهرهای مختلف کشور کمک رسانی ها با توجه به امکانات بومی هر استان انجام شد و پس از دریافت پیام مقام معظم رهبری این کمک ها شکل جدیدی به خود گرفت.

بیشتر بخوانید:

امدادرسانی به سیل زدگان پلدختر شدت می‌گیرد/ تاکید رهبر انقلاب بر تشدید امداد رسانی

وی افزود: در این رابطه ۷ استان کشور به عنوان پشتیبان استان گلستان و ۵ استان به عنوان پشتیبان استان مازندران و سه استان به عنوان پشتیبان و حمایت کننده استان خوزستان قرار دادیم.ما بقی استان‌ها با توجه به اطلاعاتی که در خصوص حضور مردم بومی این استانها برای کمک‌رسانی داشتیم سعی کردیم به نحوه ی کمک رسانی در این استان ها دست نزنیم البته مانع کمک رسانی به این استان‌ها نیز نشدیم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: تا به امروز که دو هفته از وقوع سیل در استان های کشور می‌گذرد و کمک رسانی ها توسط بسیج ادامه دارد و تنها در دو استان گلستان و مازندران حدود هزار و سیصد و چهل و یک گروه جهادی به صورت رسمی فعال هستند.
وی افزود: خدمات مختلفی از سوی بسیج به مردم ارائه شد که در فاز اول آن می‌توان به امدادرسانی اشاره کرد در این فاز هدف سازمان بسیج برای کمک به سیل زدگان نجات جان آنها بود. 

سردار غیب پرور عنوان کرد: همان طور که می‌دانید بخش مهمی از خسارات وارد شده مربوط به مزارع کشاورزی و دام ها و احشام مختلف است اما کمک رسانی به مردم برای نجات دام ها در فاز دوم اهمیت قرار داشت لذا حفظ جان مردم را در اولویت اول قرار دادیم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین افزود: در زمینه کمک رسانی توفیقات بسیاری به دست آمد و گرچه تعدادی از هموطنان عزیز ما جان شیرین خود را از دست دادند که کام همه ما تلخ شد اما از این مرحله به بعد وارد بخش بازسازی ساختمان ها و منازل مسکونی خواهیم شد به عنوان مثال در ساعتی پیش از برگزاری جلسه ی مسئولین با مقام معظم رهبری توافقی با جناب آقای فتاح رئیس محترم کمیته امداد امام خمینی و همچنین در زمینه کمک رسانی و بازسازی مناطق سیل زده توافقی با آقای تابش مسئول بنیاد مسکن منعقد شد. بر همین اساس از فردا بازسازی منازل آغاز می شود و اولویت اول با افراد تحت پوشش کمیته حضرت امام افراد تحت پوشش بهزیستی هستند. فعلاً در دو استان گلستان و مازندران حدود سه هزار خانه بازسازی خواهند شد و سعی می شود تا طی دو سه روز آینده این طرح عملیاتی شود اما در برخی دیگر از استان‌های کشور همچون لرستان که شرایط ویژه ای دارند طی یک هفته و یا ۱۰ روز آینده اقدامات اولیه را انجام خواهیم داد و مردم عزیز کشور یقین بدانند که مجموعه‌های سپاه، بسیج و ارتش در کنار آنها هستند و تا زمانی که مطمئن نباشیم صحنه را ترک نخواهیم کرد.

وی با اشاره به آمار جانی سیل اخیر در استان های کشور تصریح کرد: متاسفانه در کل کشور تاکنون ۴۷ نفر جان شیرین خود را از دست دادند که بیشترین تعداد این افراد از شهر شیراز هستند. علی رغم آنکه سیل در شهر شیراز به گستردگی سیل در سایر شهرهای کشور نبود اما بیشترین آمار جان باختگان سیل در این شهر به ثبت رسیده است.


سردار غیب پرور با اشاره به جلسه روز گذشته ی مسئولان با امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و نکاتی که معظم له پیرامون خدمت رسانی هرچه بهتر و بیشتر به سیل زدگان ایراد فرمودند؛گفت: بیشتر سخنان رهبر معظم انقلاب حول دو یا سه نکته اساسی بود.رهبر انقلاب بدون اشاره به دستگاه و ارگان خاصی بر ادامه ی تلاش ها و استمرار بر خدمت رسانی به مناطق سیل زده تاکید داشتند.همچنین رهبر انقلاب مسئولین را به آینده نگری و عمق بخشی ساخت و سازها و عملیات عمرانی برای پیش گیری از وقوع چنین حوادثی دعوت کردند.

وی افزود:به هرحال روزی سیل تمام می شود اما ما موظف به آینده نگری و نگاه عمیق تر در ساخت و ساز ها لایه روبی از مسیل ها و ایمن سازی هر چه بهتر برای جلوگیری از خسارت های بیشتر در لحظه وقوع سیل هستیم.

سردار غیب پرور عنوان کرد: سیل علی رغم تلخی هایی که داشت اما موجب شد کشور ما پس از سال ها خشکسالی از نعمت باران منتفع شود و طبق گزارش وزیر محترم نیرو تاکنون ۴۰۰ تالاب کشور به طور کامل پر و دریاچه ارومیه احیا شده است لذا نباید حادثه سیل موجب شود که شکر خدا را فراموش کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
    0 0
    اول سیل درست می کنیم بعد با عدم مدیریت می خوایم امداد رسانی کنیم اینجا چه خبره !!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس