کد خبر 947752
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱
گشت‌های هوایی

فرمانده هوا ناجا گفت: همزمان با روز طبیعت از ساعات ابتدایی صبح و تا پایان امروز گشت‌های هوایی برای برقراری امنیت و ترددها برقرار است.

به گزارش مشرق، سردار علی مستأجران با اشاره به وقوع سیل در استان‌های شمالی و غرب کشور و نقش هوا ناجا در پشتیبانی و امدادرسانی به مناطق سیل‌زده اظهار داشت: هوا ناجا از ساعات ابتدایی وقوع سیل در کنار دیگر یگان‌های نظامی همچون ارتش و سپاه با تمامی امکانات به مردم سیل‌زده یاری رسانده است.

وی ادامه داد: امروز هم در تمامی شهرها خصوصاً خرم‌آباد و گلستان تمامی نیروهای هوا ناجا حضور دارند و در حال امدادرسانی هستند.

در این زمینه:

فیلم / روزی که همه مهمان طبیعت هستند

عکس / سیزده‌بدر تهرانی‌ها در پارک نهج البلاغه

عکس / سیزده بدر برفی در همدان


فرمانده هوا ناجا به روز طبیعت و حضور مردم طی امروز در خارج از منازل با توجه به شرایط جوی فعلی اشاره کرد و گفت: امسال نیز همانند سال‌های گذشته در تمامی استان‌های کشور از جمله تهران، خراسان، شیراز و … بالگرد گشت‌های هوایی برای اطمینان‌بخشی، برقراری امنیت، تردد مسافران و راه‌گشایی مسیرها فعال هستند.

سردار مستأجران ادامه داد: از ساعات ابتدایی صبح و تا پایان امروز گشت‌های هوایی برقرار است.

وی تصریح کرد: بالگردهای گشت‌های هوایی حتی در شرایط جوی سخت نیز پرواز می‌کنند و به فعالیت خود ادامه می‌دهند و امروز نیز همزمان با روز طبیعت در کنار هلال احمر حضور دارند.

فرمانده هوا ناجا در رابطه با رعایت مسائل ایمنی (حضور به موقع بالگردها در محل حادثه) خطاب به مردم گفت: هوا ناجا به عنوان اورژانس و امدادرسانی فعال است بنابراین از مردم خواستاریم در مناطقی که حادثه رخ می‌دهد مردم جدا از تجمع در اطراف بالگردهای هوایی هلال احمر خودداری کنند.

سردار مستأجران ادامه داد: البته مردم با نگاه دلسوزانه به یاری می‌آیند اما در برخی حوادث حضور مردم نشانه کمک نیست و تنها امدادرسانی به حادثه‌دیدگان را مختل می‌کنند بنابراین مردم راه را برای بالگردهای امدادرسانی باز کنند و با تجمع در محل حادثه سبب به وجود آمدن گره‌های ترافیکی نشوند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود توصیه‌ها و فرهنگ‌سازی در این زمینه تا حدی مشکلات رفع شده است اما نیاز به فرهنگ‌سازی بیشتری دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس