کد خبر 947356
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
سیل

مدیرکل بحران استانداری خوزستان گفت: از آنجایی که پایین دست رودخانه کرخه کشش بیشتر نداردکانال هایی برای پخش سیلاب باز کردیم که به مدیریت دبی عبوری از رودخانه‌های نیسان و هوفل کمک می‌کند.

به گزارش مشرق، کیامرث حاجی‌زاده مدیر کل بحران استان خوزستان عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تمهیدات صورت گرفته سیلابی که استان خوزستان از ۴ ماه اخیر با آن درگیر است را بدون تلفات جانی با کمترین خسارت مدیریت کنیم.

وی بابیان اینکه یکی از موارد پیش‌بینی‌شده به‌منظور مقابله با بحران مدیریت رهاسازی آب است، گفت: نظارت کمیته فنی ستاد بحران برای کنترل دبی ورودی و خروجی آب همچنین فعالیت ۸۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین برای استحکام‌بخشی سیل بندها به دلیل عدم لایه روبی رودخانه‌ها در ۵۰ سال اخیر نیز از دیگر اقدامات انجام‌شده است.

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده از زبان معاون وزیر کشور

۴۰ شناور سپاه در مسیر خوزستان

آماده‌باش همه دستگاه‌های مسئول در حوزه مدیریت بحران

مدیرکل بحران استانداری خوزستان تصریح کرد: برخی نگرانی‌هایی که در فضای مجازی عنوان می‌شود را نداریم چند روستایی که دچار آب‌گرفتگی شد با آمادگی‌های قبلی ستاد بحران تخلیه شد.

حاجی‌زاده با بیان اینکه فرمانداران به‌عنوان رؤسای ستاد بحران شهرستان‌ها پای‌کار هستند، گفت: ورودی و خروجی سدها به‌صورت دقیقه‌ای از مرکز مانیتورینگ در حال رصد است، ماشین‌آلات نیز مشغول استحکام‌بخشی و نیروهای امدادی هلال‌احمر در کنار ارتش و سپاه نیز برای تخلیه برخی روستاها به مناطق اعزام‌شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه اولویت ما حفظ جان مردم است، عنوان کرد: به مردم توصیه می‌کنیم به هشدارها توجه کنند؛ عشایر و کشاورزان، مسافران نوروزی و کاروان‌های راهیان نور ظرف ۴۸ ساعت آینده از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

حاجی‌زاده بیان کرد: در حال حاضر میزان ورودی آب به سد دز یک هزار و ۱۰۰ و خروجی آن نزدیک به یک هزار و ۹۰۰ است و باید ظرف چند روز فضا را برای سیلاب‌های پیش‌بینی‌شده مهیا کنیم.

وی عنوان کرد: ورودی سد کرخه زیر یک هزار و خروجی آن حدود ۷۰۰ است، از آنجایی‌که پایین‌دست رودخانه کرخه کشش بیشتر ندارد کانال‌هایی برای پخش سیلاب باز کردیم که به مدیریت دبی عبوری از رودخانه‌های نیسان و هوفل کمک می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس