ابتکار

معصومه ابتکار در یک ویژه نامه نوروزی گفته است: نظارت استصوابی غیر قابل قبول و عملکرد 40 ساله نظام پر از خدشه است!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. در سال ۹۸ هم همانند سال‌های قبل، ساعت ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

ابتکار: نظارت استصوابی غیر قابل قبول و عملکرد ۴۰ ساله نظام پر از خدشه است

«معصومه ابتکار»، فعال اصلاح طلب و معاون رئیس جمهور روحانی در بخشی از مصاحبه خود با ویژه نامه نوروزی اعتماد اظهار کرده است:

«آنچه تاکنون به عنوان نظارت استصوابی اجرا شده مقبول نیست. ما باید بتوانیم، بگوییم در این ۴۰ سال چه کرده‌ایم. آنچه در این ۴۰ سال انجام داده‌ایم در خیلی جاها خدشه جدی به آن وارد است. دولت در حال حاضر سعی دارد این روند را شفاف‌تر و روشن‌تر کند!»

*جالب است که معاون رئیس جمهور به جای اینکه عنوان کند دولت به دنبال کنترل قیمت‌ها و یا کاهش تنش‌های اقتصادی است؛ اما از این می‌گوید دولت به دنبال شفاف سازی فرایندهایی است که به مردم بگوید نظام اسلامی در ۴۰ سال گذشته چه خدشه‌های جدی داشته است؟!

این در حالی است که نظام اسلامی هرگز در رئوس کلی اجرائیات و برنامه‌های خود دچار خدشه جدی نبوده است و منظور اصلاح طلبان از این خدشه‌ها نیز مقولاتی عقلانی مثل در حصر کردن مرحوم منتظری و میرحسین موسوی، اعدام منافقین غیرتواب در سال ۶۷ و یا حضور نظامی ایران در سوریه است.

البته در این میان خدشه‌هایی مثل کت و شلوار پوشیدن خانم ابتکار در منظر عمومی هم وجود داشته است که موجب فهم بیشتر صحبت‌های ابتکار می‌شود.

در بحث نظارت استصوابی نیز ابتکار نخواسته است به این حقیقت بزرگ اشاره کند که نیروهای ستادی جریان چپ با انتظاراتی غیر واقعی مایل‌اند فعالیت‌های خود در بحث فتنه، کنایه زدن به ولایت مطلقه فقیه و پرداختن به سیاست بازی به جای کارآمدی را ادامه دهند و در مقابل شورای نگهبان نیز این مقولات را ندیده بگیرد و به نظرات استطلاعی بپرازد!

امری غیر عقلانی که سالهاست در دموکراسی‌های پیشرفته به کناری نهاده شده است.

خانم ابتکار در حالی می‌گوید نظارت استصوابی مقبول نیست که خود بهتر از همه می‌داند اگر تنها یکی از رفتارهای ضد حکومتی همقطاران او در هریک از کشورهای پیشرفته دنیا تکرار شده بود؛ با عوامل این رفتارها چه رفتاری می‌شد؟!

***

طراحی ضد امنیتی علی ربیعی برای سال ۹۸

«علی ربیعی»، وزیر سابق کار و از فعالان اصلاح طلب طی یادداشتی در ویژه نامه نوروزی روزنامه ایران که با عنوان «سال ۹۸ فقط یک سال نیست» منتشر شد؛ عامل مشکلات موجود را متوجه "ترامپ، زیر ساخت‌های اصلاح نشده اقتصادی و برخی تصمیمات نادرست سیاسی برای تضعیف دولت" دانسته و تأکید کرده است که این عوامل تأثیر زیادی در امیدزدایی و پمپاژ ناامیدی در جامعه داشته است!

او در ادامه تصریح می‌کند:

«فکر می‌کنم اگر بر همین سیاق سال ۹۸ را ادامه دهیم چشم انداز روشنی در پیش نخواهیم داشت و برای جامعه امکان بروز تحرکات اجتماعی و انتقال ناآرامی‌های ذهنی به ناآرامی‌های فیزیکی را کاملاً متصورم.»

*چند هفته قبل از ربیعی، سعید حجاریان، دیگر همقطار سیاسی او هم طی اظهاراتی گفته بود: «مشکل مشروع و نامشروع بودن انتخابات نیست. من گمان دارم، سال آینده همین روزها، فشارهای اقتصادی و معیشتی بر مردم زیاد می‌شود و آن‌ها فارغ از بحث سیاسی نه‌تنها به صندوق رای بلکه از تمام سیستم اداره کشور قطع امید می‌کنند. یعنی، نه اصول‌گرا و اصلاح‌طلب می‌شناسند و نه به مجلس و دولت اهمیت می‌دهند. از این جهت انتخابات از معنا تهی می‌شود.» [۱]

ما هم با آقایان ربیعی و حجاریان موافقیم که امکان رخدادی با محتوای «فتنه اقتصادی» وجود دارد! اما نکته اینجاست که ما قبل از این دو نفر و از چند سال قبل چنین هشداری را در وبلاگ مشرق مطرح کرده‌ایم.

و آنچه که ما را قبل از این دو نفر به چنین تفرّس و تحلیلی دلالت کرد؛ خرابکاری اقتصادی، پمپاژ ناامیدی و سیاه نمایی‌هایی بود که خودِ این دو نفر و در ادامه دوستان آنها انجام می‌دادند و می‌دهند.

به سخن دیگر اینکه هم آقای ربیعی و هم آقای حجاریان بهتر از هرکسی می‌دانند که این رخداد شوم آینده‌ای که ما و آنها رصد کرده‌ایم؛ همان رخداد شوم موعودی است که ستاد جریان سیاسی خاص ۱۰ سالی هست که مشغول برنامه ریزی برای آن است!

ما در مجموعه تحلیل‌ها و مطالب وبلاگ مشرق بارها و بارها به تقلای ستاد جریان خاص برای سیاه نمایی از اوضاع کشور و ناامید جلوه دادن مردم اشاره و استدلال کردیم که این رفتارها چگونه باعث سابوتاژ (خرابکارای) ذهنی و ناراضی شدن مردم در کشوری می‌شود که هجدهمین اقتصاد جهان است، بیکاری بحرانی ندارد و ضریب جینی آن از آمریکا هم بهتر است.

راه دفع کردن خطر این فتنه بزرگ از سر مردم و نظام اسلامی نیز جمع کردن بساط سیاه نمایی، خاک پاشیدن به دهان کسانی که می‌گویند مردم ناامید شده‌اند و بیان مثبتات اقتصادی کشور است.

لازم به توضیح است که علت اشاره‌های برخی عوامل اصلاح طلب به احتمال بروز بلوای خیابانی در سال ۹۸ نیز اهدافی را در راستای مصون شدن از برخوردهای امنیتی و ایضاً موج سواری در اغتشاشات احتمالی جستجو می‌کند!

آنچه که در بخش اشاره شده از یادداشت ربیعی قابل تأمل می‌نماید اینست که او عامل نارضایتی‌های موجود را هر چیز صحیح و ناصحیحی می‌داند الّا عملکرد ضعیف و ناکارآمدی خود و همقطاران اصلاح طلبش در دولت آقای روحانی!

شاید اگر دولت آقای روحانی فقط از یک نظارت ساده بر قیمت‌ها عاجز نبود و یا استاندار گلستانش در هنگام بروز سیل به خارج از کشور نمی‌رفت! اکنون هیچ بازار داغی برای سخنان ضد امنیتی ربیعی وجود نمی‌داشت.

***

خشنودی بانیان اغتشاش از بروز «سیلاب»

«سعید حجاریان»، فعال اصلاح طلب و از تئوریسین‌های جریان سیاسی خاص در بخشی از یک یادداشت با عنوان «سیل و سیاست» که به تازگی در یک وبسایت اصلاح طلب منتشر شد با اشاره به بروز رخداد سیلاب در برخی شهرهای کشور؛ تلویحاً از"جاری شدن سیل مردم در خیابان‌ها" یاد می‌کند و می‌نویسد:

«جامعه مدنی و احزاب را می‌توان به جنگل و مرتع و جوی و جدول تشبیه کرد. کارکرد جامعه مدنی و احزاب را می‌توان همچون بالشتک ضربه‌گیر دانست. این نهادها ذیل پروژه‌های انقلابی و کوتاه‌مدت، بنا به منافع متفاوت، در معرض دست‌اندازی و حذف و هدم قرار گرفته‌اند؛ نبود چنین فاکتورهایی، بی‌پشتوانه شدن حکومت‌ها را به‌دنبال دارد. زیرا جنبش‌ها از کنترل و مدیریت یا به‌تعبیری از جوی و جدول خارج می‌شوند و همچون سیل، بدون چارچوب به خیابان می‌آیند.»

او در ادامه می‌افزاید:

غیرمترقبه بودن و پایش نشدن، در طبیعت، به سیل خیابانی و در سیاست، به حضور توده‌ای می‌انجامد. وقایع دی‌ماه ۱۳۹۶ شاهد این مثال است؛ چنانچه پیش از آن نقاط بحران‌خیز و عوامل بحران‌زا و همچنین مطالبات معوق شناسایی می‌شد، اعتراضات دی‌ماه قابل پیش‌بینی و مدیریت بود.

حجاریان در بخش پایانی یادداشت خود نیز می‌نویسد:

در نفی سیاست خیابانی و اهمیت جامعه مدنی و احزاب می‌توان بسیار نوشت اما تشبیه آن‌ها به سیل و آب‌بند، تصویری طبیعی و قابل لمس پیش‌روی‌مان قرار می‌دهد. در سیاست خیابانی به‌واسطه غیبت احزاب و نهادها و بنیادهای مدنی، سازه‌ها برآب است و امر ایجابی ممتنع. ذیل شرایط اضطراری، جملگی واکنش‌ها توام با خشونت و انقلابی‌گری‌ست. و جمعیت توده‌وار و آنارشیست به‌جای منتقدان با هویت می‌نشیند و در نهایت، سیاست نرمال و تحول‌خواهی و اصلاح‌طلبی و گذارهای مسالمت‌آمیز ناممکن می‌شود. [۲]

*خوب‌تر این بود که آقای حجاریان علت علاقه یکسال اخیر خود به سیل و موج و سیلاب را با وضوح بیشتری برای مردم و چشمان ناظر نظام توضیح می‌داد!

خاصه اینکه او قبل از این و در اشاره به اغتشاشات دیماه ۹۶ نیز در یادداشتی تأکید کرده بود که موج‌های دریا عقب می‌روند و با شدت بیشتری برمی گردند …[۳]

همانطور که در اپیزود مربوط به یادداشت علی ربیعی در بالا توضیح داده شد؛ این پیش بینی‌های «بانیان اغتشاش» اهدافی را در راستای مصون سازی از برخوردهای امنیتی و نیز سوار شدن بر موج اعتراض بعنوان رهبران انقلاب جدید! پیگیری می‌کند. (کما اینکه افرادی از اصلاح طلبان طی یکسال گذشته تأکید کرده‌اند که اصلاحات در حکومت بعدی هم زنده خواهند ماند!)

از طرفی باید دانست که اگر نبود رأی سازی غلط، خرابکاری عامدانه اقتصادی و سیاه نمایی‌های جریان سیاسی خاص، امروز کشور هرگز در خطر «فتنه اقتصادی» که حجاریان و ربیعی با ظاهرسازی به آن اشاره می‌کنند، قرار نمی‌گرفت...

***

۱_ https://www.alef.ir/news/3971130097.html

2_ http://mashghenow.com/

3_ http://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/95745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 74
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 51
  • محسن IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    79 21
    یکی به من توضیح بده اگه جریان اصلاحات در قامت ضدانقلاب و اپوزوسیون دراومده پس درارکان نظام چه میکنه ؟! یا شما دارید دروغ میگید و شلوغش کردید یا جمهوری اسلامی به اندازه یه بچه نابالغ که دست چپ و راستش رو هم نمیدنه بی فکره ! تکلیف رو معلوم کنین آیا اصلاحات= ضدانقلاب ؟
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
      65 12
      اصلاحات مساوی ضد انقلاب نیست و نباید هم باشد اما رفتار برخی اصلاح طلبان با آنچه که سالها از اون دم زدند متفاوت و می توان در رده ضد انقلاب دانست. کار سختی نیست، کافیه به فرمایشات و رفتارهای قبیله ای اونها مراجعه کنید. مثال روشنتر از خورشید همون فتنه 88 است. همین شرایط اقتصادی است. مگه ضدانقلاب دیگه باید چکارکنه؟ خدشه به امنیت و اخلاق و اقتصاد.
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
      48 3
      مسئله ساده است. جناح های سیاسی وقتی دولت و مجلس را در اختیار دارند و مشکل براشون پیش میاد همه را مقصر میدونند غیر از خودشون.
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
      24 5
      پاسخ: نفوذ نرم اصلاح طلبان افراطی و با ادبیات ضدانقلابی بهمراه طیف قانونمداراصلاحات به درون بخش تصمیم‌گیر دولت با هدف ناراضی سازی و‌ بلوا
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
      25 3
      الآن جریان اصلاح طلبی دقیقا نقش ستون پنجم و جاده صاف کن آمریکا رو بعهده داره . حالا آیا چنین فرقه ضاله و فسادگستری چون قدرت رو قبضه خودش کرده میشه انقلابی !!!!! و دلسوز نظام !!!!!!! الله اعلم . جالبه برانداز نظام شده دلسوز و خودی !!!!!!!!
    • IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
      9 1
      مولی علی فرمود کلمت حق یراد به الباطل= اصلاح طلبی. فرزندان ابو سفیان وقاتلین امام حسین ازجمله صحابه رسول الله بودن/ وقارون و سامری هم ازیاران واطرافیان حضرت موسی بودن.حب الدنیا راس کل خطیئه. تعرف الحق وتعرف اهلها.امان ازلقمه حرام که مقدسترینهارو ازحقانیت دور وازراه راست منحرف
    • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
      3 15
      جریان اصولگرایی الان دقیقا متحد و همنوا با ترامپ و نتانیاهو و بن سلمان هستند در ضربه زدن به توافق هسته ای و دولت ایران
    • به IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱ IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
      3 2
      عجالتا که شما با ترامپ و نتانیاهو همراه هستید و مثل آنها می گویید برجام به نفع ایران بوده است!
  • سید IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    66 18
    اصلاح طلبان تهوع آورند و حجاریان امّ القیّ ایشان
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
      12 32
      اصول گراها تهوع آورتر از اصلاح طلبان هستن
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
      5 18
      حجاریان جانباز اسلام است که توسط داعشیان تندرو ترور شد
    • IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
      12 5
      اونیکه میگی اصول گراها فلان هستن و بهمان . من اصول گرا نیستم ولی بشدت از اصلاح طلبان متنفرم و اگر اصول گراها کشور و نظام رو از شر منحوس و ملعون اصلاح طلبان آمریکایی و فاسد نجات بدن میشن فرشته نجات مردم . چون اصلاح طلبان اشرافی و نوکر آمریکا کشور رو تا لبه پرتگاه سقوط و نابودی پیش بردن و روزگار مردم رو بشدت سیاه کردن . خدا لعنت و نابود کنه اصلاح طلبان رو
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    10 9
    عجب اوضاع قاراش میشه....خداییش کی درست میگه راست یا چپ؟؟؟
    • IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
      2 3
      راه امام حسین (ع) حق هست. حالا ببین چه تفکری، به راه امام (ع) شباهت دارد و از اون حمایت کن.
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    36 0
    خود کرده را تدبیر نیست.نه حریم رودخانه گذاشتین نه جنگل و نه مرتع.فقط دزدیدین .چه انتظاری دارین
  • رضا IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    29 1
    پسرت کجاس؟
  • معلمناامید IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    20 0
    همه باید بفکر حل مشکلات مردم باشند
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    13 26
    مشرق جان سیل وسیلاب را در صورت عدم رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم خواهیددید پس تا دیر نشده به همراه همه عوامل تحریریه در کلاس های شنا ثبت نام کنید وبه توصیه های جوادی املی گوش کنید.
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
      10 3
      عدم رسیدگی به وضع مردم رو باس از دولت مطلوبت طلب کنی دانشمند همون یارو که قشم دور میزنه
  • حمید IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    39 9
    آقای رببیعی شما در دوران وزارتت مگر جزاشک تمساح ریختن کار دیگه ای انجام دادی؟برو شرم کن خجالت بکش از این نظریه های مغرضانت؟؟؟؟گندی که در وزارت کار زدی امیدوارم که دستگاه قضا خفتت کند به موقع.و به خاطر این حرفها ضد انقلابیت باید پاسخگو ملت باشی.خجالت بکش تو که نون این نظام خوردی ؟؟؟؟!!!
  • ایرانی AE ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    37 11
    هیچ غلطی نمی توانند بکنند. لیبرال های خود فروخته خود باخته خود شیفته
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    31 8
    چرا خانم ابتکار پرچم سبز برسر دارد ایشان که سادات نیستند/؟
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    30 7
    البته این اشتران در خواب پنبه دانه می بینند
  • DE ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    39 4
    خانم ابتکار اول به کارنامه طلائی خودش در سازمان محیط زیست یک نگاهی بندازه ببینه کار نامه خودش چطور بوده؟
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    10 36
    ابتکار درست میگه
    • IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
      1 1
      معصومه ابتکار پاسخگو باشد که در شوراهای شهر که نظارت استصوابی نبود چه کسانی به مسئولیت رسیدند ؟!!
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    19 2
    بخشي از مشكلات بوجود آمده ناشي از كم كاري برخي و خيانت برخي ديگر است
  • ابوذر IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    37 11
    مرگ‌ بر ضد ولایت فقیه مرگ بر افساد طلب
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    31 5
    و مکرو و مکرالله والله خیرالماکرین اینبار نیز منافقان رسوا خواهند شد
  • ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    16 13
    گرونی با این ترتیب جلو برود و روزی مردم توسط بی شرفها و بی غیرت صادر بشود بله متاسفانه متاسفانه سیل بنیان کن مردم در خیابانها جاری خواهد شد.
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
      34 7
      به جای خوشحالی از بروز سیلاب; به مردم یاداوری کنید که دور بعد; رأی بهتری بدن. همین...
  • DE ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    28 3
    بجای این حرفها و روشنفکر بازی ها این اقایون بهتره یک بیل بگیرند دستشون برن به مردم سیل زده کمک کنند.
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    23 2
    اگه خدشه نداشت، امثال تو ثروت های آنچنانی به جیبشون نمیزدن
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    21 6
    عملکرد نظام بدبودنش بر میگرده به اصلاح طلب ها.والا عملکردنظام صرفه نظر از اصلاح طلب ها خوبه.
    • IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
      2 4
      اره علی الخصوص تو اون ۸سال!
    • IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
      2 1
      محبوبیت حسن روحانی زیر ده درصد رسیده. مساله این است.
  • حمیدا IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    20 6
    ومکرو ومکرالله والله خیرالماکرین انشاالله خدا مکر این فتنه سازان و فتنه گران رو به خودشون برمیگردونه و این انقلاب و نظام مظلوم رو از دست غربزده های وطن فروش نجات میده.
  • یوسف IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    16 5
    این حجم از بارندگی هرجایی بود باعث سیلاب میشه ولی اینجا وطن فروشا اونو امنیتی میکنن تا خوش خدمتی بکنند به آمریکا و صهیونیستا
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    13 5
    ای کاش همون تیری که بهت زدن باعث مرگت میشد جناب حجاریان. اینجوری یککک ملت ازت راحت میشدن
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    15 4
    چشم های شما کدر است و نمی خواهد حقیقت را ببیند. درد و رنج مردم را نمی بینید پس لطفا فقط خاموش باشید و این همه بر طبل رقابت های کثیف جناحی نکوبید
  • فرهاد IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    16 3
    اینها فکرمیکننددرسال جدید باریاست آقای رئیسی درقوه قضائیه به پرونده های فسادشان رسیدگی میشودبه این دلیل شروع به خرابکاری وتهمتهای ناروا زدن به ارکان اصلی نظام هستند.وبرای منافع شخصی خود هرکاری انجام میدهند.
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    15 6
    ابتکار بره دنبال جمع کردن خانم ها برای رفتن به ورزشگاه باشه واسه چیزایی که از حد درک مغزفندقیش بیشتره هم حرف مفت نزنه
    • محمد IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
      0 0
      پیرزن پر حاشیه
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    11 5
    خدا ریشه شون رو خشک کنه و نسلشون از رو زمین برداره و شرشون به خودبرگرده.
  • مصطفي IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    15 5
    باسلام خدمت عزيزان اصلاح طلبان هرگاه حكومت داري مي كند هميشه لنگي به سوي انگليس دارند
  • DE ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    14 1
    بله عملکرد نظام پر از خدشه هست که به جای افراد لایق افراد نالایق و البته رانت خوار بنزین رو گذاشت جایی که نباید می بودید
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    13 1
    واقعااینهاسادهترین مسائل اقتصادی ومعیشتی راکه برمردم واردکردن رونمی فهمند
  • انار IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    18 2
    آقای ربیعی وقتی سرت به تبره بود چرا چنین غلطی نمی کردی وخانم مبتکر که هنوز مهر محکومیت هم پیمانهاش خشک نشده شروع به جفتک انداختن کردید
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    20 6
    سال 98 سال ماندگاری در تاریخ نکبت بار اسلاحتلبی هاست - منتظر باشید
    • IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
      3 5
      سال ۹۸ سال سوزش هر چه بیشتر عثولگرایان و دلواپصان است. سوزش تا ۱۴۰۰
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    اینها را قوه قضاییه باید جواب بده که به عنوان مدعی العموم چه میکندکه هر کسی به خودش اجازه میدهد تیشه به ریشه ارزشهای مردم بزند فرق اینها با مشایی وبقایی چیست چراباز خواست نمی شوند
  • سید رضا IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    12 5
    خدا لعنت کند این افساد طلبان را ! که حتی وقتی هم در قدرت هستند ، باز هم درحال توطئه دائمی می باشند !!
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    9 6
    این کشور رو خدا خودش هواشو داره خیالتون راحت اینا هرچی نقشه بکشن نقشه برآب میشه.
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    1 0
    داداش چکنیم دیگه؟ما اگه این حرفا نزنیم چکاری ازدستمون ساخته است؟
  • خان خله IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    10 1
    خارجیها تئوریسین دارند ما هم نیز.
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    2 0
    نه بابا؟ میگم حالا که همه گرفتارن و کسی به کسی نیست بیا یه آغایی بکن و بذار اصلاح طلب هم خوب باشه مث بقیه نظام !!!! جون من!!! مرگ من ! من پودر بشم ....شاعر میگه : من مست وتو دیوانه مارا که برد خانه ؟
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    2 0
    داداش اگه ایرانی هستی فارسی بگو ماهم بدونیم چیز یاد بگیریم ! راستش از این واژگان دیگه دارم بالا میارم !حالیته؟
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    9 0
    داداش تو که همیشه مظلومی؟ کی تموم میشه مظلومیتت؟
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    6 14
    داداش ! ارزشهای مردم سرنوشت ایران وایرانیه نه فلسطین و سوریه و عراق.
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    14 5
    دروغای همین ابتکار و یزدی و بازرگان شما رو به قدرت رسوند وگرنه شما کجا و حکومت کجا؟
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    13 1
    به خانم ابتکار: خدشه عملکرد 40 ساله نظام دقیقا هنوز روی کار بودن امثال شماست
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    6 2
    چقدر جالب، نفوذی، ضد انقلاب، اصلاح طلب، سلطنت طلب همه دارن با هم یکی میشن برای زمین زدن انقلاب، ظاهرا باید غربال صورت بگیره، پس وقتی می‌گفتیم اتفاقات این چند سال ایران تصادفی نیست، داستان سازی ها تصادفی نیست، گند زدن‌ها تصادفی نیست، ببینید دنبال چی هستند...
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    5 3
    هم دولت دستشونه هم مخالف نظامند اصلاح طلبکاران!
  • حیدر IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    5 0
    خدا نگذرد از جبهه خائن سبز و طرفدارانه سوسولشاخیرا خیلی پررو شده اند
  • SE ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    7 2
    اصحال طلبان قورباقه هایی هستند که در نبود آب هم ابوعطا میخوانند
  • DE ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    5 2
    فتنه اقتصادی یعنی چه ؟؟؟ مردم گرسنه اند و شما مدام با خلق برچسب و اتهام های جدید می خواهید دهن فقرا و محرومین را ببندید .
    • IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
      1 0
      فتنه یعنی مردم خودشان به عوامل فساد و تورم و بیکاری رای می دهند و برایش کف می زنند.
  • دانشجو IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    4 0
    کید شیطان ضعیف است.
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    3 0
    مرده شور همتونو ببره
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    3 0
    گور جد و آباد هرچه ضدانقلاب و بی وطن حالا با هراسمی که روی خودشون میذارند(اصلاح طلب. بهایی منافق. دگراندیش .....) این موجودات خبیث وحقیر یابو برشان داشته فکرکردند حالا که به زور بی بی سی. توی شورا و دولت راه پیدا کرده اند دیگه همه چی تمامه. ....اما کورخوانده اند چون نه به اندازه آمریکا قدرت و ثروت دارند نه به اندازه داعش وحشتناکند...که اونها هم در مقابل بچه های متدین کم آورده اند چه برسه به این غربزده های سگ باز و پول پرست!!!!
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    1 0
    اکنون موقع این خرف ها نیست نظام بویژه قوهدقصاییه بواسطه ناکارامدی اصلاحطلبانددولت تدبیر و امید که بانی خسارت مادی و معنوی به کشور شده اند می بایستی در اسرع پقت این جماعت را احضار و به نیابت از مردم احقاقذحق نماید.
  • ناشناس IR ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
    4 0
    پس بالاخره خانم ابتکار هم از لاک خود بیرون آمد و آن چهره واقعی خود را نشان داد و به جمع براندازها پیوست این جماعت با پمپاژ یاس و ناامیدی در مردم جامعه را به اغتشاش و شورش تحریک میکنند بجای کار کردن و پیشرفت کشور دارند آخرین زور و تلاش خود را میکنند تا کشور را به لبه پرتگاه بکشند. کی بشه پرده از چهره واقعی اینها برداشته بشه و ماهیت اصلی این جماعت برای همه آشکار این روز خواهد آمد بگو انشاءالله.
  • reza IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
    2 1
    اصلاح طلب، اصولگرا، دیگه تمامه ماجرا ....
  • محمد1 IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
    1 0
    خانم ابتکار شما و خانواده ات و و همفکرانتان که برتان را بستید اگر خدشه که نه بلکه زجریهای سختی هم که بوده مردم متحمل شده اند شرم بر شما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس