کد خبر 947188
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۰
حمله نفت به مزارع گندم

بارش‌های باران طی روزهای گذشته منجر به جاری شدن سیل و سریز کردن مخزن نگهداری مواد زائد نفتی در بخش دشت عباس از توابع شهرستان دهلران شد.

به گزارش مشرق، شهرستان دهلران در جنوب مرکز استان ایلام واقع شده است و یکی از شهرستان‌های حوزه کشاورزی استان است که در رتبه اول قرار دارد.

دشت عباس از بخش‌های تابعه شهرستان دهلران است که به دلیل دارا بودن زمین‌های حاصل‌خیز و مستعد در زمینه کشاورزی به عنوان قطب نمونه تولیدات محصولات کشاورزی استان ایلام محسوب می‌شود.

نفت دست از کشاورزان زحمت کش بخش دشت عباس برنداشته و اکنون که گندم به مرحله داشت رسیده است باعث وارد آمدن خسارت به مزارع گندم شده است.

سرریز کردن مخزن ذخیره مواد زائد نفتی شرکت چشمه‌خوش بر اثر تجمع شدید سیلاب ناشی از بارندگی طی روزهای گذشته در بخش دشت عباس باعث وارد آمدن خسارت به مزارع گندم چندین کشاورز روستای چم‌هندی شده است.

حال با توجه به اینکه مخازن و لوکشن‌های شرکت‌های نفت منطقه دشت عباس تسلط کامل بر روی زمین‌های کشاورزی منطقه دارند این شرکت‌ها باید نسبت به پیش‌بینی این حوادث احتمالی در صورت جاری شدن سیلاب می‌کردند.

طی ماه‌ها و سال‌های گذشته این چندمین بار است که شرکت‌های نفتی منطقه باعث خسارت به مزارع کشاورزی و محیط زیست شده‌اند.

تعیین خسارت خواسته اصلی کشاورزان

براساس این گزارش، تعدادی از کشاورزان چم‌هندی دشت عباس در گفت‌وگو با خبرنگار ما از خسارت چندین هکتاری از سطح مزارع کشت گندم خود گفتند.

به گفته یکی از کشاورزان، مواد نفتی که بالای ۱۰ هکتار از کشت گندم خود آسیب جدی وارد کرده است بیان کرد: متاسفانه ورود مواد نفتی به اراضی کشاورزی باعث نابودی و ضرر به ما کشاورزان شده است و شرکت‌های نفتی منطقه می‌بایست نسبت به ایمن سازی حوضچه‌های نگهداری مواد زائد نفتی از مدت‌های قبل اقدام می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه باید زمین‌های که دچار خسارت شده‌اند تعیین خسارت شوند افزود: اکنون که زمان زیادی به برداشت گندم نمانده است سرمایه هزینه‌ی صرف شده ما به ضرر تبدیل شده است و شرکت نفت باید خسارت را در اسرع وقت جبران کند.

در این راستا مجیدعسگری فرماندار شهرستان دهلران اظهار داشت: سطح خسارت به مزارع کشت گندم در بخش دشت عباس وسیع نیست.

وی افزود: سر ریز شدن مخازن ضایعات نفت علت این حادثه است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سید حبیب IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    16 2
    امان از سهل انگاری و بی تدبیری و ندانم کاری این یعنی چه ؟ باید حتما مدیریت اون پالایشگاه جریمه سنگین از جیب خودش بشه اولا ضرر زدن به گندم که غذای اساسی کشور هست یکطرف دوم باید از جیب بیت المال به این کشاورزان خسارت بدهند باز هم ضررش برای کشور است باید از جیب مدیریت اون پالایشگاه پول خسارت رو بدن وقتی همین مدیران بی لیاقت حقوقهای نجومی میگیرن باید هم همچین روزی بخاطر نفهمی و سهل انگاری و کم کاریشان بابت خسارت به مزارع مردم از جیب خودشون خسارت بدن
  • CN ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    4 2
    پس بسلامتی عملا برکات نفت میاد سر سفره مردم ایران
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    3 0
    اوووووفففففف!
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    1 0
    ای وای بیچاره کشاورزها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس