کد خبر 947155
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۹
اردوغان نمایه

رئیس‌جمهور ترکیه تأکید کرد که بعد از انتخابات محلی کشورش که قرار است فردا برگزار شود، مسئله سوریه را در میدان نبرد و نه پای میز مذاکره حل خواهد کرد.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه که در آستانه انتخابات محلی روز یکشنبه (فردا)، به دنبال جلب حمایت برای حزب خود یعنی «عدالت و توسعه» است، امروز (شنبه) تصریح کرد که آنکارا در میدان نبرد، موضوع سوریه را حل می‌کند.

خبرگزاری رویترز در این خصوص گزارش کرد، اردوغان در اولین گردهمایی از ۶ گردهمایی انتخاباتی خود در استانبول گفت: «اولین مسئله بعد از انتخابات این است که ما مسئله سوریه را در صورت امکان در میدان (نبرد) و نه میز مذاکره حل می‌کنیم».

بیشتر بخوانید:

مردم ترکیه مهاجران سوری را پس می‌زنند+ آمار

ضربات سنگین به تروریست‌های هیات تحریرالشام در جنوب استان ادلب + نقشه میدانی و عکس

گزارش‌ها حاکی از آن است که ترکیه تاکنون دو عملیات فرامرزی علیه شبه‌نظامیان کرد در شمال سوریه انجام داده است و هشدار داده است که اگر تهدیدات در امتداد مرزهای ترکیه متوقف نشود، به حملات خود ادامه خواهد داد.

پیش از این نیز، رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنانی در جمع شهروندان اسکندرون گفته بود که «هرگز اجازه ایجاد یک کریدور تروریستی علیه کشورمان در شمال سوریه را نخواهیم داد.»

اردوغان در تاریخ بیست و دوم دی ماه گذشته در سخنانی در نشست حزب حاکم عدالت و توسعه گفته بود که «اگر ترکیه در حال حاضر همچون گذشته بود، یقیناً کمربند تروریستی در سوریه شکل می‌گرفت و عراق تجزیه می‌شد و هیچ اثری از آرمان‌های ما همچون فلسطین و بوسنی باقی نمی‌ماند.»

آنکارا نگران است که حضور شبه‌نظامیان کُرد (یگان‌های مدافع خلق و حزب کارگران کردستان ترکیه) در شمال سوریه منجر به تشکیل به کمربند تروریستی شود که مرزهای جنوبی این کشور را تهدید می‌کند.

حدود یک ماه پیش، ارتش ترکیه با هدف افزایش تعداد پست‌های دیده‌بانی خود در منطقه «کاهش درگیری» در استان «ادلب»، نیروهای ویژه و نفربرهای خود را در استان «هاتای» و در نزدیکی مرز سوریه برای ورود به این کشور مستقر کرد.

منابع محلی در استان ادلب بارها هشدار داده‌اند که ترکیه به بهانه ایجاد پست‌های دیده‌بانی در حال ساخت پایگاههای دائمی در این استان است و تحرکات نظامی خود را به طور وسیعی افزایش داده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    7 7
    فقط مراقب باشيد اقاي اردوغان دشمن اسراييل و امريکا هستند نه دولت و ملت مقاوم در برابر استکبار!!
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    15 9
    حمله ترکیه به شرق فرات میتونه تمام رشته آمریکا برای تجزیه سوریه رو پنبه کنه
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
      4 8
      میگن بز وقتی اجلش برسه نون چوپان رو میخوره ،اگه حمله کنه جنگ رو به کشور خودش وارد میکنه .این دفعه با عفرین خیلی فرق میکنه
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    3 12
    خخخخخخ
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    3 7
    اردوغان .. ارمان ما فلسطین و بوسنی خخننخخ . دروغگو..کلاااش
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
    0 1
    منافق بی شرف عوضی..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس