کد خبر 947016
تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۳
واکنش جان بولتون به جشن ۴۰ سالگی انقلاب

مشاور امنیت ملی ترامپ به روسیه درباره استقرار نیروهای نظامی در ونزوئلا هشدار داد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای نسبت به استقرار سربازان روس در ونزوئلا و همچنین فعال شدن سامانه دفاع موشکی اس ۳۰۰ هشدار داد.

بولتون در این بیانیه گفته است که ما به شدت به بازیگران خارج از نیمکره غربی درباره اعزام و مستقر کردن تجهیزات نظامی در ونزوئلا با هدف توسعه عملیات نظامی هشدار می‌دهیم.

به گفته بولتون، اقدامات نظامی از این دست در ونزوئلا تحریک آمیز و تهدیدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد بود.

کمتر از یک هفته پیش، منابع روسی گزارش داده بودند که دو هواپیما یک پایگاه هوایی در روسیه را ترک کرده و به سمت کاراکاس حرکت کرده‌اند. همچنین برخی منابع خبری مدعی شده بودند که یکی از هواپیماها حامل واسیلی تانکشکروف، رئیس ستاد نیروی زمینی روسیه، و گروهی از نظامیان بوده و هواپیمای دیگر حدود ۳۵ تن بار حمل کرده است.

روز گذشته نیز سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به درخواست ترامپ برای خروج نظامیان این کشور از ونزوئلا اعلام کرد که حضور نیروهای روسیه در ونزوئلا کاملاً قانونی و مطابق با قانون اساسی این کشور آمریکای لاتین است. مقامات روسی همچنین اعلام کرده بودند روسیه قصد ندارد تا اطلاع ثانوی نیروهایش را از خاک ونزوئلا خارج کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • AE ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    10 0
    ههخخخ.....بامبولی شماها در حد و جایگاهی نیستین که این گونه هشدارها به روسیه بدهید....با پدرتون درست حسابی با ادب و محترمانه حرف بزن انگار با گاو شیرده « آل سعود » میخواد طرف شه......
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    6 0
    چطور شما بیشرفها همیشه در نیمکره شرقی فضولی میکنید
  • IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    5 0
    زور در برابر زور.احسنت. آمریکا باز هم از روسیه رو دست خورد
  • IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    6 0
    روو که نیست ..! خودشان سراسر منطقه ما را انبار تسلیحات کردند، آن وقت به بقیه هم در این مورد هشدار می دهند!
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    0 5
    باید بزنن ونزوئلا رو با کل نیروهای سرکوبگر روسی با خاک یکسان کنن
  • علی شهرکرد IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    7 0
    باید با آمریکا هجومی برخورد کرد هرچی بری عقبتر بیشتر میزنه تو سرت آمریکا با دلار قدرتمند شده باید کشورها یه راهکار برای حذف دلار پیدا کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس