کد خبر 946898
تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
شاهزاده سعودی

شاهزاده قاچاقچی سعودی که سال 1394 به دلیل حمل دو تُن مواد مخدر روان گردان در فرودگاه بیروت بازدشت شده بود، به شش سال حبس محکوم شد.

به گزارش مشرق، «عبدالمحسن بن ولید بن عبدالمحسن بن عبدالعزیز» شاهزاده سعودی که سال 1394 به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت شد، سرانجام به شش سال حبس با اعمال شاقه محکوم شد. 

طبق گزارش خبرگزاری لبنان، «دادگاه جبل لبنان» ابتدا این شاهزاده سعودی را به ده سال حبس محکوم کرد اما آن را به شش سال با اعمال شاقه و پرداخت 10 میلیون لیره لبنان (حدود 6600 دلار) محکوم کرد. 

جرم این شاهزاده سعودی که در لبنان به «شاهزاده کپتاگون» معروف شده، تلاش برای قاچاق حدود دو تُن قرص روانگردان کپتاگون و دو کیلوگرم کوکائین از فرودگاه بیروت به منطقه حائل در عربستان سعودی از طریق یک هواپیمای خصوصی است.

بیشتر بخوانید:

آیا گاوهای وحشی و دختران خواننده اشتباهات سیاست خارجی «بن سلمان» را جبران می‌کنند؟!

چهار همراه دیگر او نیز به نام‌های «یحیی شائم الشمری»، «بندر الشراوی»، «زیاد الحکیم» و «مبارک الحارثی» که همه سعودی هستند، به ترتیب به شش سال حبس و 6600 دلار جریمه برای نفر نخست و یک سال حبس و 1320 دلار جریمه برای سه نفر بعد محکوم شده‌اند. دو محکوم فراری دیگر این پرونده به نام‌های «حسن جعفر» و «مروان کیلانی» که هر دو لبنانی هستند، به پرداخت 100 میلیون لیره (66 هزار دلار) و مصادره اموال منقول و غیرمنقول محکوم شده‌اند. 

طبق اعلام دادگاه، شاهزاده سعودی (عبدالمحسن) و یحیی الشمری در عربستان توافق کرده‌ بودند که با همکاری خالد الحارثی، محموله دو تُنی کپتاگون را از لبنان به حائل در عربستان سعودی قاچاق کنند.  این محموله هنگام انتقال به هواپیمای خصوصی شاهزاده سعودی در فرودگاه بین‌المللی رفیق الحریری کشف و ضبط شد. 

این شاهزاده سعودی آبان ماه 1394 بازداشت شد. خبرگزاری ملی لبنان (NNA) آبان 1394 گزارش کرد، یک شاهزاده سعودی قصد داشته حدود دو تن مواد مخدر از لبنان به عربستان قاچاق کند. این محموله متعلق به «عبدالمحسن بن ولید بن عبدالمحسن بن عبدالعزیز» و شامل 24 بسته و هشت چمدان حاوی مواد مخدر از نوع کپتاگون بود و دو کیلوگرم کوکائین و قرار بود به مقصد «منطقه حائل» (در شمال غرب عربستان)‌ قاچاق شود.

خبرگزاری ملی لبنان تعداد بسته‌ها را 40 عدد و وبگاه «لبنان فایلز» وزن آن را 1900 کیلوگرم اعلام کرده‌ بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس