کد خبر 946771
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
خوش و بش سرخابی‌ها در پایان

منشا برای گل زدن به تیم سابقش انگیزه دارد و بیرانوند هم یکی از دو دروازه‌بان برتر فصل است. خریدهای دو تیم هم حسابی جواب داده‌اند.

به گزارش مشرق، استقلال با اوج‌گیری در نیم‌فصل دوم به قدری شرایطش را بهبود بخشید که می‌تواند با پیروزی در دربی بعد از دو فصل رتبه‌ای بالاتر از پرسپولیس را تجربه کند. در آن سو پرسپولیس هم دوران افتش را پشت سر گذاشته و چند هفته‌ای است که به هیچ تیمی رحم نمی‌کند. نورالله‌ی در هفته پیش از دربی برای نخستین بار در این فصل طعم گلزنی و پاس‌گل را تجربه کرد، علیپور با ۱۱ گل زده همچنان در تعقیب آقای‌گل لیگ است، شجاع خلیل‌زاده مطمئن‌تر از همیشه شده. در سوی مقابل هم استقلالی‌ها حسابی آماده‌اند، وریا غفوری آخرین گلزن دربی به تمرینات این تیم برگشته، پاتوسی به هر حریفی گل می‌زند و پاس‌گل می‌دهد و رحمتی هم گل نمی‌خورد. به همین بهانه مرور می‌کنیم که ستاره دربی کدام بازیکن می‌تواند باشد.

بیرانوند یا رحمتی؟

اولین و شاید بهترین بازیکنان دو تیم در خط دروازه قرار دارند. دو تیمی که بیش از نیمی از مسابقات‌شان را کلین‌شیت کردند و تعداد گل‌های خورده‌شان به زود دو رقمی شده است. استقلال در این فصل ۱۵ کلین‌شیت ثبت کرده و پرسپولیس هم ۱۳ تا. استقلال فقط ۸ گل خورده و پرسپولیس ۱۰ گل خورده. در صورتی که هم بیرانوند و هم رحمتی چند مسابقه از این فصل را روی نیمکت نشستند تا مشخص شود این دو گلر ذخیره‌های مطمئنی هم روی نیمکت دارند.

رحمتی در این فصل با وجود اینکه ۹۰ دقیقه کمتر از بیرانوند بازی کرد، یک کلین‌شیت بیشتر از او ثبت کرد. میانگین گل‌خورده رحمتی ۰.۳ است و بیرانوند ۰.۴. رحمتی به طور متوسط ۱.۷ مهار در هر مسابقه ثبت می‌کند و بیرانوند ۱.۲ که بیرانوند ۷۵ درصد از شوت‌های در چارچوبش را مهار می‌کند، ولی مهدی رحمتی نزدیک به ۸۵ درصد.

بیشتر بخوانید:

دربی چند وجهی برای استقلال

 

نمرات ۹۰
در جدول بهترین بازیکنان سایت نود، کی‌روش استنلی صدرنشین است. بعد از او یک استقلالی و یک پرسپولیسی با فاصله‌ای خیلی کم در تعقیب آقای گل لیگ هستند. کی‌روش که با معدل نمره ۲.۶۵ در صدر حضور دارد، فرشید اسماعیلی با یک‌صدم نمره‌ای ضعیف‌تر از او، در رده دوم است. همچنین احمد نورالله‌ی هم با نمره ۲.۶۸ سومین بازیکن برتر این فصل لیگ برتر از حیث نمرات نود است. نورالله‌ی که تا قبل از بازی با سپیدرود مقابل تعداد گل زده و پاس‌گل‌اش خط تیره ثبت شده بود، در هفته پیش از دربی هم گل زد هم پاس گل داد تا همه طلسم‌هایش را قبل از دربی باطل کند. پس از این دو بازیکن، به فرشید باقری و شجاع خلیل‌زاده می‌رسیم که بهترین نمرات این فصل را در بین بازیکنان حاضر در دربی گرفتند. فرشید با ۲.۷۶ و شجاع با ۲.۸۰ جزو یازده بازیکن برتر این فصل لیگ برتر هستند. شجاع علاوه بر نمایش کم‌نقص در دفاع، ۲ گل زده و ۱ پاس‌گل داده. باقری هم این هفته‌ها اوج گرفته ۳ گل زده و ۲ پاس گل تماشایی ارسال کرده است.


در صورتی که فیلتر حضور در حداقل نیمی از مسابقات را نادیده بگیریم، استقلالی‌ها به صدر جدول نمرات نود هجوم می‌برند. اسماعیل گونکالوس با ۲ نمره و پاتوسی هم فقط با انجام ۴ مسابقه، بهترین معدل فصل را با ۲.۲۵ ثبت کرده‌اند. محسن کریمی هم با انجام یک مسابقه نمره ۲.۵ را دریافت کرده تا چهارمین بازیکن برتر فصل لقب بگیرد.


خریدهای ترسناک!
در بین بهترین بازیکنان دو تیم از حیث میزان تاثیرگذاری روی گل‌ها هم خریدهای برانکو و شفر چشمک می‌زنند. سه خارجی استقلال در نیم‌فصل دوم همه نگاه‌ها را به خودشان خیره کردند. پاتوسی بعد از ۴۴۲ دقیقه پوشیدن پیراهن استقلال ۳ گل زده و ۱ پاس‌گل داده تا حسابی خط دفاع و دروازه پرسپولیس را پیش از دربی نگران کنند. در سمت مقابل هم مهدی ترابی و بقیه ستاره‌های پرسپولیس آرامش را در این چند روز از بازیکنان تدافعی آبی‌ها سلب کردند. ترابی حدوداً یک ربع کمتر از پاتوسی در نیم‌فصل دوم بازی کرد که هم گل زد و هم پاس‌گل داد.


پیش از این خریدها هم دو تیم ستاره‌های تاثیرگذاری در ترکیب داشتند. بهترین گلزنان این فصل دو تیم، در فصل گذشته گل سه امتیازی دربی را به ثمر رساند. علی علیپور آقای گل لیگ تا این مقطع از فصل ۱۱ گل زده و ۲ پاس‌گل داده است. در سمت مقابل تاثیرگذاری روی گل‌های استقلال بین چند بازیکن تقسیم شده است. از وریا غفوری که ۴ گل زده و ۲ پاس‌گل داده تا فرشید اسماعیلی با ۲ گل و ۴ پاس‌گل. همچنین آقای پاس‌گل لیگ یعنی امید عالیشاه هم در بین شاگردان برانکو حضور دارد.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس