کد خبر 946673
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۰
کشف "استنت‌های قلبی" غیر‌استاندارد و قاچاق در گمرک فرودگاه امام

رئیس‌کل گمرک ایران با اشاره به شرایط تسهیل تجارت گفت: در راستای تسهیل تجارت نیز، واردات مواد اولیه، واردات کالا و صادرات کالاهای تولیدی منطقه مشمول تخفیفات ارزش‌افزوده است.

به گزارش مشرق، مهدی میراشرفی در حاشیه بازدید از امکانات منطقه آزاد بندر انزلی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی در حوزه استفاده از سرمایه‌گذار بسیار خوب عمل کرده است اظهار کرد: استان گیلان و منطقه آزاد دارای ظرفیت بسیار بالایی به لحاظ جذب سرمایه‌گذار است که تاکنون این امر با بهره‌برداری از پست اسکله‌های بندر کاسپین در حال افزایش بوده که امیدوارم این روند ادامه پیدا کند.

وی با تأکید بر پیوستن ایران به کشورهای اوراسیا گفت: اوراسیا یک ظرفیت برای کشور است زیرا به کشورهای عضو، این اجازه را می‌دهد بدون پرداخت حقوق عوارض همچون کشوری واحد کالاهایشان را مبادله کنند.

رئیس‌کل گمرک ایران نقش منطقه آزاد بندر انزلی در پیوستن ایران به کشورهای عضو اوراسیا را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: عضویت ایران در این پیمان می‌تواند شرایط منحصربه‌فردی را برای تولید و تجارت کشور فراهم کند و منطقه آزاد انزلی و بندر کاسپین با دارا بودن زیرساخت‌های مناسب می‌تواند در این پیمان نقش کلیدی ایفا کند.

میراشرفی با اذعان به اینکه از همه مسؤولین می‌خواهم برای پیوستن ایران به کشورهای عضو اوراسیا تلاش کنند افزود: گمرک جمهوری اسلامی ایران همه امکانات خود را بسیج خواهد کرد تا بتواند از همه ظرفیت این پیمان و نیز بخش خصوصی که در این مناطق وجود دارند و یا در آینده ایجاد می‌شوند استفاده کند.

وی با اشاره به ظرفیت بالای منطقه آزاد بندر انزلی در حوزه‌های مختلف بیان کرد: بندر کاسپین یکی از بهترین بنادر دریای خزر است که با توجه به ظرفیت‌های بالا در حوزه جذب سرمایه‌گذار، می‌تواند علاوه بر استان برای کشور هم مثمر ثمر واقع شود.

بیشتر بخوانید:

جزئیات ترخیص ۴۷ هزار گوسفند اروپایی از گمرک

رئیس‌کل گمرک ایران نقش منطقه آزاد را در توسعه استان و حتی کشور بسیار مفید دانست و اظهار کرد: در شرایط کنونی کشور در این منطقه می‌تواند سرعت بیشتری به توسعه بندر کاسپین ببخشد تا این بندر نقش توسعه‌ای استانی، ملی و حتی فراملی ایفا کند.

میراشرفی با اشاره به طرح یک کمربند – یک‌راه خاطرنشان کرد: این طرح توسط چین در راستای احیای جاده ابریشم در حال پیگیری است و اتصال کریدور شمال – جنوب نقش فراملی منطقه آزاد انزلی برجسته می‌شود و این امر موجب رشد و ایجاد اشتغال در سطح استان خواهد شد.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد بندر انزلی گام بسیار خوبی در تعریف و کارکردهای بین‌المللی برداشته است تصریح کرد: با توجه به اینکه مناطق آزاد جهت جذب سرمایه‌گذار ایجاد شده‌اند و خارج از قلمرو گمرکی هستند، گمرک در این مناطق بیش‌ترین تسهیلات را ارائه می‌دهد و قوانین مزاحم نیز در اینجا جریان ندارد.

رئیس‌کل گمرک ایران با اشاره به شرایط تسهیل تجارت گفت: در راستای تسهیل تجارت نیز واردات مواد اولیه، واردات کالا و صادرات کالاهای تولیدی منطقه مشمول تخفیفات ارزش‌افزوده است و این مناطق محلی مناسب برای واردات کالاها به کشور است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس