سیل

در پی بارش‌های فراوان بهاری، سیل چندین استان کشور را فرا گرفت و باعث زیر آب رفتن برخی شهرها و روستاها و مسدود شدن برخی از راه های ارتباطی شد.

به گزارش مشرق، در پی بارش‌های فراوان بهاری در سطح کشور در چندین استان و شهرها و روستاها شاهد طغیان رودخانه‌ها و ایجاد سیلاب‌ها و زیر آب رفتن روستاها هستیم که در این گزارش به تشریح آنها می‌پردازیم:

شیراز

بارش شدید باران که از بامداد امروز در استان فارس آغاز شده بود، از حوالی ساعت ۱۱ منجر به وقوع سیلاب شدید در منطقه دروازه قران، میدان ابوکلام، هفت‌تنان و مسیرهای منتهی به این مناطق شده بود.

مردم از منازل خود خارج نشوند

عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس با اشاره به وقوع سیلاب در برخی مناطق شیراز اظهار داشت: حجم زیاد بارندگی سبب سیلاب در برخی مناطق شیراز شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اوضاع تحت کنترل است، افزود: در مسیرهای منتهی به دروازه قرآن، میدان ابوالکلام و خروجی شهر شیراز از تردد غیرضروری خودداری شود چراکه ازدحام خودروها و آبگرفتگی در این نقاط زیاد است.

استاندار فارس گفت: منزل‌ها و خودروهایی که دچار آبگرفتگی شده‌اند توسط نیروهای شهرداری و آتش نشانی در حال امدادرسانی هستند.

وی با اشاره به اینکه بر اثر این طغیان خودروهای فراوانی در آب گرفتار شدند، تصریح کرد: تاکنون تلفات جانی برای این حادثه گزارش نشده اما پیگیری‌های پلیس و عوامل امدادی برای نجات خودروهای گرفتار در این سیلاب ادامه دارد.

جاری شدن آب در خیابان‌های شیراز بر اثر بارش‌های امروز

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز با توجه به شدت بارندگی و آبگرفتگی معابر از شهروندان و مسافران خواست از تردد در کنارگذرها خودداری و از مسیرهای جایگزین عبور کنند و از سفرهای غیر شهری و غیر ضروری، خودخوداری کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز گفت: در مسیرهای منتهی به دروازه قرآن، میدان ابوالکلام و خروجی شهر شیراز از تردد غیرضروری خودداری شود چراکه ازدحام خودروها و آبگرفتگی در این نقاط زیاد است.

سیل در بازار وکیل شیراز

قانع تاکید کرد: منزل‌ها و خودروهایی که دچار آبگرفتگی شده‌اند توسط نیروهای شهرداری و آتش نشانی در حال امدادرسانی هستند.

ورودی شیراز از سمت پل شهید اسکندری به سمت اصفهان مسدود است

رئیس پلیس راه شمال استان فارس در پی این حادثه از برخورد تعداد ۱۰۰ خودرو در ورودی دروازه قرآن خبر داد و گفت: به دلیل آب گرفتگی ورودی شیراز از سمت پل شهید اسکندری به سمت اصفهان مسدود است و تا اطلاع ثانوی تردد از این مسیر امکانپذیر نخواهد بود.

سرهنگ عبدالهاشم دهقان با تاکید بر اینکه عبور و مرور از منطقه دروازه قرآن غیر ممکن شده و در تلاش هستیم تا پایان امروز این مسیر بازگشایی شود، گفت: دیگرمحورهای مواصلاتی استان فارس باز و تردد در آنها جریان دارد.

رئیس پلیس راه شمال استان فارس ادامه داد: مسافران با توجه به شروع بارش برف و باران از شب گذشته و احتمال سیلابی شدن در مسیرهای مواصلاتی استان از سفرهای غیر ضروری از این مسیرها خودداری کنند.

استقرار ۵ تیم عملیاتی هلال احمر

بنا به گفته حسین درویشی، مدیر جمعیت هلال احمر استان فارس نیز از استقرار ۵ تیم عملیاتی در منطقه سیل زده خبر داد.

تشکیل جلسه فوری بحران در استان فارس

مدیرکل مدیریت بحران استان فارس از تشکیل جلسه فوری بحران در استان فارس برای کنترل اوضاع خبر داد و گفت: میزان خسارت سیلاب شیراز هنوز مشخص نیست.

انتقال اجساد جان‌باختگان سیل شیراز به پزشکی قانونی فارس

مدیرکل پزشکی قانونی فارس با اشاره به جانباختگان حادثه سیل دروازه قران شیراز گفت: اجساد جان‌باختگان سیل شیراز به پزشکی قانونی فارس انتقال یافت‌.

سعید غلامزاده در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به جانباختگان حادثه سیل دروازه قران شیراز اظهار داشت: پزشکی قانونی استان برای تشریح اجساد آمادگی کامل را دارد.

وی گفت: تعدادی از اجساد به پزشکی قانونی انتقال یافته ولی تعداد دقیق کشته‌شدگان هنوز مشخص نیست، پزشکی قانونی استان برای تشریح اجساد آمادگی کامل را دارد.

۱۹ کشته و ۱۱۹ زخمی در سیل شیراز

پیرحسن کولیوند سرپرست اورژانس کشور در گفت‌وگو با تسنیم اعلام کرد: ۱۹ نفر در سیل شیراز جان باختند و تاکنون ۱۱۹ مصدوم به‌جای گذاشته و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۶ دستگاه آمبولانس درحال امدادرسانی به سیل‌زدگان است.

احراز هویت ۱۳ تن از قربانیان سیل در شیراز

روابط عمومی پزشکی قانونی استان فارس از شناسایی تعداد ۱۳ نفر از قربانیان سیل در شیراز و صدور جواز دفن برای آنان خبر داد.

اجساد جان باختگان به تالار تشریح پزشکی قانونی استان فارس منتقل و پس از گذراندن مراحل قانونی از قبیل معاینه‌، احراز هویت‌، علت فوت و صدور جواز دفن به خانواده‌ها تحویل داده می‌شود.

اسامی جان باختگان حادثه که توسط بستگان شناسایی و احراز هویت شده‌اند به شرح ذیل می‌باشد:

۱- مهدی برامکی فرزند حمزه - -- -ساکن شیراز
۲- لیلا رنجبر فرزند مظفر - -- -ساکن شیراز
۳- رضا (پویا) برامکی فرزند مهدی -- --ساکن شیراز

۴- نیلوفر گودرزی فرزند هیببت الله -- --ساکن مرودشت
۵- ارسلان اکبرزاده فرزند مجید -- --ساکن مرودشت
۶- محمود حقیقت فرزند… -- --ساکن کرج

۷- یاسین حقیقت فرزند محمود - -- --ساکن کرج
۸- ساناز کیانی فرزند عطالله -- -- -ساکن آمل
۹- محسن استوار فرزند حبیب الله - -- -ساکن شیراز

۱۰- محمودرضا ناصری فرزند… -- --ساکن شیراز
۱۱- سپهر زاهدی فرزند آرش - -- -ساکن شیراز
۱۲- پاسدار کیامرث قاسمی فرزند اله مراد - -- -ساکن شیراز

۱۳- راحله تیموری فرزند عبدالستار -- --ساکن اصفهان

علت سیلاب شیراز مشخص شد

سخنگوی شورای شهر شیراز گفت: یکی از دلایل حادثه طغیان رودخانه آب زنگی و ریزش آبی بود که در ارتفاعات آن منطقه جاری بود همچنین خودروهای مسافران به صورت پراکنده در ورودی دروازه قرآن علت دیگر تشدید حادثه بود.

نواب قائدی با اشاره به اینکه مجموعه شورا و شهرداری شیراز از ابتدای حادثه در محل حضور داشتند، اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی بارندگی شدید در امشب و فردا صبح، مجموعه شهرداری شیراز به صورت ۱۰۰ درصد آماده‌باش هستند.

وی با بیان اینکه علت دقیق حادثه در دست بررسی است، گفت: یکی از دلایل حادثه طغیان رودخانه آب زنگی و ریزش آبی بود که در ارتفاعات آن منطقه جاری بود همچنین خودروهای مسافران به صورت پراکنده در ورودی دروازه قرآن علت دیگر تشدید حادثه بود.

سخنگوی شورای شهر شیراز افزود: اعضای شورای شهر و شهردار شیراز با حضور در بیمارستان‌های نمازی و علی اصغر با مصدومان دیدار و از خانواده جانباختگان دلجویی کردند.

قائدی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ریزی برای حوادث احتمالی شده بود یا خیر؟ بیان کرد: همه پیش‌بینی‌ها شده بود اما کل حادثه در کمتر از ۱۵ دقیقه رخ داد.

خوزستان

آسیب دیدن ۱۸۰ خانوار در آبادان به دلیل طغیان رودخانه

علی خدادادی اظهار کرد: فرمانداری آبادان شب گذشته به جمعیت هلال احمر شهرستان اعلام کرد که سیل بندهای روستاهای دهستان اروندکنار شکسته شده و روستاها دچار سیل شدند.

وی با اشاره به آسیب دیدن ۱۸۰ خانوار در آبادان افزود: سیل در اثر مد دریا و ورود به رودخانه و طغیان آب نهرهای روستاها ایجاد شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: متأسفانه دو کودک ۳ و ۶ ساله در اثر سقوط در نهر قصر، جان خود را از دست دادند.

خدادادی با اشاره به گزارش ورود آب به برخی منازل بیان کرد: روستاهای نهر قصر شامل ۴۰ خانوار، نهر دایر شامل ۶۰ خانوار، ابوچنبه شامل ۵۰ خانوار، ابودگل شامل ۲۰ خانوار و عریض شامل ۱۰ خانوار دچار آسیب ناشی از سیل شدند.

وی یادآور شد: شب گذشته دو تیم ارزیاب به اروندکنار اعزام و ارزیابی مناطق آسیب دیده هنوز ادامه دارد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان در پایان بیان کرد: عوامل امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان در سراسر استان به حالت آماده باش درآمده‌اند.

لرستان

بارندگی‌های اخیر موجب طغیان کم سابقه رودخانه کشکان در حاشیه جاده خرم‌آباد_پل‌دختر و مسدود شدن این مسیر شده است.

سیل همچنین باعث مسدود شدن راه ارتباطی حدود ۲۰ روستا در جنوب استان شده و به پل «افرینه» نیز آسیب زده است.

مسؤولان از شهروندان درخواست کرده‌اند تا اطلاع ثانوی از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان لرستان با اشاره به بالا آمدن سطح آب خرم رود اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به بارش‌های شدید باران در استان، رودخانه خرم‌آباد طغیان کرده است.

وی افزود: در شهرستان‌های پلدختر، کوهدشت و سلسله نیز وقوع سیلاب را داریم که نیروهای جمعیت هلال‌احمر در سطح شهرستان‌ها اقدامات امدادی را انجام می‌دهند.

صارم عنوان کرد: وضعیت در شهرستان خرم‌آباد بحرانی است و نیروها مستقرشده‌اند و با کمک سایر دستگاه‌های خدمات رسان اقدامات لازم انجام می‌شود.

سرهنگ مرتضی چغلوند اظهار داشت: به دلیل بارش شدید باران در لرستان، در حال حاضر تمامی محورهای استان به‌شدت لغزنده است و در محورهای شمالی استان بارش سنگین برف را داریم.

وی بابیان اینکه در محورهای رازان، زالیان، گشور و گاماسیاب نیز بارش شدید برف وجود دارد افزود: محور جنوب استان لرستان به علت طغیان رودخانه در پل‌دختر تا اطلاع ثانوی مسدود است.

سیل شدید در پل دختر لرستان

رئیس پلیس‌راه استان لرستان عنوان کرد: در محور آزادراه خرم‌آباد- پل زال نیز ریزش کوه وجود دارد که احتمال می‌رود این محور نیز در صورت ریزش‌های مجدد بسته شود.

وی بیان کرد: به هم‌وطنان توصیه می‌شود در محورهای استان لرستان تردد نکنند و مردم از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

قطع برق ۵۰ روستا در پی سیلاب لرستان

مدیرکل دفتر بحران وزارت نیرو گفت: به دلیل سیلاب به وجود آمده در استان لرستان، حدود ۵۰ روستا در شرایط بی‌برقی و تقریباً ۶۰ روستا در قالب مجتمع آبرسانی در شرایط بی‌آبی قرار گرفته‌اند.

میثم جعفرزاده با بیان اینکه تمهیدات لازم برای تأمین آب و برق مناطق سیل زده در استان لرستان در نظر گرفته شده است، گفت: تا پایان امروز مشکل ۱۰ روستا برطرف خواهد شد اما به دلیل اینکه در بخش پلدختر آبگرفتگی زیادی وجود دارد، احتمالاً رفع مشکل ۴۰ روستای دیگر طولانی خواهد بود.

وی درباره آخرین وضعیت استان گلستان و مازندران نیز گفت: در حال حاضر برق تمام بخش‌های گلستان و مازندران وصل شده است و فقط در هشت روستای استان گلستان مشکل تأمین آب داریم که این مساله نیز با تجهیز تانکرهای آبرسانی و آب‌های بسته‌بندی برطرف شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمرکز ما روی استان لرستان و حوزه کرخه و دز است، گفت: از یک ماه پیش پیش‌بینی‌هایی لازم را در این حوزه داشته‌ایم و به همین دلیل سد کرخه و دز به حد کافی خالی بودند تا بتوانیم مدیریت مخازن را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: در ۱۰ استان کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، چهارمحال بختیاری، لرستان، فارس، کرمانشاه، اصفهان، ایلام، کردستان، همدان، کرمان، آذربایجان غربی، زنجان و خراسان رضوی که برای سیل هشدار داده شده بود، تمهیدات لازم را در نظر گرفته‌ایم.

گلستان

این روزها استان گلستان و روستاهای اطراف درگیر سیل بی‌سابقه‌ای شده و مردم این استان با مشکلات فراوانی ناشی از سیل روبرو شده‌اند. سامانه بارشی که از یکشنبه هفته گذشته وارد گلستان شده باعث بالا آمدن آب رودخانه و پر و سرریز شدن سدهای استان مانند بوستان و گلستان و نرماب شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان میزان بارش در برخی از ایستگاه‌ها به ۳۱۵ میلی متر هم رسید و این در حالی است که کل بارندگی متوسط استان در شرایط نرمال ۴۵۰ میلی متر است یعنی بالغ بر ۶۰ درصد بارندگی سالیانه در ۲۴ ساعت اتفاق افتاده است.

با این بارش‌ها ۱۴ رودخانه اصلی در بالادست گنبد و بین راه هم رودخانه‌های تا حدفاصل گمیشان طغیان کردند.

سیل نوروزی مردم نجیب ترکمن‌صحرا را آواره کرده است. دستگاه‌های مختلف به‌دلیل گستردگی مناطق سیل‌زده قادر به امدادرسانی مطلوب نیستند اما در عین حال تجهیزات لشکر ۳۰، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج و همه نیروهای مسلح پای کار آمده است تا بخشی از رنج مردم سیل‌زده را کم کند.‌

روستاهای این استان از مراوه‌تپه و گنبدکاووس تا آق‌قلا، بندرترکمن و گمیشان یکی یکی تخلیه شدند، بخش اعظمی از شهرها زیر آب رفته، دسترنج ماه‌ها تلاش کشاورزان نابود شده و آن ۳۷ هزار هکتار زهکشی نیز به کمک مردم نیامده است‌.

آغاز بارش باران در مناطق سیل‌زده

محمدرضا رحمان‌نیا ظهر با اشاره به آغاز بارش‌ها در مناطق مختلف استان اظهارداشت: سامانه ناپایداری از امروز وارد استان شده که منجر به افزایش ابر، بارش باران، رعد و برق، بارش برف و پدیده مه در مناطق مرتفع و کوهستانی، وزش شدید باد موقتی و مواج شدن دریا می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه سبب کاهش ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در استان شده است، گفت: شدت بارش‌ها از اواخر وقت امروز و فردا در استان خواهد بود و تا روز چهارشنبه نیز به تناوب ادامه خواهدداشت.

رحمان‌نیا ادامه داد: با توجه به تداوم بارش‌ها آب‌گرفتگی برخی معابر شهری و همچنین در مناطق کوهستانی به دلیل برودت هوا، ریزش برف و کولاک و مه غلیظ اختلال در تردد جاده‌ای پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به بارش باران در مناطق سیل‌زده نیز اظهارداشت: این سامانه همه استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد اما عمده هسته بارش‌ها در نواحی کوهستانی و کوهپایه‌ای است. در مناطق میان‌دشت، گرگانرود و شمال استان بارش‌ها چندان قابل ملاحظه نخواهد بود.

معاون نیروی زمینی سپاه: بیمارستان فوق تخصصی سپاه در منطقه سیل‌زده گلستان ایجاد می‌شود

سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان درباره آخرین وضعیت خدمات‌رسانی به مناطق سیل‌زده استان گلستان اظهارداشت: از روز ۲۷ اسفند که بارش‌ها در مناطق مختلف استان گلستان شدت گرفت، نیروهای سپاه و به ویژه نیروی زمینی در منطقه حضور یافتند. اکنون نیز این نیروها در دو جبهه اصلی مشغول کار هستند. بخشی از نیروها در ارتفاعات و مناطقی که به دلیل رانش زمین و ریزش کوه جاده‌ها مسدود شده است، حضور دارند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: بخش عمده‌ای از نیروها در آق‌قلا و گمیشان حضور دارند و مشغول امدادرسانی به مردم سیل‌زده هستند. در حال حاضر تعداد قابل توجهی از قایق‌های نیروی دریایی در منطقه وجود دارد و همچنین در جاهایی که برای تخلیه سیلاب، جاده شکافته شده، پل‌های ترکیبی مستقر شده است.

سردار جمشیدیان اظهار داشت: از امروز یک بیمارستان فوق تخصصی سپاه در منطقه سیل‌زده ایجاد می‌شود که ۱۲۰ نفر از کادر پزشکی، پرستاری و نیروهای متخصص در این منطقه حضور دارند و به مردم سیل‌زده خدمات می‌دهند. همچنین هشت اکیپ سیار پزشکی نیز در منطقه حضور یافته‌اند و آماده خدمات‌رسانی هستند.

سرپرست استانداری گلستان خبر داد: ورود سیلاب به فرودگاه گرگان

میرمحمد غراوی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده و تصمیماتی که برای تخلیه سیلاب از شهرهای آق‌قلا و سیمین‌شهر گرفته شده است، اظهار داشت: اقدامات برای پیشگیری از ورود سیلاب و طغیان رودخانه به مناطق سیمین‌شهر و گمیشان در حال انجام است.

سرپرست استانداری گلستان گفت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که قرار است با همکاری ستادکل نیروهای مسلح و با امکانات ارتش و سپاه انجام شود، لایروبی گرگانرود در محل اتصال به دریا از مسیر چارقلی تا خواجه‌نفس است. با این کار زمان تخلیه سیلاب به سمت دریا افزایش می‌یابد. از طرفی چون بارش داریم و امدادرسانی با بالگردها برای امروز ممکن نیست، روز گذشته از ظرفیت بالگردها برای خدمات‌رسانی به روستاهای سیل‌زده استفاده کردیم و آذوقه کافی به این روستاها رساندیم.

وی گفت: گاهی تصمیمات محلی از سوی برخی گروه‌ها و مردم گرفته می‌شود که امدادرسانی را مختل می‌کند. برای همین تصمیمات مشترکی گرفته شد تا فعالیت‌های مهندسی دستگاه‌ها به گونه‌ای انجام شود که مسئولان محلی توجیه و از تبعات این اقدامات مطلع شوند تا ممانعت در محل صورت نگیرد و اقدامات سریع به نتیجه برسد.

غراوی ادامه داد: در حال حاضر یکی از مشکلات ما آب‌گرفتگی شهرک صنعتی آق‌قلا و سرایت بخشی از سیلاب به فرودگاه گرگان است. تلاش می‌کنیم با بازگشایی مسیر به سمت رودخانه قره‌سو بخشی از آب را هدایت کنیم.

تنها مسیر ارتباطی گمیشان براثر سیلاب مسدود شد

امیرشیر توماج در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جاده ناردانلی به سیمین‌شهر تنها محور مواصلاتی این شهرستان بود که به دلیل سیلاب ورودی از سمت آق‌قلا تخریب و مسدود شده است.

وی افزود: این مسیر در ۶ روز گذشته به دلیل بارش باران و رواناب تخریب شده بود اما روز گذشته تلاش کردیم بخشی از جاده برای انتقال ماشین‌آلات و بیل مکانیکی به شهرستان گمیشان ایمن شود. با اینکه سرعت سیلابی که از سمت آق‌قلا به شهرستان گمیشان وارد شده، کم است اما براساس پیش‌بینی‌ها شهر گمیش تپه دچار آب‌گرفتگی خواهد شد.

فرماندار گمیشان اظهارداشت: بخشی از مسیر بندرترکمن به گمیشان در چند نقطه نیاز به ایجاد شکاف دارد تا بتوانیم بخشی از سیلاب را به سمت دریا هدایت کنیم. با استفاده از ماشین‌آلات سنگین توانستیم بخشی از مسیر گمیش‌تپه به سمت چارقلی و ورودی مصب دریا را برای هدایت آب، بازگشایی کنیم.

سیل در استان گلستان فروکش کرد؛ امدادرسانی به سیل‌زدگان ادامه دارد

میرمحمد غراوی دیشب در جمع خبرنگاران اظهارداشت: قسمتی از جاده گرگان به آق‌قلا بنا به ملاحظاتی از بین رفته و راه دسترسی به آق‌قلا دچار مشکل شده است. برای تداوم خدمات‌رسانی به احداث دو پل شناور در این مسیر نیاز داریم. سیلاب از سدها فروکش کرده و حجم آب پایین آمده است. در بخش سدها ما نگرانی خاصی نداریم. در حال حاضر دبی آب رودخانه اترک با ۱۲۰ متر مکعب بر ثانیه به سمت دریا در حرکت است.

سرپرست استانداری گلستان بیان داشت: در انتهای رودخانه اترک به دریا دو روستای خواجه نفس و چپاقلی قرار دارد که مسیر رودخانه در حوالی این روستاها چند سالی لایروبی نشده و نگرانی ما آب‌گرفتگی کامل این روستاها است. باید با تمام امکانات و تجهیزات این مسیر لایروبی شود تا مسیر باز و آب رودخانه با سرعت بیشتری به دریا سرازیر شود.

غراوی با اشاره به ورود نیروهای امدادی مختلف از استان‌ها و شهرهای دیگربه مناطق سیل‌زده گفت: اکنون سیل در استان گلستان فروکش کرده و وارد مرحله امدادرسانی شدیم. نیروها و گروه‌های مختلفی از استان‌ها و شهرهای دیگر وارد منطقه شدند که برای امدادرسانی باید هماهنگی‌هایی صورت گیرد تا فعالیت‌ها به صورت متوازن و با نظم خاص انجام شود.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی دیگری از فردا وارد استان گلستان می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در برخی مناطق امدادرسانی فقط با بالگرد امکان‌پذیر بوده و حتی با قایق نیز دسترسی به این افراد وجود ندارد تا تغییر شرایط جوی تمام بالگردها تنها به امدادرسانی و رساندن آذوقه، پتو و چادر به این خانواده‌ها اکتفا کنند.

وزیر کشور: تخلیه سیلاب در گمیشان و آق‌قلا طی ۷۲ ساعت آینده صورت می‌گیرد

عبدالرضا رحمانی‌فضلی ظهر امروز در حاشیه جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران گمیشان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اولویت نخست ما در مدیریت بحران، تخلیه آب منطقه آق‌قلا و گمیشان است و در حال حاضر نیز امکانات نظامی ارتش، سپاه و سایر تجهیزات و ماشین‌آلات به این امر اختصاص یافته و باید ظرف ۷۲ ساعت آینده مشکل آبگرفتگی مرتفع شود.

وی با بیان اینکه مردم نگرانی از بابت خسارت نداشته باشند، بیان کرد: دولت موظف به برآورد و پرداخت خسارت است و به مردم این اطمینان را می‌دهیم که خسارات وارده به آنها بصورت واقع بینانه پرداخت خواهد شد و کمیته‌ای نیز برای برآورد خسارات تشکیل شده و ظرف ۱۰ روز آینده خسارات وارده ارزیابی می‌شود.

وزیر کشور تصریح کرد: متاسفأنه عده‌ای در این وضعیت که خانه‌های مردم زیر آب است دست به عقده‌گشایی سیاسی زده و بحران موجود را به مثابه صندوق رأی می‌بینند.

رحمانی‌فضلی در پایان با بیان اینکه مردم در مشقت و سختی هستند و دستگاه‌های اجرایی نیز برای حل مشکلات سیل‌زدگان تلاش می‌کنند، تأکید کرد: باید مردم را به آرامش دعوت کنیم تا روند امداد رسانی و پشتیبانی تسهیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 41
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
    19 8
    این سیل سراسری نشونه نبود پوشش گیاهی در مناطق پر شیبه (نا توانی زمین از جذب آب).......سازمان جهاد باید روش دامپروری گوسفند را عوض کنه .....از بین بردن مرتع بخش اصلیش گردن گله های گوسفنده.....
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
      25 3
      گوسفند هم صدقه سری دولت کلا داره پودر میشه
    • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
      18 3
      دیگه نگران گوسفند نباش همشو صادر کردن رفت
    • CN ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
      8 25
      نه بابا، ملت یه کم زیادی دعای بارون خوندند، اینهم نتیجش، آخه هر چیزی حدی داره.
  • حسام IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
    18 3
    قم سال 88 شیراز 98
    • قمی IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
      17 1
      در قم ۸۸ مسئولین به موقع مسیر را تخلیه کردند و تلفات نداشت و الان....
  • اشنای همیشگی شما IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
    55 13
    توجه کامل باین نکته . گوشمالی کوچک خداوند رو برای کفران نعمت این سرزمین دریابید خواب نباشیم که دنباله داره
    • احمد IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
      20 3
      بهتره بجای تمرکز رسانه‌ای رو خسارات بارندگی، یه مقدار از فواید و ارزشهای نزول این نعمت طی آینده بگن. خسارتها بیشتر بخاطر آماده نبودن و بی تدبیری خودمون بوده. وگرنه نعمتی که تو چند روز نازل شد از کل برجام و امثال برجام منافعش بیشتره.
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
    اینطوری می خواستیم آمریکا رو شکست بدیم....ای زرررررررررررررررررررررررت
    • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
      45 17
      دهنت ببند احمق
    • IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
      25 11
      زرت تو کلات نکبت- این جونور قطعا ایرانی نیست که از مصائب مردم خوشحاله
    • تتت IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
      26 8
      بپا ج..ر نخوری ..خود امریکا که اتش سوزیش حالا حالا هم خاموش نشده لیبرال
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
      27 5
      امریکا خودش هنوز خاکستر های ایالت کالیفرنیا را نتونسته جمع کنه هر روز هم که با طوفانی ویرانگر یک منطقه اش با چندین نفر تلفات زیرورو میشود لطفا حوادث طبیعی را از مسایل سیاسی جدا کنید
    • IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
      24 6
      امریکا رو با نیروهای انقلابی شکست میدیم کشور داری رو شما لیبرال های احمق به باد میدید
    • محمد IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
      22 6
      بر قبر پدرت صهیونیستت
    • IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
      19 3
      طوفان کاترینا در امریکای ابرقدرت چرا چند هزار نفر تلفات گرفت!؟
    • محمود IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
      8 2
      همین چند وقت پیش تو آمریکا سیل نیومد؟ چند میلیون نفر آواره شده؟
    • ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
      4 0
      خودتو نشون دادی که چقدر به کدخدا ارادت داری شیطون بلا.
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
    39 1
    ساخت وساز هاا ی غیر مجاز درحریم رودخانه ها ازبین بردن پوشش گیاهی وطبیعت وهمه وهمه نتیجه اش میشوند اینهه خسارت
    • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
      12 3
      شاید از همه اینهایی که گفتی مهمتر صادر کردن مواد غذایی مردم و گرسنه کردنشون باشه که موجب خشم الهی شده . و چون بخودمون نمی آییم تازه اولشه و بدتر از اینها در پیشه
  • توحید IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
    60 17
    این عذاب الاهی است. بنابر ایه قران و روایت سیل و ویرانی نتیجه گناهان کببره است. وقتی عذاب بیاید تر و خشک باهم میسوزند. قدرت خدا را ببینیم و استغفار کنیم
    • ..ا GB ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
      13 18
      چه ربطی داره چی میگی تو گناهان کبیره گناهان کبیره با آدمای بی سوادی مثل تو به هیچ جا نمیرسیم
    • الله وردی IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
      8 13
      آخه من به تو چی بگم، ببینید ما با کیا شدیم 80 میلیون ... آخه تا کی باید نگاه احمقانه و عوام داشته باشیم به مسائل. کی میخوایم با مصائب منطقی برخورد کینم.
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
      14 3
      درسته که نباید اقدامات پیشگیرانه رو نادیده گرفت اما اینکه یه عده بیخدا هم هر اتفاقی رو به عدم توجه انسان جهان سومی ربط میدن باید از اتفاقات آرمانشهرهاشون درس بگیرن در آمریکا در طوفانها و آتش سوزیهای یک سال گذشته هزاران نفر کشته شدن و کشور پر مثال جماعت لیبرال یعنی ژاپن هم هنوز در زلزله ها و سونامیها هزاران نفر کشته میده
    • احمد IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
      7 2
      این برکت خدا بود، آدم ناشکر. امثال شما باعث کاهشش میشن. این بارون کل امسال برای همه هشتاد میلیون ایران مفیده و حیاتیه. دست بردارید از کفر نعمت.
    • IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
      12 4
      ولاتقرب الزنا به زنا نزدیک نشوید که بد مسیری ست.. ازدواج سفید یا همان سیاه و از این دست کلمات همان زنا هستند که خداوند به شدت هشدار می دهد که حتی به آن نزدیک هم نشوید! دیدن فیلم ها و ماهواره ها نزدیکی به زناست!
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
    16 1
    کوهایی اطراف شیراز خیلی تخریب کردند هتل و بیمارستان و جاده کشی در کوه و دامنه کوه و...سالهای قبل باران های به مراتب شدید تر اومد ولی سیل اینجوری به راه نیفتاد
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
    2 6
    اخی مردم ازترس خریدن اجیل رفتن مسافرت اونجاهم ماشینای صدمیلیونیشون به چه روزی افتاده الان صافکاراقندتودلشون اب شده
  • مازیار IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
    12 16
    اینها عذاب خداونده...باران رحمت بااین باروناخیلی فرق داره...دیروز عروسی بودیم.. پناه برخدا..متعجب شدم ازبی حیایی زنان و یی غیرتی مردان یه کشور که دیگه فقط اسمش اسلاميه...بساط گناه همه جاوهمه جوره پهن شده و حالا حالاهاجمع شدنی نیست...فساد ودزدی همه ایران روبرداشته
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
    19 3
    مدیریت بحران و فساد و گرونی مهم نیست مهم اینه که خانما به ورزشگاه رفتن و کنسرتا هم قوت پیدا کرد .....مگه ملاک اصلی رای دادن اینا نبود؟؟؟؟مقصر اصلی این مشکلات مسئولین نیستن.. اونایین که این مسئولین رو انتخاب میکنن
  • علی IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
    4 5
    مشرق سر تیتر را داری اشتباه میزنی سیل که مهم نیست الان باید تیتر دولت تخریب شخصیت ها باشد مثل فردوسی پور و غیره
  • عباس IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
    9 3
    شیخ حسن کجایی؟دقیقا کجایی؟
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
    8 20
    هنوز جنگ نشده مملکت داره نابود میشه فکرشو بکن جنگ بشه امریکا سدهای ایران را بزنه کل ایران میره زیر اب..!!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
      9 4
      داره نابود میشه؟ از کجا به این نتیجه رسیدی؟ چرا وقتی تو خود آمریکا طوفان میاد یا آتش سوزی و سیل میشه و خیلی ها میمیرن یادت نمیافته مثلا آمریکا در حال نابودیه؟ مزدور کثافت
    • سید رضا IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
      3 0
      هنوز هیچی نشده ، توی بزدل خودتو خیس کردی ؟! ضمنا اون کدخدات ؛ قبل حمله به ایران ، باید مواظب شلوارش باشه که پایین نیفته !!
  • امیر IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
    2 2
    برادران‌من‌این‌اتفاقات‌طبیعی‌نیست‌
  • امیر IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
    2 1
    این‌اتفاقات‌طبیعی‌نیست‌
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
    4 4
    گناه زیاد گناه زیاد... در عروسی ها ی گناه آلود کاملا مشهود... قهر خداوند و پشت پا زدن به سنتهای الهی... سنت خداوند تبدیل بردار نیست... فاعتبرو... چه اقوامی که در گذشته بخاطر فراموشی خداوند هلاک شدند
  • IR ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
    0 0
    وقوع چنین حوادثی در کشور ؟ خخخخخخ همه کشورها حتی امریکا
  • سیدیاسر IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
    4 4
    سلام مدیریت در کشور ما متأسفانه این چنین هست و مربوط به این دولت و دولت قبل و قبل‌تر نیست هر چند این دولت افتضاح بار آورده اما شما نگاه به گذشته هم کنید این مسایل رو داشتیم چند وقت دیگه هم فراموش میشه منتهی بدبختی اینه که در آینده چی به سرمون میاد کشورما سرتاسر پر از مدیران نالایق از بالا تا پایین هست
  • US ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
    11 6
    تا حالا حضرات خشکسالی را مینداختند گردن صهیونیسم، حالا باران زیاد تقصیر گناهان مردمه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس