کد خبر 945991
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
ترامپ و مولر

دادستانی کل آمریکا بالاخره بعد از حدود دو سال انتظار، گزارش نهایی بازرس ویژه درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تحویل گرفت.

به گزارش مشرق، با تکمیل تحقیقات درباره ادعای تبانی کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ با روسیه و ادعای دخالت مسکو در انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا، رابرت مولر بازپرس این پرونده گزارش نهایی خود را به دادستان کل آمریکا تحویل داد.

بامداد امروز شنبه رسانه‌های آمریکایی در خبری فوری گزارش دادند که تحقیقات تیم «رابرت مولر» بازپرس ویژه تحقیق درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ و ادعای تبانی کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ با مسکو تکمیل شده است.

بیشتر بخوانید:

معاون سابق اِف‌بی‌آی: شاید ترامپ عامل نفوذی روسیه باشد

بنا بر گزارش رسانه‌های آمریکایی، مولر گزارش نهایی خود را به دادستان کل آمریکا تحویل داده اما هنوز درباره علنی‌شدن متن این گزارش تصمیمی گرفته نشده است.

گفته می‌شود که این گزارش محرمانه است و دادستان کل آمریکا باید تصمیم بگیرد چه بخشی از این گزارش در اختیار عموم قرار دهد.

ترامپ هفته قبل گفته بود گزارش نهایی رابرت مولر، باید به طور علنی منتشر شود.

انتشار این خبر به دلیل جنجال برانگیز بودن موضوع دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری قبلی آمریکا و ادعای تبانی کارزار ترامپ، سبب شده که برخی رسانه‌های آمریکایی از قبیل شبکه «سی‌ان‌ان» درباره این گزارش، صفحه ویژه و گزارش لحظه به لحظه راه بیاندازند.

ترامپ و اعضای ارشد دولت جمهوری‌خواه او بارها با رد ادعای تبانی با روسیه، جنجال‌ها و فشارهای دموکرات‌ها درباره این پرونده را ناشی از عصبانیت آنها درباره شکست در انتخابات ریاست جمهوری خوانده‌اند.

تشدید فشارهای سیاسی و رسانه‌ای درباره تبانی ادعایی کارزار ترامپ با روسیه و دخالت مسکو در انتخابات ۲۰۱۶ کار را به جایی رساند که وزارت دادگستری آمریکا رابرت مولر رئیس اسبق اف‌بی‌آی را برای تحقیق درباره این موضوع به عنوان «بازپرس ویژه» بگمارد.

مولر دوازدهم تیرماه سال گذشته در اولین اقدام مهم خود بعد از شروع تحقیقات در این باره، کار خود را با اعلام جرم علیه ۱۲ افسر اطلاعاتی روسیه آغاز کرد و آنها را به هک رایانه‌ای هیلاری کلینتون و حزب دموکرات در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ متهم کرد.

او در تحقیقات دو ساله خود، علیه شش عضو پیشین ستاد انتخاباتی ترامپ هم اعلام جرم کرده بود و پای افراد نزدیک به شخص ترامپ از قبیل «مایکل کوهن» وکیل شخصی او و همچنین «پل منافورت» رئیس سابق کارزار انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا را به دادگاه کشاند.

کوهن بعد از اقرار به گناهش درباره دروغگویی، تخلف در جریان مبارزات انتخاباتی و دادن حق‌السکوت به دو زن در رابطه با ارتباط غیراخلاقی خود با ترامپ به سه سال زندان محکوم شد و منافورت هم به جرم فرار مالیاتی و برخی دیگر از جرایم، در مجموع به هفت سال و نیم محکوم شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس