کد خبر 945959
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
هواوی

کمیسیون اروپا وابسته به اتحادیه اروپا قصد ندارد به درخواست آمریکا برای تحریم هواوی و عدم استفاده از تجهیزات مخابراتی تولیدی این شرکت در شبکه‌های نسل پنجم واکنش مثبت نشان دهد.

به گزارش مشرق به نقل از آسین ایج، این کمیسیون قصد دارد هفته آینده با بررسی اطلاعات به دست آمده از کشورهای عضو در مورد مشکلات امنیتی سایبری مرتبط با راه اندازی شبکه‌های نسل پنج به جمع بندی برسد.

اما این کمیسیون تصریح کرده که قصد ندارد به درخواست آمریکا برای تحریم هواوی و عدم استفاده از تجهیزات مخابراتی تولیدی این شرکت در شبکه‌های نسل پنجم واکنش مثبت نشان دهد.

بیشتر بخوانید:

اندروس انسیپ مدیر امور دیجیتال این کمیسیون تصریح کرده که البته توصیه‌های آن اجبار آور نیست ولی تصمیم گیری در مجالس کشورهای اروپایی در این زمینه احتمالاً بر مبنای همین توصیه‌ها صورت می‌گیرد.

دولت آمریکا از یک سال قبل کشورهای اروپایی را برای تحریم هواوی تحت فشار گذارده و مدعی شده این شرکت اطلاعات کشورهای مختلف را در اختیار دولت چین گذاشته و به نفع آن جاسوسی سایبری انجام می‌دهد. هواوی بارها این ادعاها را رد کرده است.

رویکرد کشورهای مختلف اروپایی در این زمینه متفاوت است و به عنوان مثال در حالی که فرانسه در مورد تسلط چین بر بازار کشورهای اروپایی اظهار نگرانی کرده، آلمان خواستار اتخاذ معیارهای سختگیرانه در مورد تمامی شرکت‌های مخابراتی خارجی و نه فقط چین شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس