کد خبر 945834
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
چرا طرح سهمیه‌بندی بنزین از دستورکار مجلس خارج شد؟

ثبت رکورد مصرف ۱۳۵ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر در یک شبانه روز، رکورد جدیدی در تاریخ ایران در خصوص مصرف بنزین است و تا امروز هیچ گاه در یک شبانه روز، این میزان مصرف بنزین در کشور ثبت نشده بود.

به گزارش مشرق، در روزهای پایانی سال ۹۷ و با شروع ایام نوروز ۹۸، آمار مصرف بنزین در ایران به شدت افزایش یافت که این موضوع نشان دهنده رونق سفرهای بین شهری با وسایل نقلیه شخصی است.

در نوروز امسال با افزایش نرخ دلار (نسبت به سال های گذشته) و افزایش قیمت بلیت هواپیما و قطار، سفرهای جاده ای بین شهری در کشور بیش از نوروز سالهای قبل درجریان است و این مسئله به افزایش مصرف بنزین منجر شده است.

بنیشتر بخوانید:

تولید بنزین به ۱۰۵ میلیون لیتر رسیده است

تسهیلات گازسوز کردن خودروهای پرمصرف چقدر است؟

طبق اعلام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، مصرف بنزین کل کشور در آخرین روز سال ۹۷ (چهارشنبه، ۲۹ اسفندماه) رکورد ۱۳۵ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر را ثبت کرد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶ با ۱۰۴ میلیون و ۹۶۰ هزار لیتر، ۳۰.۴ درصد افزایش یافت.

ثبت رکورد مصرف ۱۳۵ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر در یک شبانه روز، رکورد جدیدی در تاریخ ایران در خصوص مصرف بنزین است و تا امروز هیچ گاه در یک شبانه روز، این میزان مصرف بنزین در کشور ثبت نشده بود.

* زنجیره به هم پیوسته عرضه سوخت در ایام نوروز

سیدمحمدرضا موسوی خواه مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در خصوص وضعیت فعلی سوخت رسانی نوروزی در کشور گفت: سوخت رسانی نوروزی بدون مشکل در حال انجام است چرا که در حوزه تامین سوخت برای ورود به سال ۹۸ اقدام‌های بسیارخوبی، پیش‌بینی، مدون و عملیاتی شده است.

وی افزود: نکته مهم در چنین ایامی، ذخیره‌سازی مناسب سوخت در بخش حمل‌ونقل (جاده، هوایی، ریلی و دریایی) است و این مهم به نحو مطلوب انجام شده است.

هماهنگی میان جایگاهداران و رانندگان حمل مواد سوختی به عنوان دو حلقه مهم زنجیره سوخت، نکته دیگری است که موسوی‌خواه به آن اشاره و تصریح می‌کند: با برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی، هماهنگی خوبی میان این دو بخش با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایجاد شده است تا زنجیره تامین سوخت، به بهترین نحو ممکن عمل کند.

وی همچنین از تشکیل گروه‌های نظارتی برای توزیع هرچه بهتر سوخت در جایگاه‌های عرضه سوخت خبر می‌دهد و اظهار می‌کند: برای ورود به سال جدید، گروه‌های نظارتی متعددی را بیش از هر سال دیگر بسیج کرده‌ایم تا تغییرات در حوزه سوخت‌رسانی و عرضه آن برای مردم نسبت به سال پیش محسوس‌تر باشد.

همچنین طبق اعلام وزارت نفت، مناطق سی‌وهفت‌گانه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در آمادگی کامل برای سوخت‌رسانی نوروزی به مسافران در نخستین روزهای بهار سال ۹۸ به سر می‌برند؛ اعزام ۶ اکیپ جداگانه به ۶ محور مواصلاتی مهم کشور، کشیک‌های نوروزی در ستاد و مناطق، آغاز طرح نظارت نوروزی بر عرضه فرآورده‌های نفتی از روز ۲۹ اسفند، نظارت مستمر بر کیفیت فرآورده‌های توزیعی با آزمایش فرآورده‌ها، تامین نفت‌گاز مورد نیاز اتوبوسرانی و کامیون‌ها و تامین مطلوب سوخت مورد نیاز ۶۰ فرودگاه کشور از جمله اقدام‌هایی است که این شرکت برای تامین به‌موقع سوخت مسافران نوروزی انجام می‌دهد.

* سوخت رسانی مستمر به مناطق سیل زده

همچنین در روزهای اخیر، نامساعد بودن شرایط جوی و وقوع سیلاب در استان‌های شمالی کشور از جمله گلستان، مازندران، خراسان رضوی و شمالی، سمنان و … خسارت‌های فراوان به این مناطق کشور وارد کرد.

جعفر پورفرجودی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در خصوص سوخت رسانی به مناطق سیل خیز گفت: خوشبختانه ذخیره‌سازی و خرید سوخت مورد نیاز این مناطق و همچنین مسیرهای منتهی به شهرهای مشهد مقدس، شاهرود، چالوس، هراز و … از پیش انجام شده و هیچ گونه نگرانی در این باره وجود ندارد.

وی افزود: سوخت‌رسانی به مناطق سیل زده با همه توان ادامه دارد و سوخت مورد نیاز این مناطق برای روزهای آینده نیز ذخیره سازی شده است.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: خوشبختانه با پیش‌بینی‌های انجام شده و ذخیره‌سازی مناسب سوخت و همچنین آماده بودن ناوگان حمل و نقل سوخت کشور، هیچ‌گونه تراکم ناشی از کمبود سوخت در جایگاه‌های عرضه این مناطق وجود ندارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • AE ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۲
    2 1
    کارشکنی که کارت سوخت را به حاشیه برد باید مجازات شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس