کد خبر 945656
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۴
توپ رسمی مسابقات یورو ۲۰۲۰

به پایان سال ۱۳۹۷ نزدیک می‌شویم و مثل هر سال این مقطع از فصل دیدارهای باشگاهی در سرتاسر اروپا برای برگزاری دیدارهای ملی تعطیل خواهد شد.

به گزارش مشرق، تقریباً اکثر تیم‌های ملی در دیدار‌های دوستانه به میدان خواهند رفت، اما تیم‌های اروپایی کارشان را در رقابت‌های انتخابی یورو ۲۰۲۰ شروع خواهند کرد.

 

۲۹ اسفند
ژرمن‌ها با تیمی که در آن مهره‌های جدیدی هم خواهیم دید کار خودشان در فیفادی ماه مارس را با یک بازی دوستانه مقابل صربستان شروع خواهند کرد. یواخیم لو احتمالاً در این دیدار ترکیب اصلی‌اش را شناسایی می‌کند و شاید باز هم مثل کنار گذاشتن هوملس، مولر و بواتنگ غافلگیرمان کند. سال ۲۰۱۸ برای مانشافت سال بدی بود، هم بیشترین باخت تاریخ‌شان را داشتند و ۶ مرتبه شکست خوردند و هم در مرحله گروهی جام جهانی کنار رفتند. بعد از ۲ نمایش امیدوارکننده در ماه نوامبر حالا لو می‌خواهد دوران جدیدی را برای فوتبال ملی آلمان شروع کند. دیداری که در فولکس‌واگن برگزار می‌شود رویارویی با صرب‌ها بعد از ۸ سال و چند ماه خواهد بود. آلمانِ خوب جام جهانی ۲۰۱۰ برابر صربستان در مرحله گروهی یک بر صفر شکست خورد، آن بازی آخرین دیدار ۲ تیم بود.
۱ فروردین
در این روز رسماً رقابت‌های انتخابی یورو ۲۰۲۰ شروع خواهد شد. مهم‌ترین بازی از گروه I در بروکسل بلژیک برگزار می‌شود. شیاطین‌سرخ اروپا و تیم سوم جام جهانی که در لیگ ملت‌های اروپا غافلگیر شدند میزبانِ میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ خواهند بود. شکست عجیب بلژیک برابر سوئیس آن‌ها را از رسیدن به دور پایانی لیگ ملت‌های اروپا محروم کرد و حالا شاگردان مارتینس در پی شروع خوب در انتخابی یورو هستند. آخرین بازی دو تیم سال ۲۰۱۷ با تساوی ۳-۳ پایان یافت. پیش از این بازی دوستانه در جام جهانی ۲۰۱۴، بلژیکی‌ها موفق به شکست روسیه شده بودند. تزار‌ها سال ۲۰۱۸ را با ۲ باخت برابر آلمان و سوئد پایان بردند و آن‌ها هم در پی جبران هستند. اتریش و لهستان دیگر دیدار مهم این روز است و کرواسی هم با نبرد برابر آذربایجان کارش را شروع خواهد کرد. هلند هم به مصاف بلاروس می‌رود.
۲ فروردین
کریس رونالدو دوباره به اردوی پرتغال برگشته تا برای انتخابی یورو و سپس مرحله نهایی لیگ ملت‌های اروپا کنار سلسائوی اروپا باشد. در این روز پرتغال در انتخابی یورو ۲۰۲۰ در دیداری از گروه B کارش را با نبرد برابر اوکراین آغاز خواهد کرد، اوکراینی که با شوچنکو آرزو‌های بزرگی در سر دارد. آخرین رقابت این دو تیم به انتخابی جام جهانی ۱۹۹۸ برمی‌گردد که پرتغال یک بر صفر پیروز شد. فرانسه، قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ در گروه H به مصاف مولداوی خواهد رفت که دیدار آسانی تلقی می‌شود، اما انگلیس رقیبی دارد که از حضور در کشورشان خاطرات خوبی داشته. جمهوری‌چک که در خاک انگلیس در یورو ۱۹۹۶ روز‌های خاطره‌انگیزی رقم زد و نایب‌قهرمان شد به مصاف سه‌شیر خواهد رفت. پیش از این بازی در گروه A انتخابی یورو ۲۰۲۰ در دیداری دوستانه سال ۲۰۰۸ به مصاف هم رفتند که ۲-۲ مساوی شد. فراموش نکنید در همین روز کلمبیا با کارلوس کی‌روش در نخستین بازی‌اش به مصاف ژاپن می‌رود.
۳ فروردین
آتزوری با مانچو پیشرفت کرده و می‌خواهد از سال ۲۰۱۹ روز‌های متفاوتی داشته باشد. شروع کار ایتالیایی‌ها در انتخابی یورو ۲۰۲۰ با جدال برابر فنلاند در گروه J خواهد بود. ایتالیا پیش از این در ۴ بازی آخرش برابر فنلاند پیروز شده که آخرین آن‌ها یک بازی دوستانه در سال ۲۰۱۶ بود. آتزوری در ۳ بازی آخرش در سال ۲۰۱۸ گلی دریافت نکرد. همین روز اسپانیا هم پس از پایان بد در لیگ ملت‌های اروپا باید کارش در انتخابی یورو در گروه F را برابر نروژ شروع کند. ماتادور‌ها با ۲ باخت برابر انگلیس و کرواسی از صعود به دور بعدی لیگ ملت‌ها باز ماندند. از سال ۲۰۰۳ به بعد برابر نروژ بازی نکرده‌اند. آن بازی را ۳ بر صفر بردند.
۴ فروردین
ویژه‌ترین دیدار انتخابی یورو ۲۰۲۰ این شب در ورزشگاه یوهان کرویف آرِنا برگزار خواهد شد. در گروه C هلند و آلمان پس از چند ماه دوباره با یکدیگر مسابقه خواهند داد. رقبای دیرینه اروپایی می‌توانند برگزارکننده یک بازی جذاب باشند. لاله‌های نارنجی که متحول شده‌اند و حتی با پشت سر گذاشتن فرانسه به مرحله پایانی لیگ ملت‌های اروپا رسیدند. آلمان با لو به دنبال شروع دوران جدیدی است و تحول آن‌ها از همین رقابت‌های انتخابی یورو ۲۰۲۰ شروع خواهد شد. در لیگ ملت‌های اروپا هلند یک بازی را ۳ بر صفر برد و دیگر دیدار دو تیم با تساوی ۲-۲ پایان یافت. در ۴۵ مصاف هلند و آلمان، لاله‌های نارنجی ۱۰ برد داشته‌اند و مانشافت به ۱۵ پیروزی رسیده، ۱۵ بازی هم مساوی شده است. در همین شب بلژیک در دومین بازی‌اش به مصاف قبرس می‌رود و کرواسی هم برابر مجارستان قرار خواهد گرفت.
۵ فروردین
فرانسه- ایسلند، مونته‌نگرو- انگلیس و پرتغال- صربستان. خروس‌ها به مصاف یکی از رقبای یورو ۲۰۱۶ خواهند رفت. مردان یخی که تیم متفاوتی در اروپا شده‌اند در روز‌های به‌یاد‌ماندنی‌شان برابر فرانسه ۵ بر ۲ شکست خوردند. البته بعد از آن بازی سال قبل هم در دیداری دوستانه به مصاف هم رفتند که ۲-۲ مساوی شد. سه‌شیر آخرین مرتبه برابر مونته‌نگرو ۴ بر یک پیروز شد که در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ بود، اما در زمین حریف با تساوی یک- یک متوقف شدند. پیش از آن هم در ۲ بازی دیگر نتوانستند مونته‌نگرو را ببرند. پرتغال به مصاف جدی‌ترین رقیبش در گروه B خواهد رفت. صربستان می‌تواند در راه صعود و صدرنشینی برای سلسائوی اروپا دردسرساز شود. ۴ برد برای پرتغال، ۲ برد برای صرب‌ها و ۲ تساوی حاصل کار دیدار‌های قبلی این دو تیم است. بازی آخرشان در انتخابی یورو ۲۰۱۶ را هم پرتغال ۲ بر یک برد در حالی که صربستان ۹ نفره شده بود.
۶ فروردین
ایتالیا در دومین بازی‌اش که دیداری آسان خواهد بود برابر لیختن‌اشتاین قرار خواهد گرفت. در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ آتزوری به این تیم در ۲ بازی ۹ گل زد. اسپانیا هم مثل ایتالیا دیداری آسان پیش‌رو خواهد داشت و به مصاف مالت می‌رود. سوئیس و دانمارک برگزارکننده حساس‌ترین بازی این شب خواهند بود، تیم‌هایی که برای صدرنشینی گروه D رقابت خواهند کرد. سوئیس ۲ برد برابر دانمارک داشته و ۳ بازی را باخته، ۵ بازی هم مساوی شده است. وایکینگ‌ها در ۳ بازی آخرشان برابر سوئیس مغلوب نشده‌اند. این آخرین روز دیدار‌های ملی خواهد بود.
۱۰ فروردین
با شروع دوباره دیدار‌های باشگاهی در لیگ برتر انگلیس رقابت منچسترسیتی و لیورپول برای قهرمانی از سر گرفته خواهد شد. سیتی به مصاف فولام تیم ته‌جدولی می‌رود و در دیگر بازی مهم این روز منچستریونایتد برابر واتفورد قرار خواهد گرفت. در ایتالیا صدرنشین بلامنازع یعنی یوونتوس میزبان امپولی است و میلان مهمان سامپدوریا. در آلمان هم دورتموند برابر ولفسبورگ مهم‌ترین بازی را برگزار خواهد کرد، در حالی که بایرن‌مونیخ مهمان فرایبورگ است، اما حیثیتی‌ترین نبرد این شب در نوکمپ برگزار خواهد شد، جایی که بارسلونا در شهرآورد میزبان اسپانیول خواهد بود. اگرچه سالیان اخیر برتری در شهرآورد کاتالونیا برای بارسا آسان بوده ولی از عطش هواداران برای پیروز شدن برابر همشهری هیچ‌گاه کاسته نخواهد شد. بارسا در ۲۰۹ بازی رسمی برابر اسپانیول موفق شده ۱۲۲ بازی را ببرد. برد‌های اسپانیول در ۴۴ بازی ثبت شده. از آخرین برد اسپانیول در لالیگا برابر بارسلونا هم ۱۲ سال می‌گذرد. آخرین مرتبه در فصل ۲۰۰۷-۲۰۰۶ آبی‌واناری‌ها برابر این تیم همشهری مغلوب شدند.
۱۱ فروردین
یکی از بازی‌های سرنوشت‌ساز لیگ برتر انگلیس را این روز شاهد خواهیم بود. در آنفیلد لیورپول میزبان تاتنهام است و سیتی چشم به امتیاز از دست دادن شاگردان کلوپ خواهد داشت. در ۵۳ نبرد لیگ برتری لیورپول موفق شده ۲۴ مرتبه اسپرز را شکست دهد و در ۱۴ بازی شکست خورده. ۱۵ بازی هم مساوی شده است. بازی رفت در ومبلی را لیورپول ۲ بر یک برد. چلسی هم در دیداری برابر تیم قعرجدولی کاردیف‌سیتی بازی خواهد کرد و در پی حضور بین ۴ تیم بالای جدول خواهد بود. در اسپانیا نبرد سویا و والنسیا اهمیت زیادی دارد، در شبی که رئال‌مادرید با مربی محبوب هواداران زیدان از تیم آخر جدولی اوئسکا میزبانی خواهد کرد، اما در سری A دو نبرد جذاب و پرهیجان را خواهیم دید که البته با فاصله گرفتن یوونتوس طعم قهرمانی ندارند. به جز ناپولی که می‌تواند بابت نایب‌قهرمانی‌اش مطمئن باشد دیگر تیم‌ها در پی رسیدن به یکی از جایگاه‌هایی هستند که آن‌ها را به لیگ قهرمانان می‌رساند. رم میزبان ناپولی خواهد بود و لاتزیو در سن‌سیرو به مصاف اینتر خواهد رفت.
۱۲ فروردین
آرسنالی‌ها در آخرین بازی هفته لیگ برتر انگلیس میزبان نیوکاسل خواهند بود. در ۵ بازی آخر لیگ برتری ۴ برد و یک باخت برای توپچی‌ها برابر این حریف رقم خورده است. آرسنال هم می‌تواند با برتری در این بازی امیدش برای راهیابی به لیگ قهرمانان اروپای فصل بعد را بیشتر کند. از طرفی نیوکاسل هم به دنبال دورتر شدن از منطقه خطر خواهد بود.
۱۳ فروردین
شاید تا همین چند روز پیش دیدار برابر ولورهمپتون چندان برای منچستری‌ها بازی مهم و بزرگی تلقی نمی‌شد، اما حالا منتظر پایان یافتن روز‌های فیفا و رسیدن به روزی هستند که می‌توانند انتقام حذف از جام‌حذفی را از گرگ‌ها بگیرند. ولورهمپتون در خانه موفق شد شیاطین‌سرخ را از جام‌حذفی کنار بزند و شب تلخی برای شاگردان سولشائر رقم خورد. یونایتد در بازی رفت لیگ برتر در اولدترافورد هم موفق به شکست شاگردان سانتو نشد تا گرگ‌ها در بازگشت به لیگ برتر برابر پرافتخارترین تیم این لیگ بازنده نباشند. در سری A هم همین شب شاهد نبرد میلان برابر اودینزه در سن‌سیرو و یوونتوس برابر کالیاری در ساردنیا آرنا خواهیم بود.
۱۴ فروردین
اولین چالش مهم زیدان در بازگشت به رئال‌مادرید در مستایا خواهد بود. اگرچه در ۴ بازی آخر برابر والنسیا، رئالی‌ها ۳ بازی را برده‌اند، اما در آخرین حضور زیزو در مستایا تیمش گرفتار خفاش‌ها شد. رئالی‌ها شانس نایب‌قهرمانی دارند و در این راه می‌خواهند همه بازی‌ها را ببرند. از طرف دیگر والنسیا هم می‌خواهد حداقل در لیگ اروپای فصل بعد حاضر باشد. این شب مرحله نیمه‌نهایی جام‌حذفی آلمان هم برگزار خواهد شد. شالکه و وردربرمن دیداری نزدیک و حساس را برگزار خواهند کرد، در حالی که قرعه بایرنی‌ها خیلی خوب است و به مصاف هایدنهایم تیمی از بوندس‌لیگای ۲ خواهند رفت. البته هایدنهایم تیم ضعیفی در دسته پایین‌تر نیست و با حضور در رده ششم شانس صعود به بوندس‌لیگای یک را روی کاغذ دارد.
۱۶ فروردین
ساوتهمپتون برای لیورپولی‌ها باشگاه دوست‌داشتنی و قابل احترامی است. هرچه باشد در سالیان اخیر بهترین ستاره‌های‌شان را از این باشگاه خریده‌اند که مانه و فان‌دایک گل سرسبد آن‌ها هستند. لالانا و لوورن هم از بازیکنان سابق همین تیم بودند. بازی در سنت‌ماری هم یکی دیگر از دیدار‌های حساس سرخ‌های مرسی‌ساید در ادامه فصل خواهد بود. نباید امتیازی برابر این تیم از دست بدهند همان‌طور که در ۳ بازی آخرشان این اتفاق رخ نداده است. لیورپول بازی رفت را ۳ بر صفر برد. در ۳۹ بازی هم ۱۹ مرتبه این حریف را شکست داده است و ۱۰ باخت داشته.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس