واکنش وزیر ارتباطات به شکایت شهروندان اهوازی و مدعی‌العموم

دادستان تهران گفت: احتمالا در سال آینده به شکایت از وزیر ارتباطات رسیدگی می شود.

به گزارش مشرق، عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در مورد آخرین جزئیات از پرونده شکایت مدعی‌العموم و ۲ هزار اهوازی از وزیر ارتباطات اظهار کرد: رسیدگی به شکایت از وزیر ارتباطات در سال آینده انجام می‌شود.

دادستان کل کشور: شخص وزیر ارتباطات باید پاسخگو باشد که چرا با دستورات رهبری مقابله می‌کند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجعفر منتظری در همایش ملی پلیس، عدالت ترمیمی و پیشگیری از جرم بود که با انتقاد از عملکرد وزیر ارتباطات اظهار کرد: امروز فضای مجازی بستر ننگ‌آوری برای تحقق جرایم اخلاقی و مالی شده است. مردم گرفتار هستند، چه کسی مسئول است؟ خطاب من به شخص وزیر ارتباطات است و باید ایشان جوابگو باشد که برای پاک‌سازی فضای مجازی همکاری نکرده‌اند و مصوبات را اجرا نمی‌کنند. بازی کردن با الفاظ هیچ‌گاه کارگزار نخواهد شد. ما تلاش می‌کنیم اما جور دیگری عمل کرده و در مقابل فرمایش و دستور اکید رهبری مقابله می‌کنند.

معاون دادستان: شکایت مدعی‌العموم و ۲ هزار اهوازی از وزیر ارتباطات

بعد از سخنان دادستان کل کشور و حدود ۲۵ روز پیش، جواد جاوید نیا معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور  برای نخستین بار خبر طرح شکایت از وزیر ارتباطات را اعلام کرد و گفت: تذکرات متعددی مبنی بر ضرورت اجرای قوانین و مصوبات کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و اجرای دستورات قضائی به وزیر ارتباطات داده‌شده بود.

بیشتر بخوانیم:

زمان آغاز فاز دوم ریجستری گوشی‌های موبایل

وی افزود: علیرغم اینکه اجرای قانون، دستورات قضائی و مصوبات شورای عالی فضای مجازی بر هر مسئولی واجب و لازم است، اما متأسفانه آقای وزیر به هیچ‌کدام از این تذکرات تمکین نکرده است.

معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور تصریح کرد: علیرغم اینکه تلاش شد در این قضیه به نحو مسالمت‌آمیزی این موضوع حل‌وفصل شود و وزیر ارتباطات به اجرای قانون تمکین کنند، اما به دلیل اینکه این کار انجام نشد طرح شکایتی علیه وزیر ارتباطات در دادسرای کارکنان تهران مطرح‌شده است. این طرح شکایت هم از سوی مدعی‌العموم و هم از سوی ۲ هزار نفر از مردم اهواز بوده است.

وی با اشاره به دلیل شکایت مردم اهواز از وزیر ارتباطات گفت: مردم اهواز از وزیر ارتباطات بابت عدم ایجاد بستر امن و لازم برای فضای مجازی در کشور شکایت کردند، این شکایت هم به دلیل این است که تعدادی از جوانان جذب گروه‌های تکفیری شده و درنهایت حادثه تروریستی رژه نیروهای مسلح رخ داده و عزیزانشان شهید شدند.

جاوید نیا تصریح کرد: پرونده وزیر ارتباطات در دادستانی تهران است و منتظر هستیم تا روند قضائی خود را طی کند. وزیر ارتباطات دو عنوان شکایت دارد، یکی عدم اجرای قوانین و مقررات دولتی و عدم اجرای دستورات قضائی موضوع ماده ۵۷۶ کتاب تعزیرات قانون مجازات اسلامی است.

معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور یادآور شد: دومین عنوان شکایت وزیر ارتباطات هم بسترسازی برای جاسوسی رایانه‌ای دشمنان از اطلاعات کلان مردم (بیگ دیتا) است؛ طبق قانون جرایم رایانه‌ای در دسترس قرار دادن این‌گونه داده‌ها سری برای بیگانگان جاسوسی رایانه‌ای محسوب می‌شود؛ بیگانگان می‌توانند با تحلیل دیتا و جاسوسی نقطه‌به‌نقطه‌ای که از شهروندان کشور ایجاد می‌شود و همچنین اطلاعاتی که برای به‌کارگیری در اغتشاشات از این اطلاعات به دست می‌آوردند نظم و امنیت کشور را به هم بزنند و این موارد مصداق دقیق جاسوسی رایانه‌ای است.

وی اضافه کرد: طبق ماده ۵۷۶ و هم در ماده ۷۳۱ کتاب تعزیرات قانون مجازات اسلامی یا ماده ۳ جرایم رایانه‌ای اگر وزیر ارتباطات در دادگاه محکوم شوند، حکمی که برایشان در نظر گرفته می‌شود احتمالاً انفصال از خدمات دولتی است یعنی وزیر ارتباطات از تمامی سمت‌های دولتی محروم می‌شود.

وزیر ارتباطات: برای موضوعات حاشیه‌ای وقت ندارم

یک روز بعد از خبر مهر، محمدجواد آذری جهرمی در جمع خبرنگاران در واکنش به اظهارات معاون دادستانی کل کشور مبنی بر شکایت مدعی‌العموم و ۲ هزار شهروند اهوازی از وزیر ارتباطات به دلیل عدم پیگیری دستورات شورای عالی فضای مجازی و احتمال انفصال وی از خدمت، گفت: ما از ۶ صبح تا ۱۰ شب مشغول کار هستیم و انصافاً با توجه به مشکلات اقتصادی که برای مردم وجود دارد و وظایفی که بر عهده ماست، وارد حاشیه شدن نه به سود ما بوده نه به سود کشور است.

وی با بیان اینکه موضوع اشتغال یکی از موضوعات جدی بوده و درخواست مردم و رئیس جمهور از ما است، اضافه کرد: ما وظیفه خود می‌دانیم که همه وقت و انرژی خودمان را روی این مسائل بگذاریم و وارد حاشیه‌ها شدن به سود کشور و به سود ذهن مردم نخواهد بود. در این زمینه خیلی پیگیری نکردم که مسئله چیست و نه اینکه این مسائل می‌تواند ما را از مسیری که در آن قرار داریم و پیش می‌بریم به حاشیه ببرد.

وزیر ارتباطات در پایان گفت: موضوع اصلی این است که ما باید تلاش کنیم وضعیت اشتغال را در حوزه فناوری اطلاعات توسعه دهیم و ماموریت‌هایی نیز در این زمینه به ما محول شده است و وقت سر خاراندن برای پرداختن به موضوعات حاشیه‌ای را ندارم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس