سوریه (2).jpg

شبه نظامیان کرد با حمایت ائتلاف پس از درگیری های سنگین توانستند تروریست های داعش را عقب برانند و از محور شمالی وارد اردوگاه شهرک باغور شوند.

به گزارش مشرق٬ جدیدترین خبرها از تحولات میدانی حومه شهرک باغور فوقانی در نوار ساحلی شرق رود فرات (جنوب استان دیرالزور سوریه) حاکیست٬ عملیات شبه نظامیان کرد با پشتیبانی جنگنده‌ها و توپخانه ائتلاف غربی علیه معدود بازمانده‌های محاصره شده گروهک تروریستی داعش ادامه دارد.

براساس اطلاعات به دست آمده٬ شبه نظامیان کرد پس از درگیری‌های سنگین توانستند تروریست‌های داعش را عقب برانند و از محور شمالی وارد اردوگاه شهرک باغور شوند؛ نیروهای شبه نظامی کرد تاکنون موفق به تثبیت مواضع در شمال اردوگاه نشده اند و درگیری شدید میان طرفین در جریان است.

به گفته منابع میدانی٬ تروریست‌های داعش تلاش می‌کنند با حملات انتحاری و آلوده کردن اطراف اردوگاه به تله‌های انفجاری٬ تلفات شبه نظامیان را در این محور افزایش دهند و سرعت پیشروی آنان را در منطقه کند و تا حد امکان متوقف کنند؛ اردوگاه باغور٬ آخرین پایگاه ته مانده‌های گروهک تروریستی داعش در نوار ساحلی شرق رود فرات محسوب می‌شود.

دهها تن از عناصر تروریستی داعش و شماری از شبه نظامیان کرد در جریان درگیری‌های چند روز اخیر در حومه اردوگاه شهرک باغور کشته و زخمی شده اند؛ طرفین از انواع سلاح‌های سبک و سنگین در درگیری‌ها استفاده کرده اند؛ همزمان حملات جنگنده‌های ائتلاف غربی علیه آوارگان به گروگان گرفته شده و تروریست‌های داعش در اردوگاه به شدت ادامه دارد.

به گزارش مشرق٬ ده تن از آوارگان از جمله تعدادی کودک فقط در یک نوبت از حملات هوایی جنگنده‌های ائتلاف غربی جان باختند و تعدادی دیگر زخمی شدند؛ در روزهای گذشته حدود ۳ هزار تن از اوارگان موفق شده اند از اردوگاه خارج شوند و به اردوگاه «الهول» انتقال داده شده اند.

در سه ماه گذشته حدود ۶۰ هزار تن از آوارگان که توسط گروهک تروریستی داعش به عنوان سپر انسانی مورد استفاده قرار می‌گرفتند از مناطق تحت اشغال در نوار ساحلی شرق رود فرات خارج شده اند؛ حدود هزار و پانصد تن از آوارگان در این مدت در حملات هوایی ائتلاف کشته و هزاران تن دیگر زخمی شده اند.

به گزارش مشرق٬ شماری از تروریست‌های داعش که اغلب ملیت غیر سوری دارند در ۴۸ ساعت گذشته سلاح خود را بر زمین گذاشتند و تسلیم شدند و به همراه اعضای خانواده از اردوگاه باغور خارج شدند؛ هزاران تن از تروریست‌های داعش و اعضای خانواده آنان در ۳ ماه گذشته از مناطق اشغالی خارج و تسلیم شبه نظامیان‌کرد شدند.

در حال حاضر٬ اختلاف میان بازمانده‌های عناصر تروریستی داعش در اردوگاه شهرک باغور برای ادامه درگیری با شبه نظامیان کرد یا تسلیم شدن به اوج رسیده است؛ براساس اطلاعات به دست آمده٬ گروهی از تروریست‌ها که به مقاومت در اردوگاه اصرار دارند به شماری از عناصر تروریستی که خواستار تسلیم بودند حمله کردند ۴ تن از فرماندهان ارشد و تعدادی از تروریست‌های داعش در جریان درگیری‌ها کشته شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۹
    13 8
    تعداد زیادی از گروگان ها از بین می برن حتی گاهی همشون ، آمار یک شصتم نجات یافته ، آمار خوبیه .
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۱
    6 0
    تروریست های داعش از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۲
    1 1
    پس کی می گفت داعش از بین رفته و جشن گرفتند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس