کد خبر 945206
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
افتتاح مترو

کاربری در فضای مجازی نوشت: قالیباف بخش عمده‌ای از خط۷ مترو رو احداث کرد ولی اصلاح‌طلبان به بهانه هواکش و… تعطیلش کردن. الان بعد از یک سال محسن هاشمی دوباره رفته همون ایستگاه‌ها رو افتتاح کرده است.

به گزارش مشرق، صبح روز شنبه، ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ با حضور آقایان پیروز حناچی، شهردار تهران، محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران، سعید محمد، فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء و جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری تهران سه ایستگاه هلال احمر، تربیت مدرس و میدان صنعت در بخش شمالی خط۷ متروی تهران با ۷.۵ کیلومتر طول به بهره‌برداری رسید، این خط مترو علی‌رغم تأکید همه کارشناسان شهری به‌ویژه نمایندگان سابق شورای شهر و دست‌اندرکاران ساخت این خط مبنی‌بر اینکه قابل استفاده است، به بهانه‌های واهی بسته شد.

بیشتر بخوانید:


آقای مهدی چمران، رییس پیشین شورای شهر تهران ۱۵ مهر در گفت‌وگویی با روزنامه «صبح‌نو» با بیان اینکه شوراهای شهر و شورای‌عالی استان‌ها در دوره پنجم اقدامات چشمگیری نداشتند، در ارزیابی فعالیت یک سال گذشته این دو نهاد گفته بود: «به نظرم کار عملی و اجرایی که نتیجه‌بخش باشد به جز پیشنهادهایی که اعضای شورا در زمینه‌های مختلف داشتند چیز خاصی را عملاً ندیدم که اجرا شود.» رییس سابق شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه خیلی از اقدامات در دوره قبل شهرداری با مدیریت بالا صورت گرفته است، ادامه می‌دهد: «۹۰ درصد خط۶ آماده است که این خط با پول مردم درست شده بود و پز دادن ندارد، ولی بالاخره مدیریت بوده که با بی‌پولی و مشکلات، خط‌۶ مترو را که از شهرری به شمال غرب و سعادت‌آباد رسانده است، خط۷ که کار می‌کرد اما تعطیلش کردند و دیدند که هیچ اقدامی به روی آن نمی‌شود و مجبور شدند که پنج ایستگاه آن و خط فرودگاه را دوباره راه‌اندازی کنند. این‌ها کار می‌کردند و اگر مشکلی هم داشت می‌توانست در طول انجام کار حل شود. مشکلات اساسی‌ای نبود.»
 

واکنش کاربران در فضای مجازی

کاربری با نام «اندکی صبر سحر نزدیک است» ۲۶ اسفندماه در پیامی توییتری در واکنش به عملکرد شورای شهر نوشته است: «قالیباف بخش عمده‌ای از خط۷ مترو رو احداث کرد ولی اصلاح‌طلبان به بهانه هواکش و… تعطیلش کردن. الان بعد از یک سال محسن هاشمی دوباره رفته همون ایستگاه‌ها رو افتتاح کرده و گفته: در موضوع هواکش‌های خط‌۷ مترو انتظار بیشتری داشتم!»

کاربر دیگری به نام حمیدرضا پیرهادی نیز در واکنش به افتتاحیه متروی خط‌۷ این‌گونه نوشته است: «خط‌۷ مترو تهران مجدداً افتتاح شد! این خط که در زمان باقر قالیباف افتتاح شده بود در دوره نجفی به بهانه ایمن‌سازی بسته شد و پس از یک سال و نیم بدون هیچ تغییری توسط حناچی مجدداً بازگشایی شد! خدارو شکر که بعد از لیست تکرار این بار شاهد پدیده جدید #افتتاح_تکراری هستیم.»

دختر پاییز هم در توییتی نوشته است:

«#افتتاح_تکراری در این دولت انگاری عادی شده. در روزهای اخیر برای سومین بار خط‌۷ مترو تهران که روزی کار می‌کرده، افتتاح شده اینم چی، بدون هیچ اصلاح و مرمتی، ایمن‌سازی هم که خبری نیست، علی‌برکت‌الله!» مونولوگیسم نوشته است: «در راستای افتتاح خط‌۶ و ۷ مترو پیشنهاد می‌کنم یک بار هم اتوبان امام علی، صدر، دریاچه چیتگر و باقی خطوط مترو و بی‌آرتی رو افتتاح کنید. اونجور که باید افتتاحیه نمی‌گرفت.»

آسِیِد پویان حسین‌پور هم کاربر دیگری است که نسبت به وضعیت افتتاح این خطوط مترو معترض بوده و با نوشتن اینکه «حناچی، دیروز رفته برای افتتاح سه ایستگاه از خط‌۷ متروی تهران که قبل‌تر قالیباف افتتاحش کرده و پارسال نجفی تعطیلش کرده بود. شنیده‌ها هم حکایت از آن دارد که اصولاً هیچ تغییر و اصلاح و مرمتی درکار نبوده و فقط شاهد یک #افتتاح_تکراری بودیم! علی‌برکت‌الله!» اعتراض خود را نشان داده است.

رستی کاربر دیگری است که نوشته: «در دوره مدیریت گذشته در شهر تهران هر ماه یک ایستگاه مترو افتتاح می‌شد ولی در دوره جدید حتی یک ایستگاه جدید افتتاح نشده بلکه خط‌۷ را یک‌سال تعطیل و دوباره به همان شکل افتتاح کردند که به نام خودشان زده شود.

#شورای_شهرما چرا»

علی هدایت‌فر با انتخاب عنوان «ماجراهای شوعاف»؛ می‌نویسد: «این قسمت: #افتتاح_تکراری، بله بچه‌ها موضوع از این قراره که خط‌۷ مترو تهران که زمان شهرداری قالیباف افتتاح شده بود و به بهانه‌هایی از قبیل کارایی نامناسب هواکش‌های این خط! و ناامنی آن تعطیل شده بود، بعد از یک‌سال و نیم و بدون هیچ تغییری افتتاح شد و…!»
 

تأکید بر تکمیل هواکش‌های میان‌تونلی

آقای محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران در روز افتتاحیه با بیان اینکه ایجاد هواکش‌های میان‌تونلی برای این خط، هزینه چندانی نداشت و معاون حمل‌ونقل و ترافیک باید تجهیز ایستگاه‌ها به هواکش را در اولویت ویژه خود قرار دهد، عنوان کرد: لازم است به شهرداری تذکر داده شود، با توجه به پول کمی که در خصوص مترو در اختیار دارد، این اختیارات را

به صورت پراکنده هزینه نکند. وی درباره نبود هواکش در این خط توضیح داد: با توضیحاتی که پیمانکار خط خاتم‌الانبیاء در اختیار ما قرار داد، مشخص شد نبود هواکش‌های میان‌تونلی، مشکلی برای مسافران ایجاد نمی‌کند، هزینه احداث هریک از این هواکش‌های میان‌تونلی ۱۰ میلیارد تومان و ۱۰ میلیارد تومان نیز هزینه تجهیزات آن است و آن‌ها می‌توانستند با ۳۵ میلیارد طی ۵/۱ سال این خط را به‌گونه‌ای تجهیز کنند که هیچ‌گونه سوءتفاهمی وجود نداشته باشد.»

رییس شورای شهر تهران خطاب به پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل شهردار تهران گفت: اولویت ویژه شما باید تجهیز ایستگاه‌ها به هواکش میان‌تونلی باشد و حتی شورا نیز در کندن هواکش‌ها و اتصال آن به ایستگاه‌ها، به شما کمک می‌کند. این فعالیت‌ها در عید متوقف نشود و باید مراقب بود که اتفاقی نیز در زمان افتتاح نیفتد. برای استفاده از ظرفیت کامل ایستگاه‌های مترو، باید اقدامات لازم انجام شود و این‌گونه نباشد که این خط با این میزان هزینه که حدود ۶هزار میلیارد است، روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ هزار مسافر جابه‌جا کند، بلکه باید این رقم به یک میلیون سفر در روز برسد تا اثربخشی مترو مشخص شود.

به گفته هاشمی، خط تولید فناوری هوارسان‌های مترو بومی شده است. بنابراین تجهیز هر ایستگاه به هواکش میان‌تونلی، کار دشواری نیست و باید مراقب باشیم همان‌طور که تا به حال هیچ حادثه منجر به فوتی در مترو به‌دلیل حوادث ناشی از مترو نبوده، همچنان همین اتفاق در مترو بیفتد. اظهار نظر رییس شورای شهر تهران هم بر این موضوع تأکید دارد که شهرداری تنها خواسته با افتتاح دوباره این کار را به نام خودش ثبت کند و آن مشکلاتی را که به خاطرش خطوط‌۶ و ۷ را تعطیل کرده بودند

سر جایش باقی مانده است. این در حالی است که آقای پیروز حناچی، شهردار تهران نیز روز گذشته در آخرین جلسه علنی شورای شهر تهران از افتتاح بخشی از خط‌۶ متروی تهران در نیمه دوم فروردین‌ماه سال ۹۸ خبر داد. نکته جالب اینکه حفاری خط‌۶ متروی تهران دو سال قبل به پایان رسیده است و حتی این خط توانسته است رکوردهای بین‌المللی از بابت حفاری تونلی را کسب کند که البته جوایز مربوط به این دستاوردها در دوره شهرداری آقای محمدعلی نجفی به شهرداری تهران و شرکت متروی تهران رسید. حالا باید دید که وعده سومین شهردار اصلاح‌طلبان در ۱۹ ماه گذشته محقق خواهد شد یا نه؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
    2 1
    خط 4 مترو 10 سال پیش افتتاح شده اما هنوز ایستگاه های اون کامل نشده و با یک سوم ظرفیت کار می کنه پس انشاء الله طی 30 سال آینده خط 6 و 7 کامل خواهند شد. این رو هم بگم منظور آقایان از افتتاح اینه که یه دونه قطار داخلش حرکت کنه! افتتاح و راه اندازی این نیست، راه اندازی اینه که یک خط مترو با تمام ظرفیت و با همه ایستگاه هاش کار کنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس