به گزارش مشرق، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در پست اینستاگرامی خود نوشت: مردم مطمئن باشند علیرغم جنگ روانی تکراری ترامپ و پمپئو علیه ایران، بازار ارز با تدابیر اتخاذ شده سیر تعادلی خود را طی می‌کند.

در متن کامل این پست آمده است:

دیشب داشتم اخبار خبرگزاری‌ها و کانال‌های خبری را مرور می‌کردم که به نکته جالبی برخوردم. خیلی برایم عجیب و تا حدودی مبهم بود. در روزهای پایانی سال که مردم خسته از فشارهای اقتصادی، در سایه آرامش نسبی ایجاد شده در بازارها، در تدارک خریدهای شب عید بوده و نرخ ارز نیز در بازار آزاد به آرامی در حال کاهش است، چند نفر از برادران بزرگوار تلاش کرده بودند با استفاده از توئیتر و سایر رسانه‌ها، موضوعی به نام FATF را مطرح کرده و با اصرار به مردم یادآوری کنند که فراموش نکنید: FATF مورد مخالفت اکثریت اعضای مجمع هست و چنین وچنان!!.

الحمد الله بازار ارز حساسیت خود را نسبت به این نوع اظهارات تا حدود زیادی از دست داده است. فارغ از این قبیل اظهارنظرهای شخصی که در زمان و مکان خودش محترم است، مطمئناً مجموعه نظام تدابیر لازم در این گونه موضوعات را به کار بسته و تصمیمات خود را بر اساس منافع کشور اتخاذ خواهد کرد. جالب اینکه تیم تحریم ترامپ از پمپئو گرفته تا برایان هوک نیز به محض ایجاد آرامش در بازار ارز کشور، به جنگ روانی تکراری: قطع کامل صادرات نفت ایران؛ به زودی!!. متوسل می‌شوند. مردم مطمئن باشند فارغ از اینکه مباحث بازار ارز با تدابیر اتخاذ شده و در چارچوب سیاست‌های بانک مرکزی سیر تعادلی خود را طی می‌کند و بانک مرکزی نیز بر روند بازار مسلط است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس