کد خبر 945078
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲
محمدبن سلمان نمایه - کراپ‌شده

مسئولان آمریکایی اعلام کردند که ولیعهد عربستان افزون بر یک‌سال قبل از قتل روزنامه‌نگار منتقد در کنسولگری در استانبول، کمپینی محرمانه برای سرکوب مخالفان راه‌اندازی کرده بود.

به گزارش مشرق، روزنامه نیویورک‌تایمز روز گذشته در گزارشی نوشت «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی افزون بر یک‌سال پبیش از کشته شدن «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد، کمپینی محرمانه برای ساکت کردن مخالفان راه انداخته است.

مسئولان بسیار آگاهِ آمریکایی به روزنامه نیویورک‌تایمز اعلام کردند، گروهی از فعالانی، که خاشقجی را کشتند یا به کشتن این روزنامه‌نگار در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول در اکتبر گذشته کمک کردند، چندین ماموریت دیگری نیز علیه معارضان انجام داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

وام پنتاگون برای شتاب‌بخشی به استقرار تاد در عربستان

به گفته این مسئولان، کسانی‌که به این گروه اسم «گروه مداخله سریع سعودی» اطلاق کردند، با اعضای این گروه در دست‌کم ۱۲ عملیات از سال ۲۰۱۷ مشارکت داشتند.

این ماموریت‌ها شامل بازگرداندن اجباری سعودی‌ها از کشورهای عربی دیگر، بازداشت زندانیان و بدرفتاری با آنها بوده است.

سخنگوی سفارت عربستان سعودی در واشنگتن در گفت‌وگو با نیویورک‌تایمز، مدعی شده است که ریاض هرگونه ادعاها درباره بدرفتاری با زندانیانی، که منتظر محاکمه شدن هستند یا زندانیانی که در حال گذراندن دوره مجازات‌شان هستند، جدی می‌گیرد.

سرکوب معازضان از سوی حکومت سعودی موضوع جدیدی نیست ولی این فرآیند از زمان ولایتعهدی محمد بن‌سلمان در سال ۲۰۱۷ تشدید شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس