1243-547 (5).jpg

نیروهای یمنی پس از درگیری های سنگین، حملات مزدوران سعودی را در مرزهای مشترک استان های صعده و عسیر دفع کردند.

به گزارش مشرق، دهها تن از نظامیان و نیروهای مزدور چند ملیتی سعودی در روزهای گذشته حمله گسترده‌ای را علیه مواضع تحت کنترل رزمندگان یمنی در گذرگاه مرزی «علب» در مناطق مرزی مشترک استان عسیر عربستان و استان صعده یمن انجام دادند.

حملات نظامیان و مزدوران سعودی با پشتیبانی جنگنده‌های عربستانی صورت گرفت اما نیروهای یمنی مستقر در منطقه موفق شدند تحرکات آنان را به طور کامل رصد کنند و به سرعت وارد میدان شوند.

بیشتر بخوانید:

جزئیات عملیات ناکام مزدوران سعودی در شمال غرب استان الجوف / قدرت‌نمایی رزمندگان یمنی + نقشه میدانی

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی پس از درگیری‌های سنگین و نفس گیر موفق شدند پیشروی نظامیان و مزدوران سعودی را در این محور متوقف و خسارت‌های سنگینی به آنان وارد کنند.

به گفته منابع میدانی، نظامیان و نیروهای مزدور سعودی سه مرتبه شانس خود را در این محور آزمایش کردند که هر بار با واکنش قاطع نیروهای یمنی مواجه شدند و حملات آنان به طور کامل دفع شد و به نتیجه‌ای نرسیدند.


به گزارش مشرق، ۲۷ تن از نظامیان و مزدوران سعودی در جریان درگیری‌ها در مناطق مرزی مشترک استان عسیر عربستان و استان صعده در شمال یمن به هلاکت رسیدند و ۵۰ تن دیگر زخمی شدند.

۱۰ تن از نیروهای مزدور سعودی در جریان این درگیری‌ها به ضرب گلوله نیروهای تک تیرانداز یمنی از پای درآمدند و ۱۵ تن دیگر نیز زخمی شدند؛ ۸ خودروی نظامی مزدوران در این محور هدف قرار گرفتند و منهدم شدند.

در لیست کشته شدگان نام «ابو رعد»، فرمانده توپخانه نیروهای مزدور سعودی دیده می‌شود؛ خبرها حاکیست، خودروی حامل «ابو رعد» و همراهانش با موشک حرارتی هدف قرار گرفت و منهدم شد.

یگان توپخانه نیروهای یمنی نیز در یک عملیات دقیق توانست کاروانی از نیروهای مزدور سعودی را در منطقه هدف قرار دهد؛ ۲۶ تن از نیروهای مزدور در جریان این حمله به هلاکت رسیدند و در میان کشته شدگان نام فرمانده گردان هفتم تیپ ۱۰ مزدوران سعودی به چشم می‌خورد.

گروهی مشترک از نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله هم عملیات غافلگیر کننده‌ای را علیه مواضع نیروهای مزدور سعودی در منطقه «مجازه» انجام دادند و شماری از آنان را در این محور کشته و زخمی کردند.

در حال حاضر، بخش‌هایی از منطقه «مجازه» در جنوب استان عسیر عربستان در کنترل نیروهای یمنی است و بخش‌هایی دیگر نیز در سیطره نظامیان و نیروهای مزدور چند ملیتی سعودی است.


از منطقه «الربوعه» در جنوب غرب استان عسیر عربستان خبر می‌رسد، یگان توپخانه در جریان یک عملیات دقیق موفق شد یک خودروی حامل مزدوران سعودی را هدف قرار دهد و منهدم کند؛ این منطقه نقطه اتصال استان‌های عسیر و جیزان عربستان محسوب می‌شود.

منطقه الربوعه همچنین دروازه شمالی برای ورود به بخش «باقم» در شمال استان صعده یمن به شمار می‌آید؛ بخش وسیعی از بخش «باقم» از جمله «کوه الاسود، کوه الراس، مهدیده، الحماقی، ابواب الحدید، کوه الشعیر و …» در اشغال مزدوران سعودی است.

به گزارش مشرق، استان عسیر در جنوب عربستان واقع شده و هم مرز با بخش باقم در شمال استان صعده یمن است؛ بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب شرق استان عسیر در ۴ سال گذشته به کنترل رزمندگان یمنی درآمده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
    16 8
    آنها مزدور نیستند بلکه یمنی هستند
    • RO ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
      4 6
      آنها مزدور عربستان هستند ...
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
    15 14
    خدا لعنت کنه این جماعت آل یهود رو
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
    18 12
    دم شیر بچه های یمنی گرم خدا قوت
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
    28 9
    مشرق=امپراطوریه دروغ!!!!
  • GB ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
    16 0
    اون قسمت خاكستری رو روی نقشه گذاشتی که معلوم نشه حوثیها فقط بيست درصد يمن رو در اختيار دارن ؟؟؟؟
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۹
    0 0
    خوب چرا با پهباد چیپ های موشک های ضدزره هدایت سیمی را به یمنی ها نمی رسانید مثل آی سی های تاو و کورنت و مالیوتکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس