کد خبر 944783
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۰
سیدیاسر جبرائیلی

برای شناخت معیارهای اسلامی و تطبیق خود با آنها نیز راه دوری نرویم. ادبیات جاری ولی فقیه، نسخه به روز این معیارهاست. همه آنچه باید و نباید، در بیانات ولایت جاری است.

به گزارش مشرق، «یاسر جبراییلی» در کانال تلگرامی خود درباره بیانیه گام دوم انقلاب نوشت:

پس از انتشار بیانیه حضرت آقا برای گام دوم انقلاب اسلامی، برخی جریانات با برجسته کردن این جمله که "انقلاب اسلامی آماده تصحیح خطاهای خویش است"، سعی کردند این گزاره را القا کنند که انقلاب خطاهایی داشته که رهبر انقلاب آنها را پذیرفته‌اند و برای اصلاح خطاها، اعلام آمادگی می‌کنند. لذا باید منتظر تغییر در برخی رفتارها و جهت‌گیری‌های کلان نظام بود.

بیشتر بخوانید:

حاج قاسم و گام دوم انقلاب

برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب پیمان برادری و جوانمردی بسته‌ایم+ اسامی


البته روشن بود که این برداشت شیطنت آمیز، با روح بیانیه در تضاد کامل است، اما نگارنده در پی فرصتی بودم که نکته‌ای درباره عبارت "تصحیح خطاها" بنویسم.


اگر در فراز نخست بیانیه دقت کنیم، رهبر انقلاب از ورود به سه مرحله "خودسازی"، "جامعه پردازی" و "تمدن‌سازی" سخن گفته‌اند. کسانی که با ادبیات ایشان آشنا هستند نیک می‌دانند که باید این سه مرحله را در چارچوب پنج مرحله کلان انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و نهایتاً تمدن اسلامی ببینند.


این است که باید گفت حضرت آقا در واقع درباره مرحله دولت‌سازی اسلامی، از #خودسازی سخن گفته‌اند. یعنی انقلاب اسلامی در مرحله دولت‌سازی نیازمند خودسازی است تا پس از آن به جامعه‌پردازی و تمدن سازی بپردازد.


اما منظور از خودسازی در مرحله دولت اسلامی و رابطه آن با آمادگی انقلاب برای تصحیح خطاهای خود چیست؟ متن بیانیه پاسخ روشنی به این پرسش داده است. خطایی که باید تصحیح شود، همان منشا دلزدگی‌ها در طول سال‌های اخیر، یعنی "رویگردانی مسئولان از ارزش‌های دینی" است. و انقلاب اسلامی چون یک موجود زنده و بالنده است، آماده اصلاح این رویگردانی‌هاست.


دولت اسلامی یعنی جهت‌گیری و رفتار کارگزاران نظام طبق معیارهای اسلامی باشد و اگر امروز در گام دوم انقلاب، رهبر حکیم ما سخن از خودسازی می‌گویند، یعنی جهت‌گیری‌ها و رفتارهایی که خلاف معیارهای اسلامی بوده و است، باید توسط نسل جوان انقلاب اصلاح شود.


این نسل جوان، اولاً باید خود را بسازد، ثانیاً اصلاحات در رفتار و جهت‌گیری کارگزاران نظام را مطالبه کند (امر به معروف و نهی از منکر)، و ثالثاً هرجا که خود مسئولیت دارد، و هرگاه آنگاه که خود بر مسند مسئولیت‌های کشور نشست، درباره انطباق رفتار و جهت‌گیری‌اش با معیارهای اسلامی مراقبت کند.


برای شناخت معیارهای اسلامی و تطبیق خود با آنها نیز راه دوری نرویم. ادبیات جاری ولی فقیه، نسخه به روز این معیارهاست. همه آنچه باید و نباید، در بیانات ولایت جاری است. هرگاه توانستیم به همه آنچه در بیانات ولی آمده عمل کنیم، برویم سراغ صرف وقت برای کشف دیگر معیارهای اسلامی‌.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
    8 0
    خداوند مکر منافقین ، معاندین و کفار را به خودشان برمیگراند و ان شاءالله راه پر افتخار انقلاب اسلامی تا نیل به اهداف عالیه ادامه داشته و خواهد داشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس