کد خبر 944483
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۱
رحمانی فضلی نمایه

وزیر کشوربا بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا با بی‌عقلی تمام، اعتبار آمریکا را زیر سوال برد، گفت: تمام اعتبار آمریکا در حوزه مذاکرات و دیپلماسی با پاره کردن توافق جامعه ملل و نظام بین‌الملل از بین رفت.

به گزارش مشرق، عبدالرضا رحمانی فضلی امشب در جمع علمای شیعه و اهل تسنن استان هرمزگان اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران نعمت بزرگی است و هر روز و هر لحظه باید در عمل، زبان و دل، شکرگزاری این نعمت الهی باشیم.

وی افزود: در کره خاکی تنها یک نظام است که در جهت پیاده کردن احکام الهی و منطبق با قلب، عقل و فطرت بشری شکل گرفته است. شکل‌گیری چنین حکومتی بر وحدانیت و وحی و همچنین آموزه‌های دینی توسط رسول خدا (ص) و ائمه اطهار (ع) جای بسی شکرگزاری است.

وزیر کشور ادامه داد: با بررسی تاریخ انقلاب اسلامی ایران، درمی‌یابیم که از ابتدای شکل‌گیری این انقلاب تا کنون، خداوند در هر لحظه و هرکجا، مردم ایران را یاری داده است.

رحمانی فضلی گفت: روند پیروزی انقلاب تا چهلمین جشن پیروزی همه این لحضه‌ها واقعاً مستلزم شکر است و باید قدر بدانیم، با همه کاستی‌ها که همه ما می‌دانیم و نه مطالبه انسان تمام می‌شود، نه مسیر رشد پایان می‌پذیرد و نه توقعاتی که است.

وی بیان کرد: با توجه به تحولاتی که در عرصه اجتماعی و سیاسی کشور در دی ماه سال ۹۶ و اغتشاشات، نا آرامی‌ها و نارضایتی‌ها در برخی از شهرها موجب شد غرب به ویژه آمریکا، تحلیل نادرست و غلطی پیدا کنند.

وزیر کشور ابراز داشت: بعد از چهل سال، همه سلطنت‌طلبان، منافقین و برخی از احزاب در خارج از کشور، جلسات متعددی برگزار کردند و با تحلیلی که کرده بودند به این نتیجه رسیدند که اگر بتوانند نارضایتی‌های مردم را تشدید، و از طرفی اختلافات را زیاد، و مردم را به نظام و دولت بی‌اعتماد کنند کار این نظام و انقلاب تمام است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا با بی‌عقلی تمام، اعتبار آمریکا را زیر سوال برد، افزود: تمام اعتبار آمریکا در حوزه مذاکرات و دیپلماسی با پاره کردن توافق جامعه ملل و نظام بین‌الملل از بین رفت.

وی بیان داشت: وقتی وارد سال ۹۷ شدیم نارضایتی‌هایی داشتیم و تمام فکر دشمن این بود که یقیناً مجدداً فضای دی را ایجاد کنند و چیزی که آنان می‌خواستند حتی یک صدم آن هم رخ نداد. گفتند در ۱۳ آبان مردم به خیابان می‌آیند و کار ایران تمام است و ۱۳ آبان مردم واقعاً در خیابان‌ها ریختند اما همه شاهد خشم مردم ایران بر علیه آمریکا بودند.

وزیر کشور گفت: همه این حرفایی که می زنند هزینه کردن اعتبارشان است و دنیا شاهد این صحبت‌ها است، تدارک بسیار زیادی دیدند و گفتند در ۲۲ بهمن اینان چهلمین سالگرد انقلاب را نخواهند دید و ما در ۲۲ بهمن باشکوه تر از سالهای قبل جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرفتیم.

وی اظهار داشت: تحریم ها را به شدت اعمال کردند و فکر کردند با اعمال تحریم ها بین این ملت تنش‌های اجتماعی و نارضایتی ها افزایش پیدا می کند، بله ما به سختی افتادیم اما مردم ما تحمل کردند و رهبری جامعه را هدایت کرد و ساختارهای جدیدی را برای این مرحله ساخت و در جلسه سران قوا به عنوان جلسه هماهنگی امور اقتصادی تصمیماتی که شاید ۲ سال طول بکشد ظرف مدت یک هفته تصمیم گرفته می شود.

رحمانی فضلی عنوان کرد: جلساتی برگزار شد که کشور خودش را جمع و جور کرد و اکنون که در انتهای سال ۹۷ هستیم دشمن راه دیگری را جستجو می‌کند، آن طرف آمریکا انتخابات مجلس را از دست داد اکنون سنا، پنتاگون و حتی کنگره با سیاست‌های ترامپ مخالف است و اختلافشان با همه کشورهای بزرگ دنیا زاویه پیدا کرده است.

رحمانی فضلی گفت: دنیا در شرایط کنونی در همه مسائل حق را به ایران می دهد، در این مقطعی که هستیم مردم ما با نشاط، با امید و با تلاش وارد سال ۹۸ می شوند و شرایط ما در سال جدید سخت‌تر از سال ۹۷ نخواهد شد. در سال ۹۷ هر کاری که بلد بودند انجام دادند ضمن اینکه ما آمادگی کامل را برای ایجاد آن شرایط نداشتیم ما در سال ۹۸ خودمان را آماده کرده‌ایم و وحدت، انسجام و همدلی بسیار بالایی در کشور ایجاد شد.

وزیر کشور گفت: همیشه انتخابات در کشور ما موجب انسجام، وحدت و نشاط سیاسی و اجتماعی شده است و حتماً در انتخابات ۹۸ هم همین‌گونه خواهد شد. مردم ما از مهم‌ترین دستاورد سیاسی و قدرتی نظام جمهوری اسلامی که استقلال است صیانت کنند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: کدام کشور است که اکنون در مباحث اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مشکل نداشته باشد و ما مفتخریم حکومتی را بر مبنای تفکر و اندیشه‌ای به نام اسلام پایه گذاری کرده‌ایم که در مبانی، فلسفه و کلام این اندیشه قدرت بالایی داریم و مردمی پای این انقلاب هستند که چهل سال مقاومت می کنند و این مردم راهشان را در پیچ و خم های تاریخ همیشه پیدا می کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
    0 0
    بی عقل شماهایید که همه چیز دادید رفت اون کارش درست بود ما باختیم در برجام نمیخواهید پیر پاتالا قبول کنید
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
    0 0
    دقیقا دولت چقدر عقل دارد؟
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
    0 0
    دقیقا دولت چقدر عقل دارد؟
  • احمد IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
    0 0
    کدوم اعتبار؟ همونی که شما تدبیرچی ها باور کرده بودید؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس