اینستکس نمایه

یک فعال اقتصادی تصریح کرد حتی مدیر اینستکس هم نتوانست ضرورت اینستکس برای ایران را توجیه کند!

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

دکتر مجید موافق قدیری، رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزی با اشاره به حضورش در دیدار مدیر اینستکس نوشت: «دیشب (پریشب) به افتخار حضور آقای فیشر مدیرعامل اینستکس (کانال مالی ایران و اروپا) در ایران ضیافت شامی در منزل سفیر آلمان برپا شد. سفرای کشورهای مطرح اروپایی به همراه سفرای چین و هند و از ایران نیز آقای عراقچی معاون وزیر امور خارجه و البته ٤-٥ نفر از بازرگانان بخش خصوصی حضور داشتند.

بیشتر بخوانید:

روایتی از مهمانی دیشب رئیس اینستکس در تهران

ظریف: اینستکس همه مشکلات ایران را حل نمی‌کند

آفتاب یزد: اینستکس مبادله غذا و دارو است؛ اما در هوا


آقای عراقچی در صحبت‌های کوتاهی اظهار گله‌مندی و ناامیدی از نحوه شروع و اجرای این کانال مالی هم کردند و بسیار صریح و شفاف، آب پاکی را روی دست دوستان اروپایی ریخت‌. از آقای فیشر پرسیدم وقتی تراز تجاری ما با اروپا منفی است، وقتی این کانال محدود به مواد غذایی و خوراک دام و دارو شده، وقتی این کانال کالاهای سرمایه‌ای را شامل نمی‌شود، وقتی قرار نیست نفتی از ایران خریداری شود، وقتی بانک‌های درجه اول تمایلی جهت حضور در این کانال نشان ندادند، وقتی سایه سنگین اختلافات در خصوص سیاست‌های منطقه‌ای وجود دارد و…‌، چطور اینستکس کارایی و اجرایی خواهد شد؟


ایشان پاسخ درست و درمانی نداشتند و البته توضیح دادند؛ اینستکس یک نوزاد تازه متولد شده است و تا بزرگ شود مدت زمان طولانی لازم است!».


اظهارات این مقام آلمانی در حالی است که اروپایی‌ها بالغ بر ۹ ماه وقت‌کشی کرده‌اند و اگر کمترین اراده و توانی برای انجام حداقل تعهدات برجامی داشتند، باید تاکنون نشان می‌دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
    4 0
    مارا سرکار گذاشتن تا در برجام بمانیم اگر نفت نمی خرن بهتر است از برجام کم کم طبق خود برجام خارج بشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس