ناو گروه

ناوگروه شصتم ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن حضور در بندر مسقط عمان و پهلوگیری در این بندر قرار است فردا بندر مزبور را ترک کند.

به گزارش مشرق به نقل از سفارت ایران در عمان، ناوگروه آموزشی - عملیاتی شصتم ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن بایندر، ناو لاوان و ناو بوشهر از تاریخ شنبه ۱۹ اسفند تا فردا (چهارشنبه) ۲۲ اسفند در بندر سلطان قابوس شهر مسقط پایتخت عمان پهلوگیری کرد. قرار است این ناوگروه فردا بندر مسقط را ترک کند.

بیشتر بخوانیم:

حمله دزدان دریایی به نفتکش ایرانی در "باب‌المندب" ناکام ماند

در همین خصوص حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا نوری شاهرودی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط در سخنانی در مراسمی که با حضور سفرا و وابستگان نظامی کشورهای مقیم در مسقط و اعضای سفارت و نهادهای ایرانی بر روی عرشه ناو لاوان برگزار شد، ضمن تشکر و خیرمقدم به حضار اظهار داشت: روابط جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان به لحاظ مشترکات فرهنگی، دینی، جغرافیایی و پیشینه تاریخی از اهمیت خاصی برخوردار بوده و سمت و سوی این روابط روز به روز ارتقاء یافته است.

وی افزود: این روابط در بخش نظامی و دفاعی نیز با ایجاد کمیته مشترک دوستی نظامی پیگیری می‌شود و همچنین رفت و آمد هیأت‌های نظامی و دفاعی در سطح مطلوبی است.

*ایران در برابر زورگویی هرگز کوتاه نمی‌آید

سفیر ایران عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران در این برهه حساس تاریخی ضمن تعامل سازنده با دیگر کشورهاکه توافق هسته‌ای نمونه‌ای از آن بود، ولی در برابر زورگویی دیگران هرگز کوتاه نخواهد آمد. همچنین ناخدا یکم «رضا بداقی» فرمانده ناوگروه در سخنانی ضمن خیرمقدم به مهمانان و تشکر از دولت عمان به خاطر همکاری‌هایش در تدارک این پهلوگیری و در طول مدت پهلوگیری ناوگروه، هدف از این بازدید و چنین بازدیدهایی را ارسال پیام صلح و دوستی و برقراری امنیت در منطقه و همچنین آشنایی با فرهنگ‌ها و تحکیم روابط دریایی و نظامی کشورها خواند و ابراز امیدواری کرد که همیشه صلح و ثبات و امنیت در منطقه برقرار باشد.براساس این گزارش، در طول مدت چهار روز پهلوگیری ناوگروه، پرسنل ناوگروه نیز ضمن دیدار و گفت‌وگو با مسئولان نظامی عمان در مسابقات ورزشی نیروهای مسلح این کشور، شرکت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس