کد خبر 943112
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
تصویب تغییر نام چند خیابان و معبر در پایتخت

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز به تغییر نام چند خیابان و معبر و همچنین نامگذاری چند بازار میوه و تره‌بار در شهر تهران رای مثبت دادند.

به گزارش مشرق، در جریان صد و سی و یکمین جلسه شورای شهر تهران محمد جواد حق‌شناس - رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، در ارتباط با صورتجلسه بیستمین کمیته نامگذاری در دهم مهر ماه سال جاری توضیحاتی را ارائه کرد.

وی گفت: بر اساس پیشنهاد مطرح شده از سوی بانک مرکزی و شهرداری منطقه ۳، خیابان پگاه به نام محسن نوربخش - رئیس فقید اسبق بانک مرکزی نامگذاری شد.

بیشتر بخوانید:

حق‌شناس تصریح کرد: همچنین خیابان بی‌نام در منطقه ۷ با پیشنهاد خانواده شهید محمدرضا فتاحی‌منش و همچنین موافقت شهرداری منطقه و بنیاد شهید تغییر نام پیدا کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین یک بوستان کوچک‌مقیاس در منطقه ۷ به نام بوستان سایه‌سار با پیشنهاد شهرداری منطقه ۷ مطرح شد که این موضوع نیز در کمیسیون نامگذاری مورد موافقت قرار گرفت.

وی ادامه داد: در منطقه ۸، محدوده مسیل باختر کوچه بی‌نام به پیشنهاد شهرداری منطقه و موافقت بنیاد شهید و خانواده شهید به نام صمد ذوقی تغییر نام پیدا کرد.

حق‌شناس افزود: همچنین کوچه منصوری در منطقه ۱۶ محدوده خزانه با پیشنهاد خانواده شهید مجید ایوبی و موافقت شهرداری منطقه و نامه رسمی بنیاد شهید به نام این شهید بزرگوار تغییر نام پیدا کرد.

وی همچنین با اشاره به نامگذاری بازار میوه و تره‌بار در شهر تهران نیز گفت: از این موارد می‌توان به نامگذاری بازار منطقه دو در محدوده شهرآرا به نام امین، بازار محله فرحزاد، بازار منطقه ۸ به نام هفت خانگی، بازار محدوده مسیل باختر به نام همین خیابان (مسیل باختر) محله آشتیانی در محله ۱۳ به نام بازار میوه آشتیانی و همچنین بازار منطقه ۱۳ در بزرگراه امام علی به بازار ایران مهر اشاره کرد.

به گزارش تسنیم، پس از ارائه پیشنهادات کمیته نامگذاری مبنی بر تغییر و نامگذاری چند میدان بازار میوه و تره‌بار و کوچه مجید فراهانی با اشاره به معضل پیدا کردن آدرس در پایتخت به لزوم شماره‌گذاری معابر و خیابان‌ها تاکید کرد.

وی با اشاره به این مشکل گفت: باید این موضوع در دستور کار شورای پنجم قرار بگیرد.

فراهانی همچنین ضمن تشکر از کمیته نامگذاری گفت: همانطور که در جلسات عنوان شده است بنا بود طرحی آماده شود تا معضل نامگذاری در تهران حل شود.

وی ادامه داد: امروز پیدا کردن آدرس برای شهروندان تهرانی مسئله‌ساز است چه برسد به کسانی که برای نخستین بار به تهران می آیند و در همه دنیا بسیاری از خیابان‌ها و کوچه‌ها به صورت شماره نامگذاری می‌شود.

وی افزود: افراد از طریق شماره می‌توانند به راحتی آدرس خود را پیدا کنند و موقعیت خود را در نظر داشته باشند تا بدانند با نقطه مورد نظر چه مقدار فاصله دارند و به راحتی به مقصد برسند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت مشهد در ارتباط با نامگذاری خیابان‌ها و معابر افزود: در شهر مشهد، هر خیابانی شماره‌ای دارد و ذیل آن شماره نیز، نام شهدا آورده شده است.

وی گفت: طرح مشابهی نیاز است که تهیه شود و چنانچه شورای پنجم معضل تاریخی پیدا کردن آدرس در پایتخت را حل کند، فعالیت ارزنده‌ای انجام داده است.

به گزارش تسنیم، پس از اظهارات فراهانی اعضای شورای شهر تهران به تغییر نام و معابر اشاره شده رای مثبت دادند.

محمدجواد حق‌شناس در ادامه جلسه نیز به تغییر نام پلی بی‌نام در منطقه یک به نام خلبان شهید محمدرضا نوروزی اشاره کرد و گفت: این موضوع نیز مورد موافقت شهرداری منطقه و بنیاد شهید قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری خیابانی در محدوده خیابان اسدآبادی در منطقه ۶ به نام استاد بهمن بیگی گفت: بهمن بیگی استاد بزرگی در ارتباط با آموزش عشایری بوده است و این پیشنهاد نیز مورد موافقت در کمیسیون نامگذاری قرار گرفته است.

به گزارش تسنیم، پس از مطرح شدن این پیشنهادات ناهید خداکرمی با اعلام مخالفت خود با تغییر شماره خیابان‌ها در محدوده خیابان اسدآبادی گفت: یوسف‌آباد تنها محله‌ای است که با شماره زنده است که بنده پیش می‌دهم که به شماره این خیابان‌ها دست زده نشود و محل دیگری برای نامگذاری استاد بهمن بیگی در نظر بگیریم.

حجت نظری نیز در ارتباط با مخالفت ناهید خداکرمی گفت: البته بنده با حفظ شماره خیابان‌ها موافق هستم که این موضوع در کمیسیون نامگذاری نیز به صورت جدی پیگیری می‌شود چرا که کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تاکید بر نامگذاری خیابان‌ها با حفظ شماره داریم.

در ادامه اعضای شورای شهر تهران به تغییر نام خیابان‌های اشاره شده رای دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
    62 1
    چند تا كوچه و خيابون هم به اسم اختلاسگرا بزارن تا مردم فراموششون نكنن
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
      10 0
      باید توالت عمومی ها رو به نام مفسدان بزنند.
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
    7 1
    تنها کار این شورای فرصت طلبان در شهر تهران فقط زحمت کشیدن نام کوچه و خیابان تصویب میکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس