کد خبر 942931
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵
گوشی موبایل نمایه

مدیر کل خدمات بازرگانی وزارت صنعت درباره شرایط رجیستری گوشی‌های وارداتی مسافران گفت: رجیستری گوشی‌های همراه مسافر باید با پرداخت عوارض و ثبت در سامانه گمرک انجام شود.

به گزارش مشرق به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمد قبله اظهار داشت: در روند رجیستری گوشی تلفن همراه تغییری ایجاد نشده و عملیات رجیستری همچنان در حال انجام است.

وی، درباره دلایل اختلال ایجاد شده در این بازار گفت: از حدود یک هفته پیش سامانه گمرک و سامانه نیروی انتظامی به یکدیگر وصل شد تا از این طریق هویت واقعی مسافران مشخص شود.

بیشتر بخوانید:

کاهش قیمت گوشی های اپل در چین

پیش بینی درباره قیمت موبایل در سال ۹۸

قبله درباره اختلال رخ داده در بازار گوشی تلفن همراه و انتشار شایعاتی در خصوص توقف رجیستری گوشی‌های مسافری خاطرنشان کرد: وزارت صنعت به سرعت موضوع را مورد بررسی قرار داد، زیرا عملیات رجیستری به هیچ عنوان متوقف نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه روزهای پایان سال فصل خرید گوشی است، به گمرک اعلام شد تا زمانی که عملیات ارتباط این ۲ سامانه (یعنی سامانه گمرک و سامانه نیروی انتظامی) به شکل کامل اتفاق نیفتاده، وضعیت به روال سابق ادامه یابد.

مدیر کل دفتر امور خدمات بازرگانی تاکید کرد: پیاده سازی عملیات از زمانی آغاز می‌شود که مشکلات در این بخش برطرف شده باشد.

قبله ادامه داد: پس از ثبت مشخصات گوشی در سامانه گمرک، این مشخصات به سامانه «همتا» (سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات ارتباطی) برای رجیستری اعلام می‌شود.

وی تاکید کرد: سیزدهم اسفندماه تعدادی از فروشندگان گوشی تلفن همراه در حوالی بازارهای موبایل چارسو و علاءالدین اعتراض خود را درباره آنچه مشکل رجیستری گوشی خواندند، اعلام کردند که با حضور مسئولان متولی اتحادیه و تشریح اقدام‌های در حال انجام برای حل مشکلات این بخش، به محل کسب خود بازگشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس